Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@10:27:38 GMT

درآمد میلیاردی یک ژن خوب از صدور ویزا

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۲۸۷۴

درآمد میلیاردی یک ژن خوب از صدور ویزا

درشرایطی که بحث عزت پاسپورت ایرانی به عنوان یک شعار ازسوی دولت‌های یازدهم ودوازدهم مطرح شده یک شرکت واردات وصادرات بامشارکت یک ژن خوب درحال دلالی ویزابا استفاده ازیک تبعه خارجی بااقامت غیرقانونی است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که بحث عزت پاسپورت ایرانی به عنوان یک شعار از سوی دولت‌های یازدهم و دوازدهم مطرح شده یک شرکت واردات و صادرات با مشارکت یک ژن خوب در حال دلالی ویزا با استفاده از یک تبعه خارجی با اقامت غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های کسب اطلاعات و رصد اطلاعات در دنیای امروز بررسی تردد اتباع یک کشور به سایر کشورهاست. طبیعی است که دسترسی به چنین اطلاعاتی می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از سوءاستفاده‌های حیاتی بر نهادهای اطلاعاتی دشمن شود.

بیشتر بخوانید:

دلال ناشناخته سفارتخانه‌های اروپایی در ایران کیست؟

کافی است یک نهاد اطلاعاتی از نحوه ورود و خروج اتباع یک کشور به سایر کشورها آگاه باشد، در آن صورت امکان برنامه‌ریزی برای استفاده از نقاط ضعف و همچنین حفره‌های موجود به خوبی فراهم می‌شود. در شرایط فعلی که نظام جمهوری اسلامی ایران تحت سخت‌ترین فشارهای تحریمی از سوی امریکا قرار دارد، فوریت مسئله بهتر از قبل خود را نشان می‌دهد.


نگاهی به بسیاری از ایرانیانی که هم اکنون در بند امریکایی‌ها هستند، نشان می‌دهد اطلاعات تردد این افراد گاه به صورت مستقیم در اختیار امریکایی‌ها قرار گرفته و دستگاه قضایی کشورهای فوق نیز اقدام به استرداد این افراد می‌کنند. حالا برخی اخبار حاکی است در کارگزاری‌های صدور ویزا که از سوی کشورهای خارجی برای تسهیل صدور ویزا ایجاد شده، برخی افراد با تابعیت خارجی به صورت غیرقانونی در حال فعالیت هستند.


شرکت صادرات و واردات که خدمات کنسولی ارائه می‌کند


ایجاد کارگزاری خدمات سفارتی روندی مرسوم در بسیاری از سفارتخانه‌ها در تمام دنیاست. هدف از ایجاد کارگزاری‌ها فراهم کردن مراجعه بدون مشکل کسانی است که خواهان دریافت ویزا هستند. به این ترتیب بدون ایجاد مشکلاتی همچون صف‌های طویل در مقابل سفارت‌ها که اغلب به دلایل امنیتی نیز ورود مراجع را بسیار سخت می‌کنند، مدارک کسانی که خواهان ویزا هستند، دریافت می‌شود. درایران نیز برخی از سفارتخانه‌های خارجی شروع به ارائه چنین خدماتی از طریق این کارگزاری‌ها کرده‌اند.


در ایران سفارتخانه‌های خارجی اقدام به واگذاری خدمات تحویل مدارک و سیر مربوط به صدور ویزای توریستی خود به شرکتی هندی با نام وی‌اف اس کرده‌اند تا این کار با سرعت و روال بهتری انجام شود. یکی از جدیدترین اطلاعات منتشره در این زمینه، اطلاعیه سفارت دانمارک در ایران از طریق صفحه اینستاگرام خود است که طی هفته‌های گذشته اعلام کرده دفتر جدید کارگزاری درخواست روادید این سفارت با همکاری شرکت «وی‌اف‌اس» افتتاح شده است. بر اساس تصاویر منتشر شده در اینستاگرام سفارت دانمارک که در خصوص افتتاح این کارگزاری منتشر شده است، نماینده سریلانکایی این شرکت هندی در حال همراهی سفیر و سایر همراهان برای پاره کردن روبان افتتاح این دفتر است.


طبق اخبار منتشر شده در برخی از سایت‌ها نام این فرد «محمد زین ریزان» است، با این حال به نظر می‌رسد دفتر فوق تفاوت‌های اساسی با سایر دفاتر کارگزاری داشته باشد. شریک ایرانی وی‌اف‌اس در ایران شرکتی به نام جهان‌نجد است که مجوز ارائه خدمات کنسولی دارد، اما شرکت دیگری که گویا با همراهی ریزان در تهران افتتاح شده، ماهیت دیگری دارد.


پرس و جویی کوتاه از سوی خبرنگار روزنامه جوان در دفتر هروی نشان می‌دهد مسئولیت دفتر هروی برای صدور ویزا متعلق به شرکتی به نام گروه افق امید خاورمیانه است.


جست‌وجویی کوتاه در سامانه روزنامه الکترونیک نیز نشان می‌دهد شرکت مذکور که در سال ۹۶ تاسیس شده، در حالی مدیریت ارائه خدمات ویزای اروپا را با کمک این تبعه غیرمجاز بر عهده گرفته که موضوع فعالیت آن، اموری، چون صادرات و واردات، مناقصه و مزایده و اخذ تسهیلات از بانک‌ها و مؤسسات است و خبری از امور کنسولی، روادید یا ویزا به چشم نمی‌خورد.


در حقیقت شرکت فوق به هیچ عنوان مجوز ارائه خدمات کنسولی ندارد و تنها به عنوان یک شرکت واسط به دلالی کارمند سریلانکایی وی‌اف‌اس در ایران فعالیت می‌کند.


پای یک ژن خوب در میان است


موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که با جست‌وجویی کوتاه روشن می‌شود این تبعه سریلانکایی اصلاً مجوز ادامه فعالیت در ایران ندارد و دستور دستگیری و اخراج وی از سوی مراجع ذی‌صلاح صادر شده است. به عنوان مثال معاونت استانداری تهران طی نامه‌ای از پلیس مهاجرت و گذرنامه می‌خواهد تا وی را دستگیر کنند.


این فرد که مدتی نیز به عنوان مدیر شرکت همکار با سفارت‌های اروپایی در دوبی مشغول فعالیت بوده در سال ۲۰۱۶ وارد کشورمان شده است. طبق اطلاعات منتشر شده در سایت مشرق به رغم آنکه بازرسی اواخر سال گذشته کارشناسان وزارت کار از محل فعالیت این کارمند شرکت وی‌اف اس نشان داده وی و چند نفر دیگر از همکارانش، بدون داشتن مجوزهای قانونی، از مصادیق اشتغال غیرمجاز محسوب می‌شوند، محمد زین ریزان بدون توجه به این موضوع، همچنان به حضور غیرقانونی در ایران و همکاری با سفارتخانه‌های خارجی ادامه داده است. به نظر می‌رسد پافشاری بر فعالیت این کارمند سریلانکایی چندان بی‌ربط با هیئت مدیره شرکت گروه افق امید خاورمیانه نباشد. با نگاهی کوتاه به هیئت مدیره این شرکت روشن می‌شود از جمله کسانی که در هیئت مدیره این شرکت مشغول به کار هستند فرزند یکی از سفرای سابق ایران در عمان است که اتفاقاً دوستی بسیار نزدیکی با مقامات وزارت امورخارجه دارد.


درآمد میلیونی از فروش ویزا


برای درک مجموع درآمد مالی این شرکت‌ها کافی است به گردش مالی ناشی از صدور ویزا پی برد، البته بماند که اگر درخواست‌کننده ویزا موفق شود مدارک خود را به یک سفارتخانه خارجی برساند چراکه حتی وقت سفارت‌ها نیز فروشی شده و گاه قیمتش به ۲ میلیون تومان می‌رسد.


نحوه فعالیت این شرکت به این صورت است که علاوه بر دریافت ۶۰ یورو بابت انجام امور صدور ویزا، ۲۵ یورو نیز به عنوان کارمزد رسمی ارائه خدمات اداری از متقاضیان دریافت می‌شود، یعنی سفارتخانه‌های اروپایی که رفتار نامناسب آن‌ها با مسافران ایرانی نه تن‌ها در محل سفارتخانه‌ها بلکه در پروازهای خارجی و فرودگاه هایشان نیز تجربه مشترک بسیاری از مسافران است، با ایجاد یک دفتر فاقد مجوز، ضمن دریافت مبلغی حدود ۵۰۰ هزار تومان از هر نفر به صورت رسمی، ۲۰۰ هزار تومان نیز جهت تاسیس شرکت واسطه، از اتباع ایرانی اخذ می‌کنند که حتی در صورت عدم‌صدور ویزا نیز هرگز به آن‌ها بازگردانده نمی‌شود.


یک تخمین ساده از حضور حداقل ۱۰۰ نفر برای اخذ ویزای کشورهای اروپایی در دفتر میدان هروی (در کمترین حالت مراجعه) نشان می‌دهد با ۲۰ روز کاری، دفتر مذکور با کمک یک فرد محکوم به اخراج از ایران، ماهانه ۱۲۰ هزار یورو یعنی بیش از یک‌میلیارد تومان (با احتساب یورو ۹ هزار تومانی بازار آزاد) درآمد دارد.


وزارت امور خارجه چند ماه پیش زمانی که خبرها درباره برخوردهای تحقیرآمیز برخی سفارتخانه‌ها و رد درخواست مردم بدون دلایل موجه بالا گرفت، در اطلاعیه‌ای از شهروندان ایرانی خواست از مراجعه به سفارتخانه کشورهایی که برخوردهای تحقیرآمیز با مردم دارند، خودداری کنند، اما حالا که خدمات اکثر سفارتخانه‌های اروپایی در حال تجمیع توسط یک دفتر فاقد مجوز است، باید به کجا پناه برد؟

منبع: روزنامه جوان

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی پاسپورت ایرانی دولت دوازدهم دولت یازدهم ژن خوب شرکت واردات و صادرات صدور ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا اعلام کرد که طرح صدور یک روزه گواهینامه رانندگی برای موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه همچنان درحال اجراست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ احمد کرمی اسد با اشاره به روند صدور یک روزه گواهینامه از سوی پلیس راهور گفت: بر اساس شرایط موجود در کشور، ما تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم و در واقع مقرر شد گواهینامه‌های موتورسیکلت طی مدت یک روزه صادر شود. این گواهینامه بر اساس مصوبه هیئت وزیران صادر می‌شود و فرآیند خاصی دارد، از جمله اینکه فرد باید در دوره‌های آموزشی ثبت نام و شرکت کند. پس از گذراندن دوره، افراد باید در آزمون شرکت کنند، در واقع اینطور نیست که برخی تصور کنند حتما در عرض یک روز گواهینامه دریافت می‌کنند، بلکه افراد باید آموزش‌ها را به درستی فرا گرفته و در آزمون‌ها نیز نمره لازم را اخذ کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا ادامه داد: در بررسی‌های پلیس مشخص شد که بالغ بر شش و نیم میلیون موتورسیکلت سوار در کشور ما، فاقد گواهینامه هستند و هنگامی که از سوی پلیس مورد سوال قرار می‌گیرند؛ مدرکی برای ارائه پلیس ندارند. به همین دلیل نیز از تیرماه سال گذشته طرح صدور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت به صورت آزمایشی اجرا شد و مشکلات آن به مرور زمان رفع شد و در حال حاضر نیز درحال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این طرح مختص افرادی است که موتورسیکلت دارند اما گواهینامه ندارند، افزود: سایر افراد بدون موتورسیکلت نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند و باید در 210 مرکز آموزشی سراسر کشور ثبت نام کنند، اما اگر موتورسیکلت به نام پدر خانواده باشد؛ فرزند می‌تواند در این طرح شرکت کند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه ادامه داد: متقاضیان دارای شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت «آموزشگاه موتورسیکلت ایرانیان» به صورت خود معرف در این سامانه آن ثبت نام کنند و احراز هویت به صورت سیستمی انجام می شود. سپس افراد باید مدارک و مشخصات موتورسیکلت را وارد کنند. پس از انجام تمام مراحل، پیامکی برای متقاضی ارسال می‌شود مبنی بر اینکه تا 24 ساعت آینده پلیس، به آنها شرایط را اطلاع خواهد داد. 

کرمی گفت: همکاران ما اصالت موتورسیکلت را می‌سنجند و پس از تائید این مدارک، به متاقضی مجددا پیامک برایش ارسال می‌شود که شما مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید و اکنون باید هزینه این گواهینامه را پرداخت کنید.

وی با اشاره به هزینه‌های دریافت گواهینامه افزود: هزینه‌های آموزش، آزمون و صدور گواهینامه نزدیک به دو میلیون تومان بود اما این رقم به صورت استانی اعلام می‌شد و هر استان با سایر استان‌ها متفاوت است اما در این طرح ما تنها 570 هزار تومان دریافت می‌کنیم و این رقم متغییر نیست.

چگونه یک‌روزه "گواهینامه موتورسیکلت" دریافت کنیم؟

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا ادامه داد: پس از پرداخت هزینه، فرد نسبت به موقعیت مکانی خود، در یک آموزشگاه برای شرکت در دوره آموزشی شرکت می‌کند. ما در کشور 210 آموزشگاه آموزش موتورسیکلت داریم که از این تعداد بالغ بر 180 مرکز در این طرح شرکت کرده‌اند. 

وی افزود: زمانی که فرد برای شرکت در دوره آموزشی به آموزشگاه مراجعه می‌کند؛ پزشک نیز در محل حضور دارد و اگر سلامتی فرد تائید شود؛ در آموزش‌ها شرکت می‌کند، در واقع ما تمام مراحلی را که در گذشته طی چندین روز به طول می‌انجامید در یک روز و در یک مجموعه جمع‌آوری کرده‌ایم.

رئیس مرکز صدور گواهینامه با بیان اینکه افرادی که در این طرح شرکت می کند مهارت کافی درباره راندن موتورسیکلت را دارند؛ ادامه داد: آموزش‌ها نیز بر اساس توانایی‌های فردی است؛ اگر فرد توانایی کامل داشته باشد؛ کفایت آموزشی صادر می شود و فرد برای آزمون به افسر آزمون معرفی می‌شود. اگر فرد نیاز به آموزش بیشتر داشته باشد باید در دوره‌های آموزشی شرکت کند.

کرمی با اشاره به نوع آزمون‌ها ادامه داد: آزمون آئین نامه در این طرح شفاهی است تا سرعت بالاتری داشته باشد. همچنین در صورت قبولی در آزمون آئین نامه، فرد برای آزمون عملی اقدام می‌کند و در نهایت می‌تواند یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیرد. در نهایت نیز 24 ساعت بعد از قبولی در آزمون اطلاعات برای پلیس ارسال شده و در کمترین زمان گواهینامه برای فرد متقاضی چاپ و ارسال می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • استمرار طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند
  • داد و ستد ۱۲۳۶ میلیاردی در بورس آذربایجان غربی
  • غول پوشاک ورزشی ۷۴۰ کارمند خود را اخراج کرد
  • سفر به سوریه با ویزای الکترونیکی امکان‌پذیر می‌شود