Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون دادستان کل کشور در امور فضاي مجازي اعلام کرد: حدود 29 ميليون کاربر در 7 پيام رسان اجتماعي داخلي ثبت نام کرده و فعاليت دارند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از فارس، عبدالصمد خرم آبادي معاون دادستان کل کشور در امور فضاي مجازي در صفحه شخصي خود نوشت: بر اساس آخرين آمار ارائه شده از سوي مرکز ملي فضاي مجازي تا 19 تير ماه 1397 حدود 29 ميليون کاربر در 7 پيام رسان اجتماعي داخلي (سروش، بيسفون، ويسپي، گپ، ايتا، بله و آي گپ) ثبت نام کرده و فعاليت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيام رسان سروش به تنهايي حدود دوازده و نيم ميليون نفر عضو دارد. مهاجرت کاربران ايراني به پيام رسانهاي داخلي علاوه بر اينکه امنيت و آسايش را براي خانواده ها بهمراه داشته و جرايم را کاهش داده است، موجب صرفه جويي قابل توجه ارزي براي کشور و کاهش هزينه هاي اينترنتي مردم شده است.
کساني که اعلام مي‌کنند فيلتر تلگرام در ايران شکست خورده است در اشتباه محض هستند. سال گذشته کمتر از 5 ميليون کاربر در پيام رسان هاي اجتماعي داخلي عضويت داشتند. اما بعد از فيلتر تلگرام جذابيت هاي مختلف پيام رسانهاي داخلي موجب شد ظرف مدت کوتاهي ميليون ها نفر عضو اين پيامرسانها شوند
همانگونه که قاچاق و واردات بي رويه کالا به توليد داخلي لطمه جدي وارد مي‌کند، فعاليت غير قانوني فيلتر شکن ها و پيام رسانهاي خارجي در فضاي مجازي کشور، اساسي ترين مانع بر سر راه پيشرفت و ترقي پيام رسان هاي داخلي محسوب مي شوند.
اگر قوانين بدرستي اجرا شوند و حمايت هاي مادي و معنوي لازم براي بالا بردن کيفيت و کميت خدمات پيام رسانهاي داخلي بعمل آيد بزودي تلگرام در ايران به بوته فراموشي سپرده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود