Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@14:19:25 GMT

حمایت از فعالیت های قرآنی را وظیفه خود می دانم

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۷۹۶۱۷

حمایت از فعالیت های قرآنی را وظیفه خود می دانم

محسن مهرعلیزاده گفت: به عنوان نماینده عالی دولت در استان وظیفه خود می دانم از هر اقدامی که در جهت حرکت های بسیار ارزشمندی مثل فعالیت های قرآنی، حمایت نمایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در آئین اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان اصفهان ضمن حمایت از انجام فعالیت های قرآنی در استان، اظهار داشت: به عنوان نماینده عالی دولت در استان وظیفه ی خود می دانم از هر اقدامی که در جهت انجام اینگونه حرکت های بسیار ارزشمند به وقوع می پیوندد، حمایت نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار اصفهان جذب واقعی قرآن در روح و روان جامعه بویژه جوانان را بسیار مهم خواند و افزود: هر جامعه ولو جامعه غیراسلامی اگر بتواند فرامین، رهنمودها و انوار قرآنی را در درون خود ساری و جاری نماید ، حتی اگر با قرآن آشنایی نداشته باشد، جامعه ای هدایت یافته خواهد بود چرا که آنچه توسط خداوند متعال در قرآن نازل شده به عنوان چراغ هدایت بشر و نور برای انسان هاست.


محسن مهرعلیزاده ادامه داد: خوشبختانه ما از بدو تولد، توفیق زندگی در جامعه ای اسلامی و قرآنی را داشته ایم و این برکت عامه است که خدای متعال به ما ارزانی داشته و باید با توسعه فرهنگ و فعالیت های قرآنی و نمود قرآن در اندیشه و رفتارمان بتوانیم جامعه ای الگو و نمونه بسازیم، چرا که اسلام تماما الگو و نمونه است.


استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر جامعه ای متخلق به رفتار اسلامی و مجهز به فرامین الهی در قرآن باشد، دچار آسیب نمی شود، افزود: اگر امروز جامعه ما صدمات و لطماتی را متحمل می شود، به دلیل این است که علی رغم تعلق اعتقادی به قرآن، در محقق ساختن و اجرای آموزه ها و رهنمودهای آن دچار مشکل هستیم و خوشحالم در جامعه ای زندگی می کنیم که با وجود برخی نقایص رفتاری، جامعه ای مجهز و ممحض در خداشناسی، دینداری، خودباوری و مقاومت در برابر دشمن است.


مهرعلیزاده یادآور شد: دشمن یک بار دیگر جامعه اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده، همان طور که در طول چهل سال بعد از انقلاب این کار را انجام داده است، ولی با اطمینان می توان گفت با جامعه ای مواجه است که هنوز آن را نمی شناسد؛ جامعه ای معتقد که با وجود همه کمبودها و کاستی ها، وقتی پای دفاع از دین خدا در میان باشد، همان هایی هستند که در استان اصفهان بیش از ده درصد شهدای جنگ تحمیلی را در دامان خود پرورانده اند، بهترین سرداران با تعالیم قرآنی از این استان در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند، بیشترین جانبازان قطع نخاع متعلق به این استان است، بیشترین کمک ها را این استان به جبهه ها تقدیم کرده و بیشترین محافل دینی و قرآنی و خیریه ها را در درون خود دارد؛ تا زمانی که این روحیه زنده است، هیچ لطمه ای به کشور وارد نخواهد شد.

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت دولت امام رضا ع مساجد اعزام حجاج آمریکا شیراز خبرگزاری شبستان اخبار جشن های دهه کرامت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان محسن مهرعلیزاده مهرعلیزاده استانداری اصفهان مسابقات قرآن اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۶۳ لرستانی در نوزدهمین آزمون تخصصی قرآن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: نوزدهمین دوره آزمون حفظ قرآن روز جمعه با حضور ۱۶۳ قرآن‌آموز لرستانی در خرم‌آباد و بروجرد برگزارشد.
حجت‌الاسلام صادق جعفرپور افزود: شرکت‌کنندگان در رده سنی ۱۲ تا ۶۰ سال هستند که در بین این افراد، کسانی هستند که نابینا بوده و حافظ کل قرآن هستند و همچنین برخی دارای معلولیت هستند، اما اُنس با قرآن سبب شده تا در مسیر کلام خدا حرکت کنند و به موفقیت‌هایی دست یابند.
رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: در این دوره، شرکت‌کنندگان در حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ ۳۰ جزء با هم به رقابت پرداختند.
حافظانی که موفق به کسب نمره قبولی شوند یکی از ۵ درجه دکترا (درجه یک -استاد حفظ قرآنی)، فوق لیسانس (درجه دو- حافظ ممتاز قرآنی)، لیسانس (درجه سه -حافظ کل قرآن)، فوق دیپلم (درجه چهار -حافظ ۲۰ جزء) و دیپلم (درجه پنج- حافظ ۱۰ جزء قرآن) را دریافت خواهند کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین جعفرپور با بیان اینکه ۳ هزار قرآن‌ آموز در استان وجود دارد گفت: این افراد در ۱۷۰ خانه قرآن و ۷۲ مؤسسه قرآنی حضور دارند که مربیان باتجربه در این مؤسسات تلاش می‌کنند تا قرآن‌ آموزان را در رشته‌های مختلف یاری کنند.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • رقابت ۱۶۳ لرستانی در نوزدهمین آزمون تخصصی قرآن