Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

درحالی‌که واردات خودرو از طرف وزارت صنعت ممنوع اعلام شد، تعدادی از واردکنندگان توانستند پیش‌ازاین ممنوعیت ارز لازم برای واردات خودرو را تهیه‌کرده و به‌نوعی از این ممنوعیت مستثنا شوند.

به گزارش تین‌نیوز، واردات خودرو به ایران سال‌هاست که به خودروهای لوکس محدودشده و خودروهای ارزان‌قیمت، کم‌مصرف و پاک سهم ناچیزی از حجم بالای واردات خودرو به ایران را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی‌ که بازه قیمتی محصولات تولیدی و مونتاژی خودروسازان ایرانی بین 20 تا 150 میلیون تومان است، بخش اعظم خودروهای وارداتی قیمتی بیش از 200 میلیون تومان دارند و بخشی هم که قیمت رقابتی با قسمت بالای جدول تولیدات داخلی را دارد معمولاً توسط خود خودروسازان یا شرکت‌های تابعه به ایران وارد می‌شود و به‌  این‌ ترتیب واردات خودرو هیچ سهمی در رقابت با صنعت داخلی ندارد.

حال در شرایطی که واردات خودرو بسیار محدودشده آیا بهتر نیست وزارت صنعت درصدد اجبار واردکنندگان به واردات خودروهای ارزان، کوچک، اقتصادی و پاک برآید؟

خودروهای وارداتی به ایران معمولاً باب طبع مرفهانی است که خودروهای لوکس، بزرگ و گران‌قیمت را می‌پسندند و خودروهای کوچک شهری که با قیمت کم، ابعاد کوچک و مصرف کم سوخت می‌توانند به رقابتی شدن بازار، کاهش ترافیک و کاهش مصرف سوخت کمک کنند هیچ سهمی در سبد خودروهای وارداتی ندارند.

از طرفی واردات خودروهای شاسی‌بلند که محبوب قلب ثروتمندان است با ابعاد بزرگ، مصرف بالای سوخت و قیمت گران نه‌تنها اقتصاد ایران را به مخاطره می‌اندازند، بلکه مصرف سوخت، آلودگی هوا و ترافیک را هم افزایش خواهند داد و به‌دلیل اختلاف قیمت با تولیدات داخلی هیچ سهمی از رقابت با این محصولات ندارند.

در شرایطی که ترافیک شهرهای ایران سرسام‌آور شده، مصرف بنزین هرروز بیش از قبل و آلودگی هوا به مرز بحران رسیده است، دیگر نمی‌توان سهل‌انگاری وزارت صنعت در باب واردات خودروهای پرمصرف، بزرگ و گران‌قیمت را نادیده گرفت.

در شرایط کنونی ایران اگر قرار باشد ارزی از کشور خارج شود باید همه منتفع شوند و نباید کالایی به ایران بیاید که بیش از 70 درصد جامعه فقط می‌توانند به آن نگاه کنند و حسرت بخورند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: واردات خودرو ارز دولتی وزارت صنعت خودروهای لوکس ممنوعیت واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودروهای جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ٬ هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024 با شعار «عصر جدید، خودروهای جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با عنوان «نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024» (اتوکِینای چین 2024) از 6  تا 15 اردیبهشت 1403 در محل جدید نمایشگاه بین المللی چین (تیانژو) در حال برگزاری است.

نمایشگاه قطعات خودرو و سالن های مرتبط با محصولات جانبی نیز در همان تاریخ ها (6 تا 9 اردیبهشت) در محل نمایشگاه بین المللی چین (جینگانژوانگ) برگزار می شود که فضایی به وسعت کل 230,000 متر مربع را پوشش خواهد داد.
 
در این نمایشگاه 117 مدل خودرو توسط 30 شرکت خودروساز جهان به نمایش در خواهد آمد. امسال این نمایشگاه با تمرکز بر انرژی های نو و با عرضه 278 خودروی برقی در حال برگزاری است.

در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024، شاهد رونمایی از جدیدترین مدل های خودرو، پیشرفته ترین فناوری ها و نوآوری های صنعت خودرو خواهیم بود. خودروهای برقی، هیبریدی، خودران و متصل در صدر توجه بازدیدکنندگان و رسانه ها قرار خواهند داشت.  
 
چری و جک و هونگچی از جمله شرکای تجاری چینی صنعت خودروسازی ایران هستند که در این نمایشگاه جدیدترین محصولات خود را عرضه کرده اند. علاوه بر این برندهای شناخته شده دنیا همچون ب‌ام‌و، بنز، شورولت، هوندا، هیوندای، جگوار، جیپ، کیا، لکسوس، مرسدس بنز، نیسان، پژو، پورشه، رولز رویس ٬تویوتا، ولوو، فولکس واگن در این نمایشگاه حضور پررنگی دارند. 
 
در ادامه این مطلب گزارش تصویری خبرگزاری تسنیم را از اولین روز نمایشگاه خودروی پکن مشاهده کنید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی‎ های خودرو دُبی بعد از سیل | بنز و لامبورگینی به چه روزی افتاده اند! |‌ تصاویر
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟