Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینترمیدییت(دابلیو.تی.آی)‏ ‏افزایش یافت.

بهای این شاخص نفتی بعد از آنکه اعلام شد شمار چاه ها و سکوهای استخراج نفت فعال در آمریکا کاهش یافته است و از آن طرف عربستان سعودی نیز اعلام کرد نمی خواهد که بازار نفت را غرق در نفت کند افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین(وست تگزاس اینترمیدییت‏) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا، به کار ‏برده می ‏شود در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه اوت با یک دلار افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 70 دلار و 46 سنت رسید.

بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، سبد نفتی اروپا، برای تحویل در ماه سپتامبر در پایان معاملات روز گذشته با 49 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 73 دلار و هفت سنت رسید. بر اساس گزارش شرکت بیکر هیوز(Baker Hughes) آمریکا که علاوه ‏بر ارائه خدمات مشاوره ای در ‏زمینه انرژی، روز های ‏جمعه هر هفته شمار چاه ها یا سکوهای فعال استخراج نفت این کشور را نیز اعلام می ‏کند و از همین رو، به گزارش های آن به ‏عنوان شاخصی پیشرو در خصوص میزان ‏تولید نفت نگاه می شود شمار چاه ها و سکوهای استخراج نفت فعال در آمریکا با پنج واحد کاهش نسبت به هفته گذشته به 858 واحد رسیده است. از نظر تولید نیز اکنون میزان تولید نفت آمریکا به 11 میلیون بشکه رسیده است.
کاهش چاه ها و سکوهای استخراج نفت فعال در آمریکا به نوسان بازار نفت دامن زده است. نوسانی که در آن سرمایه گذاران و کارگزاران بازار نفت و انرژی به علت اختلالاتی که در تولید نفت ونزوئلا ؛ لیبی و ایران به وجود آمده بسیار متلاطم شده است. مسئله تقاضای جهانی برای نفت و تنش های تجاری که میان آمریکا و شرکای تجاری اش به ویژه چین به وجود آمده است نیز در متلاطم کردن بیشتر این جنبش نوسان آمیز تاثیر گذار بوده است.
کارشناسان بخش کارگزاری ‏نفت ‏‏‏وانرژی ‏‏کومرتسبانک آلمان‏، در ‏‏تحلیل ‏‏نوسانات قیمت نفت در ‏‏معاملات ‏‏امروز ‏بازار جهانی می ‏‏‏‏گویند‏:«این تغییر و تحولات در حالی روی می دهد که عربستان سعودی اعلام کرده است نمی خواهد با تولید بیشتر نفت بازار را غرق در نفت کند.»
خبرگزاری بلومبرگ که بیشتر خبرهای اقتصادی و مالی را گزارش می‌ دهد اعلام کرده است رئیس عربستانی سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) روز پنجشنبه هفته ای که گذشت اعلام کرد: صادرات نفت عربستان سعودی ی در ماه ژوییه افزایش نخواهد یافت و حتی در ماه اوت امسال از میزان آن به طور محسوسی کاسته خواهد شد.
«جین مجیلئن»( Gene McGillian)، کارشناس شرکت کارگزاری و مدیریت انرژی تردیشن انرجی(tradition energy)که نوسانات قیمت نفت و حامل های انرژی را بررسی و تحلیل می کند در این باره می گوید:«این اظهار نظرها نگرانی را در خصوص ادامه کاهش قیمت نفت در بازار برطرف کرد.
چون دو شاخص عمده نفت جهان یعنی نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینترمیدییت (دابلیو.تی.آی)‏و نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، سبد نفتی اروپا، در هفته گذشته به ترتیب سه ممیز 9 دهم درصد و 77 صدم درصد ارزش خود را از دست داده بودند. هفته گذشته سومین هفته متوالی بود که ارزش این دو شاخص عمده نفت جهان کاهش می یابد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، نیز که از افزایش نرخ سود بانکی و افزایش ارزش دلار برابر دیگر ارزهای معتبر جهان ناراضی است روز گذشته علنا از سیاست های بانک مرکزی آمریکای انتقاد کرد. همین انتقاد باعث شد مقداری از ارزش دلار مقابل دیگر ارزها کاسته شود.این امر در افزایش بیشتر قیمت نفت در بازار جهانی تاثیر گذار بوده است.
کاهش ارزش دلار برابر دیگر ارزها، در افزایش قیمت نفت تاثیر گذار است. با توجه به آنکه نفت به دلار تعیین قیمت و خرید و فروش می شود کاهش ارزش دلار باعث می شود سرمایه گذاران دارای ارزهای دیگر به جز دلار، برای خرید آن ‏تشویق شوند.چون در این حالت خرید نفت برای ‌آنها ارزانتر تمام می ‏شود و این زمینه را برای افزایش قیمت فراهم می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نفت افزایش سبک شیرین تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز دوشنبه کاهش یافته است. تمرکز سرمایه‌گذاران به دنبال کاهش خطر تشدید دشمنی‌ها در خاورمیانه دوباره به زیرساخت‌های بازار بازگشته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۷ سنت معادل ۰.۷۷ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۶۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۶ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند نگرانی‌های اقتصادی دوباره به عامل تاثیرگذار بر بازار نفت خام تبدیل شده است و قیمت نفت تحت فشار افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و سیاست‌های فدرال رزرو قرار گرفته که ارزش دلار را بالا برده است.

رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه جدیدترین سیاستگذار آمریکایی بود که از به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره به خاطر توقف روند پایین آمدن تورم خبر داد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور ۲.۷ میلیون بشکه افزایش یافته است. این رقم تقریباً دو برابر انتظار تحلیلگران برای ۱.۴ میلیون بشکه افزایش بوده است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در هفته گذشته پس از اطلاعیه ایران مبنی بر عدم پاسخ به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور کاهش قابل توجهی داشتند. قیمت نفت بیش از ۳ دلار در هر بشکه قبل از اعلام این اطلاعیه افزایش یافته بود.

مجلس نمایندگان آمریکا در روز شنبه یک بسته کمکی برای اوکراین و و رژیم صهیونیستی تصویب کرد که باعث می‌شود دولت فدرال این کشور تحریم‌هایی علیه ایران و تولید نفت این کشور وضع کند. اما بازار چندان تحت تاثیر این خبر قرار نگرفته، چون حتی اگر به تصویب نهایی برسد، روند اجرای آن مشخص نیست.

بررسی این لایحه توسط سنا در روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.

ایران سومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک است. صادرات نفت ایران علی رغم تحریم‌های آمریکا به خاطر افزایش تقاضا از سوی چین و شبکه‌های خارج از سیستم مالی آمریکا بالا رفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟