Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@03:44:27 GMT

منتظر افزایش گرما باشید

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۰۰۱۸

منتظر افزایش گرما باشید

ساعت 24- شرکت مادر تخصصی نیروی برق ایران (توانیر) از مردم خواست با توجه به گرمای شدید هفته پیش رو، مصرف خود را 10 درصد کاهش دهند تا تامین پایدار برق میسر شود.

توانیر امروز (شنبه) در اطلاعیه ای با عذرخواهی دوباره به دلیل محدودیت های به وجود آمده در شبکه برق، اعلام کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته، از امروز سی ام تیرماه تا پایان هفته هوای بسیار گرمی را در همه نقاط کشور بجز نوار شمالی شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه اضافه شده است: بی تردید در چنین شرایطی برای تامین برق پایدار، بیش از هر زمان دیگر به کمک و همیاری همه مردم در مدیریت مصرف برق نیازمندیم.
توانیر در این اطلاعیه از مشترکان بخش های مختلف خانگی، تجاری، مجتمع های تولیدی، صنعتی و کشاورزان خواست با در پیش گرفتن راهکارهای مدیریت مصرف برق بویژه در ساعت های اوج بار (12 تا 16 و 20 تا 23) و 10 درصد صرفه جویی، از بروز خاموشی ناخواسته جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا، با فرارسیدن فصل گرما، برخی استان ها بویژه در جنوب کشور با مشکل قطع برق روبرو شدند و با تصمیم برخی استانداری ها ساعت کار اداری از 6:30 تا 13:30 تعیین شد.
وزیر نیرو بیست و نهم خردادماه پیک بار پارسال را حدود 55 هزار مگاوات اعلام و پیش‌بینی کرد اوج مصرف برق امسال به حدود 58 هزار مگاوات برسد.

** 6 راهکار ساده برای کاهش مصرف برق
مشترکان با این 6 راهکار می توانند مصرف برق خود را تا 10 درصد کاهش دهند.
-در ساعت های اوج بار (پیک مصرف) تا حد امکان از دور کند کولرهای آبی استفاده شود.
-در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد تنظیم شود.
-می توان در ساعت های اوج بار (12 تا 16 و 20 تا 23) به ازای هر 2 ساعت، کولر را نیم ساعت خاموش کرد.
-هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نشود.
-می توان زمان استفاده از وسایل برقی یادشده را به روزهای تعطیل یا ساعت های غیرپیک منتقل کرد.
-خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شرکت توانیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرما در بنگلادش قربانی گرفت

کارشناسان هشدار داده‌اند میلیون‌ها نفر در این کشور در معرض تأثیرات ناشی از گرما هستند و شروع زودهنگام تابستان شدید را با تغییرات آب و هوایی مرتبط می‌دانند.

به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، بر اساس گزارش‌ها، یک زن میانسال صبح روز گذشته در این کشور بر اثر گرمازدگی جان باخت. تاکنون چهار نفر به دلیل گرمازدگی در دو روز گذشته در این کشور جان خود را از دست داده اند.

برای مقابله با گرمای طاقت فرسا، دولت این کشور تصمیم گرفته است تمامی مدارس، دانشکده‌ها و موسسات آموزش فنی در سراسر کشور را از ۲۱ تا ۲۷ آوریل (۵ روز آینده) تعطیل اعلام کند.

همچنین دولت بنگلادش از مقامات ذیربط خواست تا اقدامات پیشگیرانه را برای مدیریت گرمای تابستان که در بخش‌هایی از این کشور به ۴۲ درجه سانتیگراد رسیده است، اتخاذ کنند.

اداره هواشناسی بنگلادش (BMD) پیش‌تر «هشدار موج گرما» صادر کرده است.

مقامات بنگلادش اعلام کردند بالاترین دمای این کشور در تابستان امسال ۴۲.۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

همچنین دمای هوا در داکا روز شنبه به ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش یافت. با این حال ترکیب گرما و رطوبت باعث می‌شود که افزایش دما بیش از آنچه دماسنج نشان می‌دهد احساس شود.

موج گرمای غالب در چندین بخش این کشور ممکن است ادامه یابد و در چند روز آینده گسترش یابد.

در سال‌های اخیر، بلایای طبیعی مانند سیل و موج گرما ناشی از تغییرات آب و هوایی باعث بروز حوادث مکرر و بیش از حد معمول در این کشور با جمعیت حدود ۱۶۵ میلیون نفر شده است.

کارشناسان می‌گویند موج گرما احتمالا در سال‌های آینده به دلیل بارندگی‌های نامنظم و دمای بالا تشدید خواهد شد و تهدیدی برای بنگلادش، یکی از بزرگترین قربانیان گرمایش جهانی است.

داکا، پایتخت بنگلادش در ۱۶ آوریل سال گذشته دمای ۴۰.۶ درجه سانتیگراد را تجربه کرد که بالاترین میزان در پایتخت این کشور در ۵۸ سال گذشته است.

میزان گرم شدن زمین در طولانی‌مدت اکنون در مقایسه با دوران پیشاصنعتی زمین، پیش از انقلاب صنعتی و دورانی که بشر هنوز استفاده از سوخت‌های فسیلی را شروع نکرده بود، حدود ۱.۱ تا ۱.۲ درجه سانتی‌گراد است.

هرچند جهان با وجود همه تلاش‌ها برای مهار گاز‌های گلخانه‌ای در مسیر رسیدن به میزان افزایش دمای حدود ۲.۵ درجه سانتی‌گراد تا سال ۲۱۰۰ است. سازمان ملل اعلام کرده است که حفظ حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش دما به سرعت در حال ناممکن شدن است.

دیگر خبرها

  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • آخرین وضعیت هواشناسی؛ منتظر تندر و آذرخش در تهران باشید
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • منتظر این مالیات‌های جدید باشید/ این دارایی‌ها را بفروشید باید مالیات بدهید
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • افزایش مرگ اروپایی‌ها بر اثر گرما