Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامرضا گرایی نژاد روز شنبه در نشست کارگروه آموزش عالی خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: اگر چه منکر زحمات مدیران پیشین نیستم اما گروه فعلی آموزش عالی در خوزستان تلاش مجدانه ای برای ارتقای آموزش عالی خوزستان دارند.
وی سفر 2 روزه معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه پنج نفر از مدیران این سازمان را به خوزستان، ناشی از اهمیت این استان بیان کرد و گفت: هدف از این سفر آشنایی با ظرفیت ها و چالش های خوزستان برای پیگیری بهتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: این سفر تنها برای بازدید از پروژه ها نیست و در سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد آنها تصمیم گیری می شود. در 2 هفته آینده نیز با حضور استاندار خوزستان مجدد جلسه ای برای پیگیری آنها تشکیل می شود.
گرایی نژاد با بیان اینکه تلاش می کنیم که از ساز و کارهای مختلف اعتباراتی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خوزستان در نظر گرفته شود گفت: باید اعتباراتی در سطح ملی و استانی غیر از مصوبات ابلاغ شده در بودجه 97، برای برخی پروژه های مهم تعیین شود.
وی درخصوص تعداد دانشجویان کشور نیز بیان کرد:جمعیت دانشجویان کشور در سال 94 - 93حدود چهار میلیون و 800 هزار نفر بود، اما در سال پس از آن این تعداد به چهار میلیون و 350هزار نفر ، و در سال 96- 95 این تعداد به چهار میلیون و 73هزار نفر رسید به این معنی که تعداد دانشجویان کشور زودتر از تصور کاهش یافت.
گرایی نژاد گفت: خوزستان دارای 219 هزار دانشجو است که 5.3 درصد از کل دانشجویان کشور را شامل می شود. 37هزار نفر از این دانشجویان در مراکز آموزش رایگان و بقیه در مراکز شهریه پرداز تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه حدود 17 درصد دانشجویان خوزستان در مراکز آموزش رایگان تحصیل می کنند ادامه داد: وزرات علوم باید بررسی کند که در کدام مناطق مراکز آموزش عالی رایگان و در کدام مناطق مراکز غیر دولتی توسعه یابد.
وی در پاسخ به انتقاد یکی از روسای دانشگاه شهید چمران مبنی بر سطح بندی دانشگاه ها و اجحاف در حق مراکز آموزش عالی خوزستان گفت: سطح بندی دانشگاه ها در حوزه وزارت علوم است اما در سازمان برنامه و بودجه کشور براساس سطح بندی به دانشگاه ها بوجه اختصاص نمی یابد بلکه شاخص های دیگری مدنظر است.
گرایی نژاد درخصوص اعتبار بیشتر به دانشگاه های پیام نور نیز بیان کرد: طبق اساسنامه هزینه های این دانشگاه باید از طریق پرداخت شهریه تامین می شد اما به دلیل کاهش دانشجو در سال های اخیر، حدود 40 درصد هزینه های آن توسط دولت پرداخت می شود از این رو برای تعریف پروژه های جدید در این دانشگاه باید طرح های قوی ارایه شود تا بتوان به این حوزه بودجه اختصاص داد.
بنابراین گزارش، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه پنج رییس و سه مشاور خود در سفر 2 روزه به خوزستان ضمن بازدید از پروژه های نیمه تمام در این استان، در نشست شورای آموزش و پرورش، کارگروه سلامت و رفاه اجتماعی، نشست شورای تامین و شورای برنامه ریزی کشور در خوزستان شرکت خواهد کرد.
9887/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 دانشجو سازمان برنامه و بودجه شورای آموزش و پرورش فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود

دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ورود تمامی دانشجویان در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) که آزمون سراسری برگزار می‌شود به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. مطابق اعلام قبلی، جهت برقراری نظم و امنیت، ورود تمامی دانشجویان در روز‌های ذکر شده به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

در صورت ضرورت، تردد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، فقط از طریق مکاتبه رییس دانشکده مربوطه با مدیریت حراست دانشگاه و صرفا برای موارد بسیار اضطراری امکان پذیر خواهد بود.

دانشجویانی که در روز پنچشنبه در ساختمان آموزش آزمون میان‌ترم دارند، صرفا از طریق درب‌های ورودی پردیس شمالی دانشگاه (گیت بن‌بست تیموری و گیت کنار آسانسور پارکینگ) امکان تردد به ساختمان آموزش را دارند و پل عابر مابین پردیس شمالی و پردیس اصلی بسته خواهد بود.

دیگر خبرها

  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است