Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@16:31:27 GMT

نجات دو اعدامی پس از آشتی طایفه ای

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۹۵۲۷

نجات دو اعدامی پس از آشتی طایفه ای

دو محکوم اعدامی با پایان یافتن اختلاف چند طایفه از مرگ نجات یافتند.

ایران آنلاین /رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان از نجات دو زندانی محکوم به قصاص خبر داد و گفت: وظیفه ذاتی شعب صلحی شورا‌های حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان برقراری صلح و سازش میان پرونده‌های ارجاعی به این شعبه است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید رضا بندانی گفت: شماره ۲۱ شهرستان زاهدان از شعب صلحی واقع در مسجد مکی است که بسیاری از پرونده‌های ارجاعی به این شعبه با تلاش بزرگان و ریش سفیدان به سازش ختم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی در ادامه بیان کرد: یکی از پرونده‌های ارجاعی به این شعبه پرونده قتلی است که مربوط به دو طایفه است که این قتل باعث به وجود آمدن اختلافات و درگیری‌های فراوانی بین دو طایفه شده بود.

وی اضافه کرد: از زمان ارجاع پرونده به شعبه سریعا جلسه سازش در شورای حل اختلاف شماره ۲۱ زاهدان تشکیل و از طرفین پرونده دعوت شد تا در این جلسه شرکت کنند، جلسه با حضور طرفین پرونده و جمعی از بزرگان طوایف آن‌ها برگزار شد و اعضای شورا‌های حل اختلاف با استفاده از نفوذ بزرگان و معتمدان و اشاره به نتایج مثبت و تاثیرگذار گذشت و ایثار در جامعه توانستند رضایت خانواده شاکی را جلب کنند. در نهایت خانواده اولیای دم با حرمت گذاری به بزرگان جلسه، تمامی شکایات خود در این زمینه را بلااثر و رضایت خود را نسبت به گذشت از طایفه مقابل اعلام کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: همچنین پرونده دیگری با موضوع نزاع منجر به قتل به این شعبه ارجاع شد که اعضای شورای حل اختلاف شماره ۲۱ زاهدان ضمن تشکیل جلسات متعدد با طرفین پرونده و جمع زیادی از بزرگان دوطایفه توانستند نتایج خوبی کسب کنند.

وی تصریح کرد: اختلاف و درگیری بین این دو طایفه نیز به سازش ختم شد و تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف نتیجه داد و طرفین پرونده گذشت و رضایت خود را نسبت به هم اعلام کردند.

حجت الاسلام و المسلمین بندانی در ادامه اضافه کرد: مجموعا در طول یک هفته دو پرونده قتل در این شعبه به سازش ختم شد و دو نفر از مجازات قصاص رهایی یافتند و اختلاف و درگیری بین طوایف نیز به صلح و دوستی تبدیل شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان همچنین گفت: توجه به فرهنگ غنی صلح و سازش و همچنین تلاش در جهت نهادینه کردن آن در بین مردم از برنامه‌های دستگاه قضایی است که باید علاوه بر ترویج این کار خداپسندانه از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان در جهت پیشگیری از جرائم نیز استفاده بهینه کرد.

وی میدان دادن به جوانان و آشنا کردن آنان با فرهنگ بخشش و گذشت را ضروری برشمرد و بیان کرد: با آشنا ساختن جوانان با این فرهنگ غنی و پربار می‌توان از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و درگیری‌ها در سطح جامعه جلوگیری کرد.

این مقام قضایی در ادامه افزود: دستگاه قضایی در کنار حمایت و توجه از سنت حسنه بخشش و گذشت با افرادی که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد و اقدامات شورای حل اختلاف نقش و تاثیر بسزایی در کاهش پرونده‌ها داشته که انتظار می‌رود با توجه به این ماهیت، اعضای شورای حل اختلاف استان تلاش‌ها و عملکرد خود را بیش از گذشته تداوم بخشند./میزان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان که به منظور ارتقا و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه انجام شد، بر اهمیت صلح و سازش و نقش ستاد ملی صبر در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: استقبال مردم استان از ایده‌ها و طرح‌های ستاد ملی صبر بسیار پر رنگ بوده و مردم به صورت خودجوش برای حل اختلاف به صلحیاران مراجعه می‌کنند.

معاون حل اختلاف دادگستری کردستان مراجعه مردم به صلحیاران را در صلح و سازش بسیاری از دعاوی موثر دانست و اعلام کرد: مردم با مراجعه به صلح یاران زمینه سازش در مورد شکابات خود را فراهم کرده‌اند.

اسدی به برنامه‌های ستاد ملی صبر در استان‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: از برنامه‌های ستاد ملی صبر تشکیل هیات‌های صلح در مساجد و تکایا و جذب افراد توانمند و ساماندهی صلحیاران است.

وی اضافه کرد: این مهم تا ساماندهی و تشکیل هیات‌های صلح در تمامی مساجد و اماکن مقدسه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6092631

دیگر خبرها

  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ