Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز ملی فضای مجازی تا 19 تیر ماه 1397 حدود 29 میلیون کاربر در 7 پیام رسان اجتماعی داخلی (سروش، بیسفون، ویسپی، گپ، ایتا، بله و آی گپ) ثبت نام کرده و فعالیت دارند.

پیام رسان سروش به تنهایی حدود دوازده و نیم میلیون نفر عضو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجرت کاربران ایرانی به پیام رسانهای داخلی علاوه بر اینکه امنیت و آسایش را برای خانواده ها بهمراه داشته و جرایم را کاهش داده است، موجب صرفه جویی قابل توجه ارزی برای کشور و کاهش هزینه های اینترنتی مردم شده است.

کسانی که اعلام می‌کنند فیلتر تلگرام در ایران شکست خورده است در اشتباه محض هستند. سال گذشته کمتر از 5 میلیون کاربر در پیام رسان های اجتماعی داخلی عضویت داشتند. اما بعد از فیلتر تلگرام جذابیت های مختلف پیام رسانهای داخلی موجب شد ظرف مدت کوتاهی میلیون ها نفر عضو این پیامرسانها شوند

همانگونه که قاچاق و واردات بی رویه کالا به تولید داخلی لطمه جدی وارد می‌کند، فعالیت غیر قانونی فیلتر شکن ها و پیام رسانهای خارجی در فضای مجازی کشور، اساسی ترین مانع بر سر راه پیشرفت و ترقی پیام رسان های داخلی محسوب می شوند.

اگر قوانین بدرستی اجرا شوند و حمایت های مادی و معنوی لازم برای بالا بردن کیفیت و کمیت خدمات پیام رسانهای داخلی بعمل آید بزودی تلگرام در ایران به بوته فراموشی سپرده خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد

در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حادثه مذکور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، افشین محمدی دره‌شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تاکنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، اظهار کرد: دیگر عوامل، مسببان و معاونان احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در این حادثه در مجموع شش نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افراد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

معاون دادستان شیراز با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار پیدا کرده در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه‌زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

کد خبر 749060

دیگر خبرها

  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود