Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی عبدالرزاقی شنبه شب در نشست پارلمان محلی قزوین افزود: آب، راه و امنیت یک بخش و صرفه اقتصادی محور دیگر در لزوم حفظ و احیای باغستان سنتی به عنوان میراثی دیرینه برای شهروندان و محیط زیست این شهر به حساب آمده و باید مورد توجه و حمایت همه جانبه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: اگر همت استانی برای حفظ باغات سنتی نباشد این میراث ارزشمند از بین خواهد رفت و برای حفظ آن همگی باید به کمک شهرداری بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالرزاقی با بیان اینکه حفظ باغستان تنها با بخشنامه و تشکیل جلسات ممکن نیست، یادآور شد: امسال شورای شهر 40 میلیارد ریال برای حفط باغستان سنتی قزوین اختصاص داده و اقدامات خوبی هم در حال انجام است اما این کافی نیست و باید سایر مسئولان دستگاه های دولتی از جمله استانداری، محیط زیست، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و میراث فرهنگی نیز در جهت حمایت عملی از آن اقدام کنند.
به گفته وی، با وجود کارهای انجام شده از سوی شهرداری و شورای شهر قزوین در جهت احیا و حفظ این باغات، دست آخر نیز متهم به تفکیک آن شده ایم که این مساله به هیچ عنوان عادلانه نیست.
مدیر باغستان های شهرداری قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: امسال در یک رکورد بی سابقه و با استفاده از 6.5 میلیون متر مکعب آب کانال، تمامی باغات سنتی آبیاری شدند.
حمید رحمانی اضافه کرد: خوشبختانه با وجود گرمای شدید هوا تلاش شد تا درختانی که حتی میوه ندارند با آبیاری های انجام شده، حداقل خشک نشوند.
وی با تاکید بر اینکه باید برای پساب ها نیز تدابیر ویژه ای اتخاذ شود، اظهار داشت: هم اکنون عملیات علف زنی از باغات سنتی در حال انجام بوده تا جایی که آمار آتش سوزی باغات به کمترین میزان خود رسیده است.
وی ادامه داد: شهرداری قزوین برای آبیاری های خود دارای حق آبه از رودخانه باراجین است و اگرچه امسال به این آب نیازی نبود اما به هر حال باید این میزان تامین شود.
رحمانی، توزیع نهال، ماشین آلات و لایروبی را از دیگر اقدامات صورت گرفته شهرداری در باغستان ها برشمرد و گفت: با گشت زنی مستمر و حفاظت نیز تا حدودی امنیت نسبی در باغات سنتی قزوین برقرار شده است.
وی، بودجه مصوب سازمان باغستان های سنتی در سال جاری را 40 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: تخصیص سه درصد از محل صدور پروانه های ساختمانی نیز بخشی از اعتبارات این سازمان است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه تنها شهرداری در این زمینه به ما کمک می کند و با وجود وعده هایی که دستگاه های دولتی در این زمینه داده اند تاکنون هیچ حمایتی از سوی آنها در زمینه باغستان ها اتفاق نیفتاده است.
7388/8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آتش سوزی جهاد کشاورزی دستگاه های دولتی شورای شهر محیط زیست جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز

بازرس‌کل استان زنجان پیرامون وضعیت آزادراه زنجان - قزوین و زنجان ـ تبریز تذکر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل خمسه در جلسه بررسی وضعیت کمی و کیفی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان که با حضور مدیرکل جدید، معاونین و مدیران دستگاه مذکور در محل بازرسی کل استان زنجان تشکیل شد آخرین وضعیت دستگاه از لحاظ تجهیزات و امکانات، احداث راه‌های روستایی، حفظ و نگهداری راه‌ها، نحوه انعقاد قرارداد‌ها و اجرای پروژه‌ها، مصرف اعتبارات، نظارت بر ناوگان حمل و نقل مسافری و کالا، کمیت و کیفیت نیروی انسانی دستگاه و... را مورد بررسی قرار داد.

وی با تبیین آسیب‌ها و چالش‌های اداره‌کل راهداری استان گفت: مهمترین انتظار از اداره‌کل مذکور پیگیری در تعیین تکلیف قرارداد آزادراه زنجان – تبریز، هم زمان با اصلاح روکش آسفالت آزادراه‌های زنجان – قزوین و زنجان تبریز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • تصادف زنجیره‌ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • تصادف زنجیره ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی