Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش یمن و انصارالله طی ۴۸ ساعت گذشته با هدف قرار دادن مواضع «مزدوران» وابسته به ائتلاف سعودی در جبهه‌های مختلف مرزی یمن، به پیروزهای مشترکی دست یافته‌اند.

منابع خبری یمن گزارش دادند که نیروهای یمنی دیروز جمعه سه کمین پیاپی را پس از انفجار چندین بمب کنارجاده‌ای در مسیر خودروهای زرهی شبه نظامیان در جازان، انجام دادند که در پی آن همه سرنشینیان خودروها کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای یمنی همچنین محل تجمع مزدوران ائتلاف سعودی را در تعدادی از پایگاه‌های آنها در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان، هدف حملات توپخانه ای قرار دادند که در پی آن تعدادی از شبه نظامیان کشته شدند.

در جبهه‌های داخلی نیز نیروهای ارتش یمن و انصارالله چندین بمب را در مواضع مزدوران در دو منطقه «المصلوب» و «خب و الشعف» در استان الجوف منفجر کردند که در پی آن ده‌ها نفر از جمله چندین فرمانده نظامی آنها از پای درآمدند.

در ساحل غربی یمن نیز مواضع عناصر شبه نظامی در منطقه التحیتا هدف حملات توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله قرار گرفت. نیروهای یمنی همچنین مواضع مهم و استراتژیک منطقه الوازعیه در تعز واقع در غرب یمن را پاکسازی کردند.

در محور قانیه استان البیضاء نیز نیروهای یمنی حمله گسترده‌ای به پایگاه‌های مزدوران کردند و خسارت‌های سنگینی را به آنها وارد کردند.

یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله روز پنجشنبه نیز محل برگزاری نشست فرماندهان شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی در استان مأرب واقع در مرکز یمن، را پس از رصد و شناسایی دقیق هدف قرار دادند.

شبکه خبری المسیره یمن در این باره گزارش داد که نیروهای پهپادی- موشکی یمن روز پنجشنبه یک ساختمان ریاست جمهوری را در مأرب واقع در مرکز یمن و شمال شرقی استان صنعاء بمباران کردند.

منابع خبری یمن اعلام کردند که ساختمان کاخ ریاست جمهوری در مأرب هنگامی هدف قرار گرفت که فرماندهان نیروهای عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در آن حضور داشتند.

یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله چهارشنبه گذشته نیز با استفاده از پهپادهای «صماد۲»، پالایشگاه نفت شرکت آرامکو را در ریاض هدف قرار دادند که پالایشگاه بر اثر اصابت راکت‌های شلیک شده، دچار آتش سوزی شد.

انتهای پیام/م

 

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن 31 نظامی اسرائیلی در 48 ساعت گذشته

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش  رژیم اشغالگر اعلام کرد که در نبردهای نوار غزه طی 48 ساعت گذشته 31 نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

ارتش رژیم اشغالگر اذعان کرد که از ابتدای جنگ در هفتم اکتبر سال گذشته تا کنون 3130 نظامی اسرائیلی زخمی شدند که 1509 نفر از آنها در عملیات زمینی زخمی شدند.

در همین حال، العالم در گزارشی به مشروعیت بخشی توحش نیروهای اسرائیلی توسط خاخام ها پرداخت و نوشت: رسانه‌های بین‌المللی تصاویر و فیلم‌هایی از اقدامات بسیار فجیع نیروهای اشغالگر علیه شهروندان فلسطینی در غزه از قبیل درآوردن لباس‌های آنان، حمله، ضرب و شتم و تحقیر آنها، محاصره و بمباران بیمارستان‌ها و کشتار بیماران و کادر پزشکی در غزه گزارش کردند. آنها بدون هیچ گونه توجیه نظامی چنین اقدامات وحشیانه‌ای را انجام می‌دهند.

- نیروهای اشغالگر در جریان تجاوز به غزه که امروز وارد صد و هفتاد و یکمین روز خود شد، به طور سیستماتیک شهروندان فلسطینی اعم از مرد، زن یا کودک را آزار و اذیت و برهنه می‌کنند که سوالات زیادی را در مورد انگیزه‌های چنین اقدامات وحشیانه و غیرانسانی برانگیخته است و نشانگر سادیسم و خوی حیوانی نیروهای اشغالگر است.

- آنچه قابل توجه است این است که فیلم‌های مستند این قبیل وحشیگری‌ها از جمله بمباران خانه‌ها و تیراندازی به شهروندان غیرمسلح، حتی معلولان، سالمندان و کودکان و ... نظامیان رژیم اشغالگر را در حالت سرخوشی و شادی نشان می‌دهد.

- حالات سرخوشی، شادی و نشاطی که هنگام انجام این اعمال بزدلانه در چهره نظامیان اشغالگر نمایان می‌شود، بیانگر میزان نفرت در سینه آنهاست که با عملیات «طوفان الاقصی» متحمل شکستی بزرگ شدند. و در دستیابی به اهداف تجاوزکارانه خود به غزه، ناتوان ماندند. حال آنها برای جبران شکست خود و انتقام راهی جز آزار و اذیت کودکان، زنان و افراد بی‌دفاع ندارند.

- دلیل بسیار خطرناک دیگری این است که خاخام‌های صهیونیست نیز برای تشویق نظامیان به وحشیگری، به متون دینی استناد می‌کنند و برای توجیه این همه جنایت، به این وحشیگری‌ها قداست می‌دهند بدین معنا که هر صهیونیستی به آن عمل می کند، متعهدتر و پایبند به متون تلمود است.

- اگر فتواهای خاخام‌هایی از جمله «ایال کریم» را مرور کنیم، می‌توان علت تمام این وحشیگری‌های رژیم اسرائیل را پیدا کنیم. ایال کریم پیشتر در یگان چتربازان فعالیت می‌کرد، و در سال 2016 به عنوان خاخام ارشد به ارتش اشغالگر پیوست و برای نظامیان در مورد مسائل مربوط به تلمود، فتوا صادر کرد.

- این خاخام نژادپرست به دلیل اظهارات نژادپرستانه خود علیه فلسطینی‌ها و دعوت به تجاوز به زنان غیریهودی مشهور است. او فتوایی صادر کرد که به نظامیان اسرائیلی اجازه تجاوز به زنان غیریهودی، به ویژه زیبارویان را می‌دهد و در این باره این گونه اظهار می‌دارد که برای حفظ آمادگی و روحیه نظامیان امری ضروری است.»

- یکی دیگر از فتواهای خاخام ایال کریم، صدور مجوز برای کشتن مجروحان است. وی گفت: نمی‌توان با عاملان حمله، به عنوان انسان برخورد کرد، هرکس به وحشی‌ها رحم کند، خود وحشی می‌شود. او همچنین خواستار اولویت دادن به یهودیان در موقعیت‌های شغلی و ترجیح دادن آنها بر اعراب و دروزی‌هایی شد که مجبور به خدمت سربازی در ارتش اسرائیل هستند.

- ایال کریم همچنین رفتار برابر با غیریهود و دادن حقوقی مشابه با یک یهودی به وی را نقض آشکار آموزه‌های تلمود دانسته و تاکید کرد که سیاستمداران هیچ اختیاری در زمینه تلمود ندارند.

- ایال از اعمال شکنجه علیه اسرای فلسطینی به منظور استخراج اطلاعات امنیتی از آنها به بهانه خنثی کردن هرگونه عملیات یا حمله مسلحانه، حمایت کرد. وی خواستار هدف قرار دادن اموال فلسطینی‌ها نه تنها به منظور ایجاد بازدارندگی علیه آنها، بلکه برای تضعیف آنها شد.

- فتواهای ایال کریم کاملا نژادپرستانه است و آموزه‌هایی است که اکثر سیاستمداران رژیم صهیونیستی بر آن توافق دارند. زمانی که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی تایید انتصاب ایال به عنوان خاخام اعظم در ارتش اشغالگر را به تعویق انداخت، نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، به دیوان عالی حمله کرد و قضات دیوان عالی را متهم کرد که خود را درک و آگاه تر از فرمانده ارتش اسرائیل می دانند؛ زیرا فرمانده ارتش انتصاب کریم را در این زمینه تایید کرد. حزب شاس نیز از تصمیم دادگاه عالی انتقاد کرد و آن را نقض استقلال نهاد خاخام‌های یهودی دانست و آن را سابقه ای بسیار خطرناک دانست و دخالت دادگاه در فتواهای صادره توسط خاخام ها را رد کرد.

- حتی روزنامه «اسرائیل هیوم» که به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نزدیک است نیز به دادگاه به دلیل مداخله در موضوع انتصاب ایال کریم به سمت خاخام عالی نیروهای اشغالگر حمله کرد.

- بسیاری از خاخام‌ها مبتلا به افراط گرایی هستند و با فلسطینی‌ها به عنوان انسان برخورد نمی‌کنند. اسحاق یوسف، خاخام اعظم رژیم اسرائیل در فتوایی اعلام کرد که هر فلسطینی که چاقو به دست دارد باید کشته شود. فلسطینی اگر چاقو هم نداشته باشد، باز باید مادام العمر دستگیر شود تا مسیح منجی بیاید و آن وقت این فلسطینی را می توان کشت!

- نظامیان اشغالگر در برخورد با مردم بی‌دفاع فلسطین در غزه هیچ قانون بشری، دینی، اخلاقی یا بین المللی را رعایت نمی‌کنند و هیچ نهاد بین المللی هم مانعشان نمی‌شود. صهیونیستها 70 سال سعی کردند افکار عمومی جهان را با ادعای دارابودن «ارتش اخلاق مدار، جامعه متمدن، قوانین دموکراتیک و رفتار انسانی با دیگران و... » فریب دهند، اما این نقاب در عرض 6 ماه کاملاً از چهره آنها کنار رفت و حقیقت ماهیت ددمنشانه آنها برای کل جهان به ویژه جهان غرب روشن شد تا آنجا که حتی پدرخوانده آمریکایی آنها و حامی همیشگی رژیم صهیونیستی نیز حداقل در ظاهر، از عملکرد آنها انتقاد کرد.


 

دیگر خبرها

  • زخمی شدن ۸ نظامی صهیونیست در غزه
  • زخمی شدن ۸ نظامی صهیونیست دیگر در غزه
  • شمار نظامیان اسرائیلی زخمی در جنگ غزه به 3160 نفر رسید
  • شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 597 نفر رسید
  • کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 596 نفر رسید
  • زخمی شدن 22 نظامی اسرائیلی در غزه در 24 ساعت گذشته
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • زخمی شدن 31 نظامی اسرائیلی در 48 ساعت گذشته
  • زخمی شدن ۳۱ نظامی صهیونیست در نوار غزه طی ۴۸ ساعت گذشته