Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:20:57 GMT

ایجاد راسته رودکی در قلب تاریخی پایتخت

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۷۸۷۷

ایجاد راسته رودکی در قلب تاریخی پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر رحمان زاده ضمن اعلام این خبر با اشاره به اجرای مهم ترین پروژه های فرهنگی و هنری در پایتخت گفت: به تازگی اقدامات مطالعاتی برای ایجاد گذر فرهنگی لاله زار، کمک به توسعه راسته تئاتر در منطقه ۱۲ و رونق راسته ساز و نواز در خیابان لارستان را آغاز کرده ایم.

وی طراحی و احداث پردیس های سینمایی و ورزشی، کمک به توسعه و رونق راسته کتاب فروش ها در محور انقلاب و کمک به رونق راسته صنایع دستی در خیابان استاد نجات الهی را از دیگر برنامه های مدیریت شهری معرفی و عنوان کرد: یکی از مهم ترین پروژه های فرهنگی امسال مطالعه، طراحی و اجرای پهنه فرهنگی رودکی در محدوده خیابان انقلاب، حافظ، نوفل لوشاتو و ولیعصر (عج) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قالب این طرح قرار است بخش های تاریخی و هویت دار این محدوده به طور کامل شناسایی و در صورت نیاز مرمت شوند. در کنار این مورد، پیش بینی کرده ایم تا زیرساخت های لازم برای ایجاد قطب گردشگری و حضور گسترده شهروندان در این راسته ایجاد شود.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران در حال حاضر اقدامات مقدماتی برای شروع پروژه ها انجام شده است و با توجه به موافقت نامه های بودجه، در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی آغاز می شود.

رحمان زاده همچنین به اتمام پروژه های نیمه تمام سال های گذشته پرداخت و گفت: براساس ردیف اعتباری که امسال به شرکت اختصاص پیدا کرده است، ۱۰ پروژه که برخی از آن ها همچون تکمیل باغ کتاب، مسجد ۷۲ تن و سردر پردیس تئاتر خاوران از پروژه های نیمه تمام سال های گذشته است، در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تغییر رویکرد مدیریت شهری در بخش فرهنگی تصریح کرد: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در گذشته به عنوان یک دستگاه اجرایی تعریف شده بود و در این قالب ایجاد سازه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از مهم ترین اهداف شرکت به شمار می رفت. همین ایده هم موجب شد که در ۲۵ سال گذشته هم بیش از ۱۵۰ پروژه به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: با این وجود، از این پس قرار است با هماهنگی مدیریت شهری و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، توسعه فضاهای فرهنگی تنها به معنای توسعه سازه های فرهنگی دیده نشود. ادر واقع، این بار انجام اقدامات مطالعاتی، توسعه فرهنگی با استفاده از ابزار نوین فناوری و مرمت و بازسازی خانه های مشاهیر در اولویت قرار می گیرد.

کد خبر 4352955 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: پایتخت شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران سازمان تامین اجتماعی بیمه سازمان حج و زیارت ترافیک حیات وحش سازمان بیمه سلامت مجلس شورای اسلامی مترو نیروی انتظامی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالار‌های مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین دو کشور باشد.

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی ۲۰۱۸، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه و ... اشاره کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیاد‌های فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکار‌های گسترش همکاری‌ها در غالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و افزود: تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری دو طرفه اقدام نمایند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیاد‌های هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکستر‌های سمفونی دوطرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران میهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهاد‌های اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • تاثیر لاین نوری بر دکوراسیون داخلی 
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین