Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس تودي - آل سعود و آل خليفه در عربستان و بحرين در «دور تند» بازداشت فعالان سياسي و مذهبي قرار دارند.
عربستان و بحرين هم در سياستهاي داخلي و هم سياستهاي منطقه اي همسو با هم عمل مي کنند. در واقع، اين بحرين است که از سياست عربستان سعودي تبعيت مي کند.
نقض فاحش حقوق بشر در داخل، وجه مشترک آل سعود و آل خليفه است که هر دو در انجام اين عمل روند صعودي دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همين راستا، نيروهاي امنيتي آل سعود شيخ «علي بن سعيد الغامدي»، مبلغ سعودي، برادرش و 5 نفر ديگر از مبلغان را بازداشت کردند.
شيخ الغامدي، منتقد آل سعودهمزمان رژيم آل خليفه نيز شيخ «محمد سعيد العراد»، روحاني بحريني را در پي توئيت درباره يکي از حوادث تاريخي پس از وفات پيامبر(ص) بازداشت و وي را به يک سال حبس و پرداخت غرامت مالي محکوم کرده است.
آل سعود در حالي مبلغان مذهبي و فعالان سياسي را بازداشت مي کند که وليعهد سعودي تلاش دارد با انجام برخي اصلاحات نمايشي نشان دهد که به سمت ايجاد جامعه باز در عربستان حرکت مي کند.
منظورمحمدبن سلمان از جامعه باز، غربي کردن عربستان در زمينه اجتماعي به خصوص حقوق زنان و همزمان تشديد خفقان سياسي است.
به عبارت ديگر، محمد بن سلمان رويکرد دوگانه آزادي هاي نسبي اجتماعي/ تشديد فضاي بسته سياسي را در پيش گرفته و در اين مسير حتي توجهي به وضعيت وخيم جسماني و کهنسالي فعالان و مبلغان ندارد.
شبکه الجزيره قطر در گزارشي از وضعيت فعالان حقوق بشري بازداشت شده در زندان هاي عربستان نوشت: اين فعالان شرايط مناسبي نداشته و شماري از آنها از جمله شيخ «سفر الحوالي» که هفته گذشته به دليل انتقاد از آل سعود بازداشت شده، بيمار هستند.
الگوبرداي متقابل ال سعود و ال خليفه از يگديگر
رژيم آل خليفه نيز در بحرين با تبعيت از رويکرد آل سعود خشونت عليه فعالان سياسي و مذهبي را شدت بخشيده است.
مي توان گفت، عربستان سعودي به نوعي در ايجاد آزادي هاي اجتماعي نسبي و غربي کردن چهره جامعه عربستان از کشورهايي نظير بحرين الگوبرداري کرده است و در مقابل، رژيم آل خليفه در ايجاد و شدت بخشيدن به خفقان سياسي و مذهبي از عربستان سعودي الگوبرداري مي کند.
رژيم آل خليفه در حالي همچنان فعالان سياسي و مذهبي را بازداشت و احکام غيرعادلانه قضايي براي آنها صادر مي کند که حتي پارلمان اروپا که برخي قدرت هاي عضو آن روابط نزديکي با بحرين دارند نيز اين جنايت را محکوم کرد.
پارلمان اروپا در ماه گذشته ميلادي با اکثريت آراء به پيش ‌نويس قطعنامه ‌اي رأي داد که نقض حقوق بشر در بحرين را محکوم کرده و خواهان آزادي فوري همه زندانيان سياسي شد.
موضوع ديگر اين است که با وجود اينکه نهادهاي بين المللي غير دولتي نظير سازمان ديده بان حقوق بشر يا سازمان عفو بين الملل، عربستان سعودي و بحرين را در ليست بزرگترين ناقضان حقوق بشر در جهان قرار دادند، اما، سازمان ملل متحد و مهمترين رکن آن يعني شوراي امنيت تا کنون هيچ اقدامي دست کم براي محکوميت نقض فاحش حقوق بشر در اين دو کشور انجام نداده اند.
مي توان گفت يکي از دلايل اصلي دور تند بحرين و عربستان در نقض حقوق بشر نيز بي توجهي شوراي امنيت به وضعيت در اين دو کشور است.
نويسنده: سيد رضي ميرعمادي
139/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو رکوردها را در عربستان رنده می‌کند!

به گزارش "ورزش سه، در یکی از دیدارهای هفته سی ام رقابت های لیگ حرفه ای عربستان، تیم فوتبال النصر در استادیوم الاول پارک میزبان الخلیج بود که این مسابقه با درخشش فوق ستاره پرتغالی آغاز شد و رونالدو در همان ۱۲ دقیقه ابتدایی مسابقه دو مرتبه دروازه حریف را باز کرد.

در دقیقه پنجم بازی و روی اشتباه سنگربان الخلیج، این کریستیانو رونالدو بود که توانست توپ را به کنترل خود در بیاورد و در شرایطی که در ادامه نیز تعادل خود را از دست داده بود، اما موفق شد با یک ضربه دقیق به گوشه دروازه، حساب کار را یک بر صفر کند تا تیم میزبان خیلی زود از حریف پیش بیفتد.

با وجود اینکه استقبال خوبی از این مسابقه به عمل نیامده و سکوهای خالی زیادی در استادیوم الاول پارک دیده می‌شود، اما تماشاگران حاضر در ورزشگاه از گل ستاره محبوب خود به وجد آمده و همراه با کریستیانو فریاد شادی معروف او را سر زدند.

گلی که کریستیانو وارد دروازه الخلیج کرد، سی‌ امین گل فوق ستاره در این فصل از رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان بود تا او به یکه تازی و نمایش درخشان خود ادامه دهد. گلی که موجب شد تا رونالدو در لیگ عربستان به یک رکورد جالب دست یابد.

پیش از این، تنها یک بازیکن توانسته بود بیش از ۳۰ گل را در یک فصل از رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان به ثمر برساند. عبدالرزاق حمدالله در فصل ۲۰۱۸ - ۲۰۱۹ توانست برای تیم فوتبال النصر ۳۴ مرتبه گل زنی کند.‌ حالا رونالدو جدیدترین بازیکنی است که در یک فصل از رقابت‌های لیگ عربستان از ۳۰ گل فراتر رفته است.

البته این پایان کار نبود چرا که فقط هفت دقیقه بعد و در دقیقه دوازدهم مسابقه بود که روی ارسال تماشایی مارسلو بروزوویچ، یک موقعیت ایده‌آل در دهانه دروازه به دست آمد که رونالدو با یک پرواز دیدنی و تماشایی، موفق شد با یک ضربه سر، توپ را به کنج دروازه الخلیج فرستاده و حساب کار را دو بر صفر کند.

با این گل فوق ستاره پرتغالی علاوه بر اینکه شمار گل‌هایش را در این فصل به عدد ۳۱ رساند، موفق شد به رکورد ۷۲۴ گل بدون احتساب ضربات پنالتی در تمام طول دوران حرفه‌ای خود برسد. حالا رونالدو در ادامه فصل این فرصت را دارد تا از رکورد 34 گل عبدالرزاق حمدالله عبور کرده و بیشترین گل را در یک فصل از لیگ عربستان به ثمر برساند.

دیگر خبرها

  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • رونالدو رکوردها را در عربستان رنده می‌کند!
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی ‌را ممنوع‌الخروج کنیم؟!
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور