Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد علی کوزه گر عصر شنبه در آیین افتتاح طرح های بهزیستی شهرستان قشم افزود: هم اکنون 55 هزار و 377 واحد مسکونی در کشور برای مددجویان در حال احداث است.
وی ادامه داد: پنج میلیون و 200 هزار مددجو از خدمات سازمان بهزیستی در سراسر کشور بهره می برند که یک میلیون و 400 هزار نفر از آنان معلول جسمی و حرکتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** سالانه حداقل 25 هزار معلول در کشور متولد می شوند
مدیرکل مشارکت های مردمی و امور توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: سالانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور به دنیا می آیند که می توان با اقدام های مناسب از وقوع آن پیشگیری کرد.
وی افزود: با توجه به مصوبه های مجلس شورای اسلامی و برنامه های دولت می توان پیشگیری از وقوع تولد معلولان را انجام داد و هم اکنون آزمایش ژنتیک برای خانواده هایی که یک معلول دارند به صورت رایگان انجام می شود.
کوزه گر ادامه داد: با یک مشاوره مناسب و به هنگام و نیز انجام اقدام های لازم پیش از ازدواج، بعد از ازدواج و هنگام بارداری می توان از تولد یک معلول جلوگیری کرد.

**ایجاد شغل برای 57 هزار مددجو
مدیرکل مشارکت های مردمی و امور توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: سال گذشته برای 57 هزار نفر از جامعه هدف سازمان بهزیستی به روش های مختلف شغل ایجاد شد.
وی افزود: تفاهم نامه ای با خانه صنعت، معدن و تجارت منعقد شد که مددجویان بهزیستی در کارگاه های تولیدی به کار گرفته شوند.
کوزه گر ادامه داد: مشارکت این قشر از جامعه در فعالیت های مختلف اجتماعی و اقتصادی در آگاهی بخشی به جامعه و پیشگیری از تولد افراد معلول بسیار موثر است.
وی اذعان داشت: راهبرد سازمان بهزیستی برای مقابله با آسیب های اجتماعی در چهار گام پیشگیری، مداخله، توانمند سازی و مشارکت مردمی خلاصه می شود.
کوزه گر تصریح کرد: وجود مرکزهای مشاوره در شهرها و روستاها می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی کمک شایانی کند و از همین رو سازمان بهزیستی برای احداث مرکزهای مشاوره توسط بخش خصوصی هم برنامه دارد.
آیین افتتاح مرکز اقامت ترک اعتیاد قشم، تحویل 11 باب منزل مسکونی، خانه سلامت روان درگهان و بازدید از مرکز آموزشی و توانبخشی معلولان ذهنی با حضور محمدعلی کوزه گر مدیرکل مشارکت های مردمی و امور توانمندسازی و جهان حیدری رییس دبیرخانه توسعه موسسات و مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور و مسئولان استانی و محلی در این شهرستان برگزار شد.
132 خانوار در شهرستان قشم از خدمات مستمر سازمان بهزیستی بهره می برند. تا کنون 2 هزار و 334 معلول در این شهرستان شناسایی شده که 1،5 درصد جمعیت آن را در بر می گیرد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بارداری بهزیستی خانواده صنعت معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رضا بنازاده عصر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده است گفت: این میزان تولید برق در مناطق مختلف کشور استفاده شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با تکمیل این واحدها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر را اقدامی ارزشمند و راهبردی دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد ارمغان آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز