Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه به تازگی از آزمایش چندین سلاح پرقدرت جدید خبر داده است. تسلیحاتی که ارتش روسیه در روزهای پس از دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی‌اش در هلسینکی فنلاند آزمایش کرد، پیشتر در سخنرانی سالانه «وضعیت کشور» رئیس‌جمهور روسیه رونمایی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار دوجانبه میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه 16 جولای (25 تیرماه) در کاخ ریاست‌جمهوری فنلاند در هلسینکی برگزار شد. این نخستین دیدار رسمی و برنامه‌ریزی شده سران دو کشور روسیه و آمریکا از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در کاخ سفید بوده است. پوتین و ترامپ پیش از این نیز دو بار دیدار کرده بودند اما در حاشیه اجلاس‌ها و نشست‌های بین‌المللی و تا کنون نشستی رسمی میان سران دو کشور برگزار نشده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا پس از این نشست گفته بود که دیدارش با پوتین روابط واشنگتن و مسکو را در مسیر تازه‌ای قرار داده است. در دیدار سران آمریکا و روسیه درباره موضوعات مختلفی گفت‌وگو شده است از جمله ایران و سوریه و همچنین دیگر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، اما از آنجایی که نشست‌های برگزار شده پشت درهای بسته بود هنوز از جزئیات این دیدارها خبری منتشر نشده است. حتی برخی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا خواستار انجام تحقیقات درباره توافقات حاصل شده در هلسینکی شده‌اند.

یکی از مهمترین موضوعاتی که هم رئیس‌جمهور آمریکا و هم رئیس‌جمهور روسیه در این نشست بر آن تأکید داشتند، تسلیحات هسته‌ای دو کشور بود. هنوز چند روز از اتمام این نشست نگذشته که وزارت دفاع روسیه تصاویر مربوط به آزمایش تسلیحات فوق پیشرفته و هسته ای را که رئیس‌جمهور روسیه نوید آنها را چند ماه پیش داده بود، منتشر کرد.

 

موشک کروز «بوروستنیک» با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که این سلاح جدید که قدرت خود را از یک موتور هسته‌ای کوچک بدست می‌آورد، قابلیت حمل یک کلاهک هسته‌ای را با بردی نامحدود داراست.

 

 

بنا به گفته وزارت دفاع روسیه، موشک کروز «بوروستنیک» در برابر «تمام سامانه‌های پدافند موشکی و هوایی پیشرفته موجود در جهان» شکست‌ناپذیر است و هیچ سامانه موشکی قادر به رهگیری این موشک نخواهد بود.

 

 

 

سامانه موشکی فراصوت «آوانگارد»

این سامانه موشکی فراصوت یکی دیگر از تسلیحات فوق پیشرفته‌ای بود که پوتین از آن رونمایی کرده بود.  این موشک قاره‌پیما سرعتی بیش از 15 هزار مایل بر ساعت دارد.

 

 

خبرگزاری «تاس» گزارش کرده است که مراحل تولید این سامانه موشکی به پایان رسیده و این موشک به زودی آماده استقرار خواهد بود.

این موشک به گونه‌ای طراحی شده که در حال نزدیک شدن به هدفی که روی آن قفل شده است می‌تواند مسیر و ارتفاع خود را به گونه‌ای تغییر دهد که از رهگیری هرگونه سامانه پدافندی بگریزد.

 

 

علاوه بر این از دیگر قابلیت‌های این موشک پیشرفته این است که می‌تواند آنقدر در ارتفاع پایین حرکت کند که هیچ راداری قادر به رهگیری آن نباشد.

بر اساس این گزارش، تولید انبوه کلاهک‌های این موشک فراصوت هم اکنون آغاز شده است.

 

 

وزارت دفاع روسیه در جدیدترین آزمایش این سامانه موشکی از پایگاه نیروهای موشک راهبردی «دومباروفسکی» استفاده کرده است.

 

 

 

موشک قاره‌پیمای «سرمت»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که موشک «سرمت» پیشرفته‌ترین سامانه موشکی قاره پیمایی است که تا کنون تولید کرده است.

 

 

خبرگزاری «تاس» گزارش کرد که اگرچه انتظار نمی‌رود استقرار این سامانه موشکی در میادین نظامی قبل از سال 2021 انجام گیرد، اما آزمایش اولیه این موشک موفقیت آمیز بوده است.

 

 

آزمایش‌های پروازی این موشک نیز قرار است در آینده‌ای نزدیک انجام شود. موشک‌های قاره‌پیمای سرمت قرار است جایگزین موشک‌هایی شود که نخستین بار در سال 1988 مستقر شده بود.

 

 

 

پهپاد زیردریایی «پوزیدون»

بنا بر این گزارش، آزمایشات مربوط به این پهپاد پیشرفته که قابلیت حمل یک کلاهک هسته‌ای را دارد، آغاز شده است.

این پهپاد می‌تواند بنادر دشمن را هدف قرار دهد و یا به صورت کاملا مخفیانه و بدون اینکه دیده شود، ناوهای هواپیمابر دشمن را منهدم کند.

 

 

منبع تغذیه هسته‌ای این پهپاد زیردریایی، بردی فرا قاره‌ای را برای این زیردریایی پیشرفته بوجود می‌آورد که به نوشته خبرگزاری «تاس» روسیه، «این مسئله پهپاد پوزیدون را در برابر اقدامات متقابل دشمن، 100 درصد غیرقابل نفوذ می‌کند».

این پهپاد زیردریایی روی زیردریایی‌های هسته‌ای نصب می‌شود و پس از پرتاب قادر است مسیرش را به سمت هدف به صورت کاملا مستقل ادامه دهد.

 

 

 

موشک فراصوت «کینژال»

جنگنده‌های «MiG-31K» و بمب‌افکن‌های دور برد «Tu-22M3» اوایل ماه جولای مانوری را با استفاده از موشک‌های جدید «کینژال» به مدت 10 روز به نمایش گذاشتند.

 

 

سرعت این موشک پس از پرتاب توسط جنگنده‌های روس حدود 7600 مایل بر ساعت به ثبت رسیده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، این موشک فراصوت بردی حدود 2 هزار کیلومتر دارد.

 

 

بر اساس این گزارش، از ماه دسامبر سال گذشته میلادی، یک یگان از جنگنده‌های «MiG-31K» ارتش روسیه موشک‌های «کینژال» را به صورت آزمایشی حمل کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام/.

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای بودجه درخواستی پنتاگون برای پر کردن انبار‌های تسلیحات

شبکه آمریکایی بلومبرگ گزارش داد، پنتاگون در سندی با تاکید بر فوریت اختصاص بودجه برای پرسازی دوباره انبار‌های تسلیحات ارتش آمریکا، پیشنهادهایش درخصوص پرسازی این انبار‌ها و اولویت‌های بودجه‌ای مربوط به آن را ماه گذشته میلادی نزد کنگره فرستاده است.

این فهرست شامل طیف وسیعی از سلاح‌ها، مهمات و تجهیزات و قطعات مهم برای تولید گلوله‌های توپ ۱۵۵ میلی‌متری، موشک‌های ضد رادار «هارم»، موشک‌های رهگیر سامانه‌های «پاتریوت»، راکت‌های «جی. ام. ال. آر. اس» و موشک‌های ضد تانک می‌شود.

به نوشته این رسانه، پنتاگون برآورد کرده که رفع نیاز‌های دارای فوریت در زمینه پر سازی انبار‌های تسلیحات به بودجه‌ای دست کم ۶.۵ میلیارد دلاری نیاز دارد، اما چند رسانه آمریکایی دیگر پیشتر نوشتند که پنتاگون برای این منظور دست کم ۱۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارد. یک منبع آگاه به پالتیکو گفت این خلاء تا زمانی که پر نشود ارتش آمریکا را تحت فشار قرار خواهد داد.

به نوشته پایگاه «راشا تودی» برآورد شده که واشنگتن بیش از ۷۵ میلیارد دلار پول نقد و تجهیزات را تا پایان سال گذشته میلادی برای کمک به اوکراین اختصاص داده است و کمک‌هایش به کی‌یف با اختلاف بالا فراتر از کمک‌های دیگر حامیان غربی بوده است. با این وجود تحویل کمک‌های آمریکا به اوکراین بعد از آنکه پول‌های قبلا تصویب شده از سوی کنگره ته کشیدند، متوقف شده‌اند.

کاخ سفید اواخر سال ۲۰۲۳ یک لایحه بودجه مکمل حاوی ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید برای اوکراین را به کنگره فرستاد که بعدا از سوی مجلس سنا تصویب شد، اما تصویب آن در مجلس نمایندگان که در کنترل جمهوریخواهان است معطل مانده است. «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا قانونگذاران آمریکایی را به دلیل تصویب نکردن این کمک چند ده میلیاردی مقصر شکست‌های اخیر کی‌یف در میدان جنگ از جمله سقوط شهر راهبردی آودیوکا در ماه گذشته میلادی دانسته است.

چند روز پیش کاخ سفید به رغم ته کشیدن کمک‌هایش برای اوکراین اعلام کرد از طریق کاهش هزینه‌های غیرمنتظره در پنتاگون یک بسته کمکی جدید به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار را برای اوکراین اعلام می‌کند.

منبع : ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا: در مباحث کنترل تسلیحاتی با روسیه و چین شرکت می‌کنیم
  • بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم
  • کره شمالی چند موشک بالستیک شلیک کرد
  • کره‌شمالی چند موشک بالستیک شلیک کرد
  • سند اطلاعاتی آلمان مدعی حمله روسیه به غرب شد
  • کره شمالی موشک بالستیک آزمایش کرد
  • یک روزنامه آمریکایی: روسیه ممکن است از سال ۲۰۲۶ دست به یک حمله گسترده به غرب بزند
  • سند اطلاعاتی آلمان مدعی حمله روسیه به غرب طی ۲ سال آینده شد
  • افشای بودجه درخواستی پنتاگون برای پر کردن انبار‌های تسلیحات
  • ویدئویی از شادی فضانوردان ناسا در پی آزمایش موتور موشک «آرتمیس ۲»