Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احسان علیخانی امروز ۳۰ تیرماه در برنامه «حالا خورشید» با اشاره به ماجرای دریافت هدیه از ثامن الحجج بیان کرد: من خبر را در فضای مجازی دیدم که به سرعت در حال انتشار بود. چرا ما فحش و ناسزا بشنویم برای اتفاقی که با یک تماس یا تلفن با گروه اجتماعی شبکه سه، مدیر گروه و... مشخص می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم باید ماجرای برنامه سازی با اسپانسرها را بدانند و اینکه اسپانسرها در برنامه ها چه کار می کنند.

علیخانی همچنین درباره حضور اسپانسرها در برنامه سازی عنوان کرد: دلیلش واضح است پول نیست و من بارها خواهش کردم و روی آنتن ضجه زده ایم که تلویزیون پول ندارد.

مجری «ماه عسل» گفت: از اواخر دهه ۸۰ اسپانسرها وارد برنامه سازی شدند چون دیگر نمی شد بدون اسپانسر برنامه ساخت حتی سریال هایی مثل «پایتخت» نیز با اسپانسر ساخته می شوند و این طبیعی است. مدیران تلویزیون در سال های اخیر داد زده اند که بودجه نداریم. رسانه هر روز باید منابع مالی تزریق کند و حضور اسپانسرها امروز به یک رویه در تلویزیون تبدیل شده است.

وی با اشاره به سخنانی که در این چند روز نسبت به وی مطرح شد، بیان کرد: من از قضاوت ها و تعابیری که در این چند روز دیده ام دلسرد و اذیت شده ام.

علیخانی در بخش دیگری درباره نحوه حضور اسپانسرها عنوان کرد: ما فردی در جایگاه تهیه کننده و فردی در جایگاه اسپانسر داریم. از سال ۹۱ ما با ثامن الحجج همکاری داشتیم. موسسه ای که پیش از این همکاری، تاسیس شده، تیزر و آگهی داشته و پیش از برنامه ما فعالیت داشته است و بعد پیشنهاد مشارکت به تلویزیون و شبکه می دهد. این بسیار طبیعی است که اسپانسرها به گروه های تلویزیونی و شبکه ها پیشنهاد همکاری می دهند و از آن طرف هم شبکه استعلام می کند و حتما مجوز می خواهند.

وی تصریح کرد: آیا ما بدون مجوز تبلیغ پیشمک را می توانیم داشته باشیم؟ خیر محال است. از طرف دیگر ما کارگروه، هیات و فاعلی داریم که اساسنامه هر آنچه را قرار است تبلیغ آن منتشر شود اخذ می کند.

از سال ۹۱ سه میلیارد برای ۶ برنامه هزینه شده است

مجری «ماه عسل» درباره نحوه فعالیت با ثامن الحجج و سه میلیاردی که هزینه شده است، توضیح داد: از سال ۹۱ حدود ۶ مجموعه برنامه از جمله ویژه برنامه تحویل سال ۹۲، «ماه عسل» ۹۲ و ۹۳ بوده و همه این ۶ برنامه تا پایان سال ۹۶ ساخته شده است. تمام پرداخت‌ ها در این برنامه ها دارای اسناد مشخص است که توسط نهادهای نظارتی صداوسیما بر آنها نظارت می‌شود. در ۲۵ مرداد سال ۹۴ اعلام شد که موسسه ثامن الحجج منحل شده است زمانیکه ما دیگر با این برنامه همکاری نداشتیم.  

علیخانی در بخش دیگری درباره پیش آمدن این حاشیه ها عنوان کرد: من نه توهم توطئه دارم و نه از کسی ناراحت هستم اما تقصیر خودمان است وقتی برای مطالبات به حق مردم فشار می آوریم برای ما حاشیه درست می شود. چه کنیم که جواب، بیشتر از اتهام شنیده نمی شود. بعد از انتشار این خبر مدیر گروه اجتماعی شبکه و مدیر شبکه سه سیما جواب دادند اما کسی آنها را نمی شود.

وی اظهار کرد: من در خیابان وقتی با بیلبورد یا سردر یک بانک و موسسه مالی مواجه می شوم چه کار باید بکنم باید به وزارت اطلاعات و واقتصاد زنگ بزنم تا از مجوزهای آن باخبر شوم؟ در سال ۹۴ اعلام می شود که فعالیت ثامن الحجج دچار اخلال شده است، این تاریخ چه ارتباطی با برنامه های ما دارد که همه آنها قبل از این تاریخ بوده است.

خودم تاکنون هزار تومان وام حتی از صندوق محل، مسجد و... نگرفته امعلیخانی در ادامه در پاسخ به رشیدپور که پرسید فکر می کنی در پس این ماجرا ابهامی وجود دارد، گفت: من همیشه این فضا و این مدل نگاه را نقد کرده ام که آدم ها تا از آنها پرسش می شود توهم توطئه پیدا می کنند. من به این پرسش ها پاسخ می دهم. من مشکلی با وام گرفتن کسی ندارم اما خودم تاکنون هزار تومان وام حتی از صندوق محل، مسجد و... نگرفته ام.

وی افزود: تلویزیون پول ندارد اما تا دلتان بخواهد کارشناس دارد که مو را از ماست بیرون بکشند و حتی هزینه های اضافی یک برنامه را محاسبه کنند. رفقای سلبریتی چقدر باید ساده باشند که مجموعه ای بگوید شماره کارت بدهید تا هدیه ای تقدیم شما کنیم و این کار بدون اطلاع شبکه انجام شود.

علیخانی هدیه را با مهمانان برنامه مرتبط دانست و افزود: هر اسپانسری تعهد می کند که هدیه مهمانان برنامه را بپردازد، چه مهمان عید باشد چه مهمان «ماه عسل» که همیشه هم اعلام شده که هدیه ای که داده می شود هدیه حامی مالی برنامه است. همه هزینه ها در قالب ضوابط و قوانین بوده است، ضمن اینکه هرکسی بخواهد کار عجیب و خلافی کند روی آنتن تلویزیون و شفاف انجام نمی دهد.  

وی در پاسخ به اینکه اگر اسپانسر، هزینه را به علیخانی بدهد قانونی است؟ گفت: من سوال می پرسم هزینه تولید برنامه تو را چه کسی می دهد؟ هزینه تولید ویژه برنامه «۲۰۱۸» عادل فردوسی پور و «خندوانه» و «دورهمی» را چه کسی می دهد؟ مشخص است که من نامه ای دارم از طرف سازمان صداوسیما که این هزینه را دریافت کنم و این میان محصولی هم تولید شده است.

این مجری در پایان بیان کرد: ما بارها گفتیم دولت محترم کمک کنید بودجه سازمان تامین شود که اسپانسرها از برنامه ها بیرون بروند. امسال یکی از بانک های دولتی چندین بار نامه زد تا اسپانسر «ماه عسل» باشد اما من گفتم پشت دستم را داغ می کنم تا یک موسسه مالی با ما کار کند.

کد خبر 4353077 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: احسان علیخانی اسپانسر برنامه ماه عسل رضا رشیدپور تئاتر ایران فیلم سینمایی سینمای مستند موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر فیلم کوتاه سریال ایرانی کنسرت موسیقی سینمای آمریکا برنامه تلویزیونی رادیو خانه هنرمندان ایران تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۷۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی شیرازی مدیر عامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره برنامه‌های این نشر برای نمایشگاه کتاب تهران گفت: ما تولیدات جدید هم در زمینه‌هایی که پیش از این در آن فعال بودیم همچنان خواهیم داشت، البته در قالب‌ها و زمینه‌های جدید هم فعالیت‌هایی داریم و این باعث شده که امسال در نمایشگاه هم کتاب کودک و نوجوان در دفتر قمقمه عرضه کنیم و هم رمان‌های جدید به نمایشگاه کتاب بیاوریم و هم در بحث فرماندهان، روایت‌های جدی از فرماندهان جبهه مقاومت داشته باشیم که کتاب «میاندار» شاخص این قصه است.

وی درباره چالش‌های پیش روی این نشر اظهار داشت: یک چالش ما در خود فضای نشر، مسئله مجوز، مسئله کاغذ، مسئله دیده شدن و... است که به هر حال چالش‌های پیش روی یک ناشر است. اما در مورد نمایشگاه یکی بحث رفاه و امکانات برای ناشران است و دیگری هزینه‌های تبلیغات در نمایشگاه که هزینه‌های بالایی هستند و معمولا ناشران امکان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند و فقط ناشران دولتی چون پول دارند می‌توانند از تبلیغات استفاده کنند، اما برای ناشر خصوصی این طور نیست و متاسفانه این عدالت شکل نگرفته است در واقع ناشری که توان اقتصادی چندانی ندارد نمی‌تواند با ناشر دولتی رقابت کند. این مسئله مهمی است که نشان می دهد عدالت در تبلیغات نیست تا به همه به‌طور یکسان نگاه شود.

گلایه از جمع آوری کتاب «نامزد گلوله‌ها» از نمایشگاه کتاب سال گذشته

وی در مورد مشکلاتی که سال گذشته برای این نشر روی داد، گفت: پارسال مشخصا رفتار دور از شأنی رخ داد و کتاب «نامزد گلوله‌ها» از نمایشگاه جمع شد؛ یک کار به شدت غیر فرهنگی بود و ادعا کردند که کتاب مجوز نداشته اما روشن بود که چه اتفاقی پشت صحنه افتاده است. کتاب‌های بدون مجوز معروف و شناخته شده در نمایشگاه هر ساله فروخته می‌شود اما اینکه چرا این اتفاق برای این کتاب افتاد، باید مسئولان پاسخ بدهند و روشن بیان کنند که چرا این اتفاق افتاد؟

شیرازی گفت: ما مشخصا در موضوع مجوز مسئله اساسی داریم و هنوز مشکل حل نشده است. آقای وزیر هم در جلسه‌ای گفتند که ما می‌خواهیم مجوز را به اهالی فرهنگ بدهیم، اما کی قرار است این اتفاق بیفتد، معلوم نیست و این حرف سال‌ها زده می‌شود. یا گفتند موضوع کاغذ را حل و کاغذ داخلی تولید می‌کنیم، اما کاغذ دولتی با نرخ جهانی و با قیمت غیر رقابتی و صرفاً یک مقدار ارزان‌تر از کاغذ خارجی که کیفیت خارجی بهتر هست، چه فایده ای دارد؟

مشکلات ناشر با کاغذ: تولید کاغذ داخلی بی کیفیت چه ارزش افزوده‌ای برای صنعت نشر داشته‌ است؟

مدیر انتشارت خط مقدم گفت: این کاغذی که با میلیاردها تومان هزینه تولید شده و در عین حال بی کیفیت است، چه ارزشی ایجاد کرده است؟ من ناشر وقتی می‌خواهم کاغذ بخرم می‌بینم کاغذ داخلی را بی‌کیفیت تولید می‌کنند از آن طرف کاغذ با کیفیت‌تر خارجی را که چاپخانه هم با آن مشکلی ندارد(بسیاری از چاپخانه‌ها با کاغذ ایرانی مشکل دارند) را با یک نسبت کم در حد 40-50 هزار تومان تهیه می‌کنم.

وی افزود : وقتی از کاغذ سبک خارجی استفاده می‌شود، مخاطب یک محتوای خوب را با یک کیفیت خوب تحویل می‌گیرد و هزینه‌اش هم خیلی تفاوت ندارد. تولید کاغذ داخلی بی کیفیت چه ارزش افزوده‌ای برای صنعت نشر داشته‌ است؟ به هر حال اینها چالش‌های جدی است و مسئولان امر باید برای این موضوع تدبیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • برنامه «خط رو خط» از شبکه نسیم
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!