Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@15:24:47 GMT

فروزان در تالار رودکی به صحنه می رود

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۱۶۵۰

فروزان در تالار رودکی به صحنه می رود



رویداد۲۴ گروه فروزان متشکل از 70 نوازنده دف و یک گروه سازهای ایرانی است که فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرده است.
گروه فروزان از اولین گروه های دف نوازی ایران بوده است و تا کنون گروه های زیادی با الگو برداری از این سبک به فعالیت پرداخته اند و سیاوش عبدی از رهبران قدیمی این سبک موسیقی می باشد.
این گروه تا کنون در تمام سالن های کنسرت تهران و برخی شهرهای دیگر به برگزاری کنسرت پرداخته اند، همچنین برگزاری نخستین کنسرت رسمی قونیه در بزرگداشت مولانا، توسط این گروه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بزرگانی همچون اساتید بیژن کامکار، مجید درخشانی، میلاد کیایی، جمشید عندلیبی، مسعود جاهد و ... با این گروه همکاری داشته اند.
سیاوش عبدی نوازنده دف و تمبک، مولف کتاب نانوشته های دف و آهنگساز است که تا کنون به اجراهای زیادی در ایران و خارج از کشور پرداخته است، وی همچنین در فستیوال های بسیاری به نوازندگی و برگزاری ورک شاپ ها از جمله اتریش، لهستان، آلمان، ترکیه، ایتالیا پرداخته است.
او در کارنامه آهنگسازی خود آلبوم «مولانا جان» را سال پیش منتشر کرد و اکنون در حال اتمام مراحل نهایی آلبوم «سایه جان» است.
عبدی در مورد برگزاری کنسرت پیش رو گفت: بخشی از کنسرت به اجرای قطعاتی از این آلبوم اختصاص دارد که بر روی اشعار هوشنگ ابتهاج آهنگسازی کرده ام و صادق شیخ زاده خواننده این اثر است.
وی افزود: این کنسرت توسط گروه آنسامبل ایرانی فروزان اجرا خواهد شد که نوازندگان آن شامل مینو اصحابی(کمانچه)، بهنوش کاظمی زاده(کمانچه آلتو)، مریم شهریاری(دف)، سجادسقایی(عود)، علی بشردوست(سنتور)، امیراکباتانی(بم تار)، کیارش بیات(تار) و استاد مسعود جاهد(نی) است.
در بخش دیگر این کنسرت قطعات کوبه ای به صورتی تنظیم و رنگ آمیزی شده اند که با وجود حضور خواننده، جای خالی هیچ ساز ملودی ای حس نمی شود و شور و هیجانی که دفنوازان به قطعات می بخشند بسیار مورد پسند مخاطب قرار می گیرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رودکی فروزان کنسرت موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر جشنواره گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود.    موتورچی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.   وی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.   موتورچی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود.    وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • کنسرت‌های اردیبهشتی کدامند؟
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید
  • مستند «نغمه های فروزان» فیلمی درباره بدیع الزمان فروزانفر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • ببینید | حرکت هماهنگ دختران شیرازی در کنسرت آقای خواننده
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی