Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید اصغر فیاض ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر در اداره بهزیستی اصفهان، ۵۰۰ تا ۸۰۰ پرونده توسط یک مددکار رسیدگی می‌شود که این حجم بسیار وسیع و از توان یک نفر خارج است.

وی بیان داشت: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ۱۰ تا ۱۵ درصد هر جامعه ای را معلولان تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول در کل کشور وجود دارد که ۹ درصد این آمار بالغ بر یک هزار و ۲۰ نفر در استان اصفهان ساکن هستند.

وی از جمعیت ۱۰ درصدی سالمندان در استان اصفهان خبر داد و افزود: ۲۲ هزار نفر از این افراد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

فیاض گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر معلول ناشنوا داریم و این در حالی است که کمترین تعداد معلولان نابینایان هستند که این نوع معلولان بیشترین توسعه علمی را داشته‌اند و در بین آنها معلول با تحصیلات دکترا هم وجود دارد.

۲۷ هزار معلول در روستاهای اصفهان ساکن هستند

وی با اشاره به اهمیت تشخیص ارزیابی معلولیت گفت: معلولان برای تشخیص معلولیت‌ خود به کمیسیون پزشکی مراجعه کرده و کد معلولیت دریافت می‌کنند تا بتوانند از خدمات بهزیستی استفاده کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به سکونت ۲۷ هزار معلول در روستاهای اصفهان گفت: افرادی به نام تسهیلگران در بهزیستی هستند که به منظور ارائه خدمات به معلولان و همچنین سالمندان و بیماران اعصاب و روان به محل زندگی آنها مراجعه می کنند.

وی در خصوص آمار بیماری اوتیسم اضافه کرد: در سال گذشته از هر ۶۸ تولد یک نوزاد به اوتیسم مبتلا بود و اکنون از هر ۵۹ تولد یک مورد به اوتیسم مبتلا است.

فیاض ادامه داد: بیماری اوتیسم بعد از سالمندی زنگ خطر بزرگی برای جامعه است و باید پیشگیری و درمان لازم در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود ۱۰ مرکز درمان بیماری اوتیسم در اصفهان گفت: تا پایان سال جاری دو مرکز دیگر به این مراکز اضافه می‌شود.

کد خبر 4353015

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل بهزیستی اصفهان معلولان بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد دهه کرامت شیراز یاسوج مجلس شورای اسلامی خرم آباد سانحه تصادف بیرجند حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما را اینقدر عاشق خودت نکن جود!‏

به گزارش "ورزش سه"، جود بلینگام ستاره بی چون و چرای دیدار دیشب تیم ملی ‏انگلیس مقابل بلژیک بود. اگر گل لحظه آخری جود نبود انگلیس بعد از باخت روز شنبه ‏مقابل برزیل دومین باخت پیاپی را تجربه می‌کرد و بدون شک گرت ساوت‌گیت و تیمش ‏با خشم رسانه‌های این کشور مواجه می‌شدند. ‏

اما جود بلینگام علاوه بر درخشش در زمین و گل تعیین‌کننده در آخرین ثانیه بازی به ‏دلیل دیگری هم مورد توجه قرار گرفته است: ستاره انگلیسی رئال به سمت یک نوجوان ‏معلول که روی ویلچر نشسته بود رفت و زیر بارش شدید باران گرمکن خود را مثل پتو ‏روی این پسر نوجوان انداخت. ‏

هنوز سوت شروع بازی در ومبلی زده نشده بود که بازیکنان و هواداران زیر باران سیل‌آسا ‏خیس آب شده بودند و سرمای هوای ماه مارس لندن را با تمام وجود احساس می‌کردند. ‏طبق سنت بازی‌های فوتبال، چندین نوجوان به میدان آمدند تا در زمان پخش سرودهای ‏ملی جلوتر از ستاره‌های دو تیم بایستند. ‏

نوجوانی که جلوتر از بلینگام ایستاده بود پسربچه‌ای معلول بود که در تصاویر به نظر ‏می‌رسید هوادار منچسترسیتی است.  بلینگام که نگران تاثیر باران و سرمای هوا بر این ‏نوجوان معلول شده بود دستهایش را دور شانه او انداخت و شروع به صحبت کردن با ‏این پسربچه کرد. بلینگام که می‌دید این پسربچه از صحبت با ستاره انگلیس چقدر ‏خوشحال شده زیپ گرمکن تیم ملی انگلیس را باز کرده و آن را مثل پتو روی این نوجوان ‏کشید. ‏

حرکت جود بلینگام چه در انگلیس و چه در دیگر نقاط دنیا با استقبال گسترده‌ای مواج ‏شده است. اکثر هواداران در شبکه‌های اجتماعی مشغول ستایش بلینگام هستند و ‏می‌گویند رفتار پخته و پراحساس این ستاره 20ساله نشان می‌دهد او قلبی از طلا دارد و ‏به مراتب پخته‌تر از دیگر جوانان بیست ساله است. ‏

دیگر خبرها

  • چرا عیدی مددجویان بهزیستی و ‌‌کمیته امداد واریز نشده است؟
  • بستر ورود مردم به مسائل اقتصادی مهیا شود/ضرورت برون سپاری تولید
  • کاهش ۲۱ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی برون شهری
  • سامانه ۱۳۷ برای خدمت رسانی به معلولین فعال است+فیلم
  • خاک سپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه
  • سلامت روان سالمندان به اندازه هر زمان دیگری از زندگی مهمتر است
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • ما را اینقدر عاشق خودت نکن جود!‏
  • جود بلینگام و دادن گرمکن خود به کودک معلول پیش از آغاز دیدار انگلیس و بلژیک / فیلم
  • در اقامتگاه دختران معلول جسمی و ذهنی ابن الرضا (ع)قم چه می‌گذرد؟+فیلم