Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@19:13:44 GMT

تشرف زائر اولی‌ها به مشهد از مرز 730 هزار نفر عبور کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۰۹۲۴

تشرف زائر اولی‌ها به مشهد از مرز 730 هزار نفر عبور کرد

22 هزار زائر اولی در دهه کرامت به مشهد مشرف خواهند شد که با این افراد تعداد تشرف زائر اولی‌ها از ابتدای سال 1395 تاکنون از مرز 730 هزار نفر عبور خواهد کرد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، موضوع تشرف زیارت اولی‌ها مدتی است که در دستور کار آستان قدس رضوی قرار گرفته و پس از افتتاح فاز اول زائر شهر سوئیت‌های این مجموعه جهت اسکان افرادی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام با راه‌اندازی دفاتر آستان قدس رضوی در شهرستان‌های مختلف کلید خورد و نمایندگان آستان در شهر‌های مختلف به شناسایی افرادی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند پرداختند. پس از شناسایی مقدمات سفر این عزیزان به مشهد فراهم شد و با همت معاونت امداد مستضعفان آستان، این عزیزان به صورت کاملاً رایگان به مشهد اعزام و همه هزینه‌های سفر آنها از قبیل ایاب و ذهاب، تغذیه و... را آستان قدس برعهده گرفت.

با اجرای این طرح هزاران نفر از افرادی که تاکنون به حرم امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند شناسایی و راهی مشهد مقدس شدند.

طرح اعزام زائر اولی‌ها در ایام دهه کرامت شتاب بیشتری گرفت و ویژه این ایام 22 هزار نفر در نوبت اعزام قرار گرفتند که از ابتدای دهه کرامت در دوره‌های سه روزه به مشهد مقدس مشرف می‌شوند. البته از آنجایی که ظرفیت زائر شهر برای اقامت این عزیزان در ایام پر مسافری مانند دهه کرامت کافی نبود تعداد 70 هتل آپارتمان هم برای این امر از سوی آستان کرایه و مورد استقاده قرار گرفت.

آغاز این طرح زیبا به ابتدای سال 1395 باز‌می‌گردد که تا پیش از دهه کرامت 708 هزار نفر به عنوان زائر اولی راهی مشهد شدند و این عدد تا پایان دهه کرامت و تشرف 22 هزار نفر در این ایام، از مرز 730 هزار نفر عبور خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد

هادی محمود نژاد با اشاره به بهره‌برداری و رونمایی برخی از از پروژه‌ها در ایام دهه کرامت،گفت: مقرنس کاری در بالای سر رواق قرار دارد که توسط هنرمندان قمی مرمت، تذهیب و نقاشی شده که فاز اول آن در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

معاون آستان حضرت معصومه (س) افزود: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی با همکاری هنرمندان قم و اصفهان و نظارت مهندسان آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

محمودنژاد با بیان اینکه دو تن از خیرین و خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هزینه‌های این کار را به عهده داشتند، گفت: این درب در دهه کرامت رونمایی و برای نصب به حرم حضرت رضا علیه السلام ارسال می‌شود.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به رونمایی پروژه کاشی کاری صحن جوادالائمه علیه السلام، بیان کرد: ضریحی برای محلی به عنوان رأس الحسین در کشور سوریه ساخته شده است که در این ایام رونمایی و ارسال می‌شود. هزینه‌های آن را یکی از خیرین و خادمین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عهده داشته است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) تصریح کرد: در ایام دهه کرامت از ساختمان چند منظوره موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها رونمایی می‌شود. در این ساختمان امکانات مورد نیاز زائران اربعین مانند وضوخانه، دفاتر خدماتی، محل مراسمات و... در نظر گرفته شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • تشرف ۸۵۵ نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع
  • حاجی علیزاده: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند