Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به هفت شرکت دارویی کشور دستور داد داروی ضد فشار خون والسارتان تولیدی‌شان را که ماده موثر آن منشا چینی دارد، از بازار جمع‌آوری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در این باره گفت:‌ «داروی والسارتان بوسیله ۱۷ شرکت دارویی در کشور تولید می‌شود که محصول ۷ شرکت دچار مشکل بود و جمع‌آوری آنها در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر  اساس بیانیه سازمان غذا و دارو  والسارتان تولیدی شرکت‌های داروسازی حکیم، جالینوس، داروپخش، ابوریحان، آوه سینا، پورسینا و عبیدی از بازار جمع‌آوری می‌شود.

قبلا سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) و سازمان دارویی اروپا (EMA) دستور داده بودند داروهای حاوی والسارتان را که ماده موثرشان بوسیله شرکت داروسازی چینی ژجیانگ هوآهای (Zhejiang Huahai) تولید شده است، از بازار جمع‌آوری شوند.

این جمع‌آوری به خاطر ایجاد نا ناخالضی شیمیایی، ماده‌ای به نام NDMA در روند تولید این داروی ضد فشار خون در چین بوده است که یک ماده با امکان سرطان‌زایی شمرده می‌شود.

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو به هفت شرکت دارویی داخلی که ماده موثرشان را از این شرکت چینی وارد می‌کردند، دستور جمع‌آوری داده شده است و والسارتان تولید ۱۰ شرکت دیگر در بازار وجود دارد.

سازمان غذا و داروی آمریکا به بیماران که والسارتان مصرف می‌کنند، توصیه کرده است داروی خود را قطع نکنند و برای تجویز داروی جایگزین از سایر شرکت‌ها به پزشکشان مراجعه کنند.

داروی فشارخون ساخت چین از بازار آمریکا خارج می‌شود در همین زمینه: هشدار نسبت به ورشکستگی در صنعت دارو توصیه وزارت بهداشت درباره آبلیمو، آبغوره و روغن مشکلی در حوزه تامین دارو تا ۲ - ۳ ماه آینده نداریم داروی فشارخون ساخت چین از بازار آمریکا خارج می‌شود بسیاری از سبوس‌هایی که در نانوایی‌ها استفاده می‌شود آلوده هستند ایتالیا بزرگترین تولید کننده دارو در اتحادیه اروپا شد پیگرد تعزیراتی شرکت‌های گران‌فروش تجهیزات پزشکی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود چین به صنعت خودرو را جدی بگیرید!

اعداد و اتفاقات مربوط به صنعت خودرو در کشور چین یک معنای مهم و مستقیم دارد؛ آنها وارد بازار رقابت جهانی شده اند.

سرویس جهان مشرق- چند روز قبل بود که تصاویری از بزرگترین واردات خودرو در چین در قالب اقیانوسی در رسانه ها منتشر شد. به تصویر کشیدن صادرات چند هزار خودرویی بود که موجب شگفتی بسیاری شد. کارشناسان عنوان می داشتند این خبر و پوشش گسترده آن، نوعی از مانور دولت پکن جهت ورود رسمی به بازار بین المللی خودروسازی است که نمودها و نشانه های آن در سال های اخیر دیده می شد. در واقع، آنها با به نمایش گذاشتن گسترده این اتفاق، به رقبایی مانند کره جنوبی، ژاپن، آلمان، ایتالیا، آمریکا و ... اعلام رسمی کرده اند.

بیشتر بخوانید: جنگی که عرب‌ها را به چین رساند! خلاصه حرف پکن در جنگ غزه چیست؟ آیا چینی‌ها در جنگ غزه کشته شده‌اند؟ آیا در ارتش اسرائیل سرباز چینی هم وجود دارد؟

بر اساس اعلام رسمی رسانه های چینی، چهار هزار خودروی متعلق به شرکت سایک موتور از بندر فوجین بارگیری شده و به مقاصد هلند، بریتانیا و مصر انتقال داده شده است. نکته قابل توجه، حضور این محصولات در کشورهایی اروپایی مانند هلند، انگلیس، اسکاتلند، ایرلند (بریتانیا) و ... است که یک تحرک روبه جلو برای صنعت خودروی این کشور به شمار می رود. اگر تا کنون بازارهای آسیای میانه یا افریقایی هدف چینی ها بود، حالا وارد اروپا شده و یک گام مهمی را برداشته اند. این ورود هم رسانه ای شده و به صورت رسمی رونمایی شده است.

اما نکته قابل توجه دیگر در این است که در چهار ماه گذشته، نزدیک به 16 هزار خودرو از این بندر به نقاط مختلف جهان صادر شده است. در واقع، این عدد بیانگر رشدی نزدیک به 70 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته است. گویا چینی ها درصددند این بندر را محور صادرات دریایی خود برای خودرو تبدیل کنند. این آمار و ارقام و پوشش رسانه ای گسترده، یک پیام مهم دارد و آن هم ورود اژدهای سرخ به بازار جهانی است. این ورود را باید جدی گرفت ...

دیگر خبرها

  • عطر «اُدو اسپیس»؛ فضا چه بویی دارد و منشا این بو کجاست؟!
  • ورود چین به صنعت خودرو را جدی بگیرید!
  • تایید دارویی که می‌تواند کبد چرب را درمان کند
  • کشف ۱۰۰ میلیارد ریال داروی قاچاق از یک داروخانه
  • ◄ تریلی های چینی ارزان در ایران؛ 6 مدل از 3 میلیارد به بالا (تصاویر)
  • ◄ تسهیل مجوز شرکت‌ های حمل و نقل کالا؛ ضرورتی برای مقابله با انحصار
  • جمع آوری ۲ میلیارد تومان داروی تاریخ گذشته در نیشابور
  • خبر خوش برای بیماران کبدی: آمریکا اولین داروی کبد چرب را تایید کرد
  • منع مصرف داروی داخلی توسط پزشکان موجب سرگردانی بیمار می شود
  • هجوم ۲ موج بارشی پر فشار به کشور