Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@13:54:07 GMT

دگرگونی سیمای بام نفتی ایران ،رویایی که محقق شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۲۵۸۳

دگرگونی سیمای بام نفتی ایران ،رویایی که محقق شد

به گزارش ایرنا، احیای بافت فرسوده نه تنها باعث ساخت خانه های زیبا و ایمن برای مردم شد بلکه در کنار اجرایی شدن طرح هایی مانند ساماندهی بازار مرکزی، بازگشایی معابر، احداث کتابخانه، کافه کتاب و خانه بهداشت چهره شهر را به کلی دگرگون کرد.
در حالی که ساکنان بخش های زیادی از شهر دوگنبدان همواره از عرض کم بازار مرکزی، قدیمی بودن و غیرایمن بودن معابر و خانه های مسکونی فرسوده و نا ایمن گلایه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


20 هزار نفر از شهروندان دوگنبدان در بافت فرسوده ساکن هستند که کارشناسان همواره راجع به خطرات زندگی دراین بافت هشدار می دادند اما هم اینک بازسازی بافت فرسوده باعث شده این مناطق به کارگاه ساخت و ساز تبدیل شود .
روزگاری معابر تنگ، شیب تند، بافت‌های پلکانی ، خانه‌های ناایمن و کمبود زیرساخت‌های رفاهی و فرهنگی علاوه بر اینکه سلامت جسمی ساکنان را به خطر انداخته بود سبب ناامیدی و وارد شدن فشارهای روحی به ساکنان شده بود اما اینک نشاط و امید به زندگی شهروندان برگشته است.
اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان در سال 1387 تصویب شد و سال ها به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در سال 1395 به همت مسئولان با پرداخت تسهیلات بانکی و مشوق‌های حمایتی اجرایی شد.

** نوسازی یک هزار واحد مسکونی
مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: تاکنون یک هزار واحد مسکونی در این شهر نوسازی شده که 800 واحد به بهره برداری رسیده و 200 واحد دیگر در مرحله نازک کاری است.
روح الله عمادی افزود:500 واحد مسکونی بافت فرسوده نیز تخریب شده که عملیات نوسازی آنها به زودی آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: این تعداد واحد مسکونی در محله های سادات، رادک، لبنان،کیامرثی، مرکز شهر و سایر مناطق شامل طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان نوسازی شده است.
وی بیان کرد: طرح زیباسازی محلات مسکونی که 70 درصد یا بیشتر آن نوسازی شده از برنامه های پیش بینی شده دولت در بافت های فرسوده این شهر است.
عمادی تصریح کرد: براساس این طرح جدول گذاری و پیاده روسازی جدید احداث خواهد شد.
وی بیان کرد: بازگشایی رینگ بافت فرسوده شهر دوگنبدان در حال اتمام است و به زودی کار آواربرداری آغاز می شود.
عمادی گفت: بهره برداری از این طرح نقش مهمی در شتاب بخشی به احیای واحدهای مسکونی و بهبود تردد مردم در این مناطق دارد.
عمادی با بیان شرایط ویژه مناطق بافت فرسوده شهر دوگنبدان از ساکنان خواست با توجه به محدودیت منابع مالی دولت هر چه زودتر برای نوسازی خانه های خود اقدام کنند.
وی بیان کرد: مالکان 2 هزار واحد مسکونی مناطق مختلف بافت فرسوده شهر دوگنبدان تاکنون برای پیگیری نخریب و نوسازی ساختمان خود به این ستاد مراجعه کرده اند.
وی ابراز داشت: برای ساخت هر یک از واحدهای مسکونی بهره برداری شده 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 60 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.
عمادی تصریح کرد: تسهیلات پرداخت شده تا سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و 15 سال دوره بازپرداخت دارد.
وی بیان کرد: تخریب رایگان، جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

** خروج بافت فرسوده از بن بست
شهردار دوگنبدان گفت؛ با اجرای طرح رینگ بافت فرسوده / بازگشایی بافت/ که از کوچه سعدی(خیابان کیامرثی)تا فلکه اسلام آباد واقع در محله سادات اجرا می شود این مناطق از بن بست خارج خواهند شد.
مسعود ظفری اظهار داشت : طرح بازگشایی معابر بافت فرسوده شهر دوگنبدان به طول یکهزار و 420 و عرض 20 متر اجرا خواهد شد که باعث تسهیل در تردد و افزایش ارزش املاک این مناطق می شود.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده با انجام یک طرح عمرانی دیگر خیابان ۲۱جنوبی کارکنان شهر دوگنبدان و جاده پازنان بزودی به این رینگ (بافت فرسوده) متصل خواهد شد.
ظفری افزود: از ۱۸۴واحد مسکونی محله های بافت فرسوده که درمسیر اجرای این طرح قرار گرفته بودند تاکنون ۱۶۵ پلاک واحد مسکونی از سوی شهرداری دوگنبدان خریداری شده است.
شهردار دوگنبدان از نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت و دستگاه های اجرایی برای اجرایی شدن این طرح مهم قدردانی کرد.

** ایجاد زیرساخت های رفاهی
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس اسلامی گفت: ایجاد مراکز رفاهی مانند پارک های محله ای، مراکز فرهنگی مانند کتابخانه،خانه بهداشت و نوسازی شبکه آب در بافت فرسوده احیا شده از برنامه های انجام شده یا در دست اقدام در کنار نوسازی واحدهای مسکونی که می تواند افزون بر تحول در رفاه مردم ارزش خانه های آنان را چند برابر کند.
غلامرضا تاجگردون بیان کرد: طرح احیای بافت فرسوده به کاهش فاصله طبقاتی کمک بزرگی خواهد کرد.
وی ابراز کرد: بیش از پنج هزار و 400 واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان وجود دارد که بر اساس طرح احیای بافت فرسوده 69 درصد معادل سه هزار و 700 واحد مسکونی تا سال 1398 نوسازی خواهد شد.
تاجگردون تصریح کرد: برای نوسازی این میزان واحد مسکونی بیش از یک هزار و 470 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون 67 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح ساماندهی خیابان بلادیان هزینه شده است.
سیاوش رشته دراز اظهار داشت: عملیات نماچینی در ضلع های شمالی و جنوبی، بخشی از تاسیسات روبنایی و تاسیسات زیربنایی و آماده سازی کف معبر انجام شده است.
وی بیان کرد: 18 میلیارد ریال اعتبار دیگر به این طرح اختصاص یافته که هم اکنون در مرحله پرداخت است.
رشته دراز تصریح کرد: این طرح که از محل کمک به بهسازی بافت های فرسوده به صورت پایلوت کشوری در گچساران اجرا می شود هم اکنون نسبت به برنامه 77درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
عملیات اجرایی ساماندهی خیابان بلادیان مرداد سال 1396 شروع شد.
وی گفت:با توجه به اینکه خیابان شهید بلادیان محل کسب و کار و مرکز اصلی خرید شهر دوگنبدان است، تلاش می شود این طرح با رویکردی جامع اجرا و در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
طرح ساماندهی خیابان بلادیان برای زیباسازی مرکز این شهر قدیمی، دادن روح فضای مدرن شهری با در نظرگرفتن رفاه عمومی اجرا می شود.
این طرح شامل تبدیل خیابان شهید بلادیان به پیاده رو با معماری ترکیبی اسلامی و ایرانی است و علاوه بر نگاه تجاری جنبه رفاهی و زیباشناختی دارد.

** دیگر طرح های درحال اجرای رفاه شهری
شهردار دوگنبدان گفت: 42 طرح توسعه شهری در مناطق مختلف این شهر با اعتباری بیش از 394 میلیاردو 698 میلیون ریال در حال اجراست.
مسعود ظفری افزود: این طرح ها در زمینه های پیاده رو سازی، جدول گذاری، احداث کانال، آسفالت کوچه ها ، معابر ، خیابانهاست.
وی بیان کرد: پیاده روسازی 180 دستگاه، بلوار ولیعصر، بلوار بعثت، کارکنان دولت، بلوار شهید تاجگردون، جنب کلنیک فجر، ، خاکبرداری کوچه 2 شمالی، جدولگذاری خیابان معلم، ساخت بلوار شهید پناهپوری، ساخت کانال محلاتی و رزمندگان، ساخت کانال دفع آبهای سطحی و بهسازی و بازسازی کانال بافت فرسوده از مهمترین این طرح هاست.
ظفری تصریح کرد: خرید، نصب و راه اندازی دوربین های سرعت سنج و نظارت تصویری در خیابان های اصلی دوگنبدان با اعتباری بیش از 27 میلیاردو 382 میلیون ریال در حال انجام است.
وی اظهار داشت: ساخت پارک و دریاچه مصنوعی دوگنبدان در زمینی به مساحت 6 هکتار با اعتباری بیش از 63 میلیاردو 890 میلیون ریال در حال اجراست.
ظفری میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح را 85 درصد اعلام کرد.
وی گفت: ساخت کانال دفع آبهای سطحی ضلع جنوبی کارکنان دولت با پیشرفت فیزیکی 50 درصد و اعتباری بیش از 19 میلیارد و 967 میلیون ریال و تکمیل کانال محله سادات دوگنبدان با اعتباری بیش از 43 میلیاردو 870 میلیون ریال و پیشرفت 20 درصد درحال اجراست.
ظفری افزود: بهسازی و بازسازی کانال بافت فرسوده دوگنبدان با اعتباری بیش از 17 میلیارد و 997 میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی 30درصد، تکمیل بلوار شهید پناهپوری با 10 درصد پیشرفت و 28 میلیارد و 484 میلیون ریال اعتبار درحال اجراست.
وی ابراز کرد: عملیات اجرایی 22 پارک محله ای در مناطق مختلف این شهرستان در سال گذشته تاکنون در این شهرستان آغاز دشده که از این تعداد تاکنون پارک پونه تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
شهردار دوگنبدان تاکید کرد: امید است با اعتبار اختصاص یافته بخشی از مشکلات خدمات شهر نفت خیز دوگنبدان که بیش از نیم قرن قدمت دارد، رفع گردد.
شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران با 100 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 ایران تنفس کسب و کار کهگیلویه و بویراحمد گاز جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای، با حضور جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر چه فشار نظام سلطه در جهت این است که اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران محقق شود، اما با همه این محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای با وجود مانع تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است.

وی ادامه داد: این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: هدف ما این است که این مقالات و دستاوردها تراز علم و فناوری ایران را به دنیا نشان دهد. ما برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم این فناوری‌ها را به سایر کشورها منتقل کنیم تا حصارها شکسته شده و یک نظام علمی متفاوتی ظهور کند.

وی افزود: این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم‌های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده به محقق شود.

کد خبر 6098080

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی بازآفرینی برای مردم جذابیت ندارد
  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری