Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته روپایی گفت: با توجه به رکوردهای متعددی که به ثبت رساندم، باید بگویم ایران مملو از استعدادهایی است که می‌توانند با حرکات نمایشی در سطح جهانی افتخارات زیادی را ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، ثبت رکورد در کتای رکورددهای جهان گینس، افتخاری است که نصیب کمتر ورزشکار ایرانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین هم وقتی با یکی از این افراد مواجه می‌شویم، علاقه پیدا می‌کنیم تا با او صحبت کنیم تا پی به خلاقیت و توانایی‌های او ببریم. مهدی حب‌درویش فوتبالیست ایرانی رکورددار روپایی سرعتی با توپ در جهان است که نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. او قابلیت روپایی زدن با هر توع توپ ورزشی و هر شی گرد و غیرگرد را دارد.

جالب است که حب‌درویش علاوه بر توپ فوتبال، با توپ بسکتبال، والیبال، تنیس، بدمینتون، اسکواش، پینگ‌پونگ، تیله و ساچمه و همچنین با اشیا غیرورزشی مانند دسته کلید، پیچ، سکه، تکه کاغذ مچاله‌شده، آدامس، پرتقال، سیب، گردو، لیموترش و ... روپایی می‌زند و رکوردهای بی‌شماری را ثبت کرده است.

روز گذشته حب‌درویش به خبرگزاری آنا آمد و در خصوص آخرین رکوردهایی که ثبت کرده و برنامه‌هایی که مدنظر دارد، صحبت‌های جالب و خواندنی کرد که در ادامه می‌خوانید.

* با وجود اینکه فوتبالیست بودی اما به روپایی زدن روی آوردی؟

- من از بچگی فوتبال بازی می‌کردم. در تیم‌های باشگاهی زیادی حضور داشتم ولی از 12 سال پیش به صورت حرفه‌ای به روپایی زدن حرفه‌ایروی اوردم. فوتبالم هم خیلی خوب بود و در مدرسه به عنوان بهترین بازیکن شناخته شدم. سال 72 در تیم نوجوانان پرسپولیس حضور داشتم و حتی به تیم ملی هم دعوت شدم. جزو 70 بازیکن برتر نیز انتخاب شدم اما چون جثه‌ام ریز بود در فهرست 25 نفر نهایی قرار نگرفتم. همان زمان برای مسابقات آموزشگاهی بازیکنان را با درخواست مدیر مدرسه‌مان انتخاب می‌کردم و در سطح استان هم به قهرمانی رسیدیم. سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های پرسپولیس، ‌سایپا، درنا، احسان ری، شهاب زنجان بازی کردم.

* از چه زمانی و چگونه تلاش برای رکوردهای مختلف را شروع کردی؟

- با توجه به علاقه ای که در روپایی با توپ داشتم مربیان مدرسه پی به استدادم بردند. در دوران مدرسه مربی ورزش به من گفت اگر بتوانی با توپ فوتبال دو هزار تا روپایی بزنی برایت یک ساک ورزشی هدیه می‌خرم. هر روز در حیاط خانه تمرین می‌کردم تا اینکه به رکورد دو هزار روپایی رسیدم و آقای شریفی مربی ورزشی مدرسه یک ساک ورزشی به من جایزه داد، این موضوع همیشه در خاطرم خواهد ماند. با وجود آنکه علاقه زیادی به فوتبالیست عالی شدن داشتم، اما وقتی دیدم برای رسیدن به این هدف زمان لازم را ندارم، تصوصو گرفتم به دنبال ثبت رکورد در زدن روپایی باشم. سال آخری که در تیم شهاب زنجان حضور داشتم با تیم به حرم امام رضا (ع) رفتیم که آنجا از حضرت رضا خواستم به من کمک کند تا در زمینه روپایی برای خود صاحب نام و نشان شوم. از سال 85 به صورت جدی روپایی زدن را شروع کردم. خیلی‌ها به من در این راه کمک کردند که از همه مهم‌تر پدر و مادر و همسر و برادرانم بودند. البته باید تاکید کنم مدد ثامن‌الحجج بوده که باعث موفقیتم بوده است.

* اولین رکوردت را کجا ثبت کردی و الان چه شرایطی داری؟

- سال 1385 از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی تا بهشت زهرا روپایی زدم و به صورت جدی این کار را ادامه دادم. از آن زمان به بعد بنیان‌گذار روپایی در ایران هستم و خیلی‌ها را تشویق کردم که وارد این کار شدند. الان تیم کمیته روپایی داریم که زیر نظر فدراسیون همگانی قرار دارد. بازیکنان زیادی را جذب کرده‌ایم که در شهرستان‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند مسابقات را همگانی کرده‌ایم و از تمام استان‌ها در رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند. شاگرد دارم 12 سالش است 5 هزار تا روپایی می‌زند. آیتم‌های مختلف در مسابقات کشوری داریم به عنوان نمونه بچه‌ها در میانه مانع‌ها روپایی می‌زنند مسابقاتی را مد نظر داریم که راه‌اندازی کنیم به نام مردان روپایی ایران که همچون برنامه مردان آهنین است و چون به فوتبال خیلی نزدیک است به طور حتم جذابیت آن برای مردم بیشتر است. البته امیدوارم اسپانسرهای آن جذب شود تا این مسابقات ضبط تلویزیونی شود و برای مردم پخش گردد.

* چگونه موفق شدی برای خودت در ایران و جهان نامی دست و پا کنی؟

- اول از همه لطف خداوند متعال بوده که به من کمک کرده بتوانم ساعت‌های متمادی بدون خستگی روپایی بزنم. دوستانی بودند که به من کمک کردند و از همه آنها تشکر می‌کنم. البته دوست داشتم فوتبالیست بزرگی شوم اما قسمت نشد با وجود آنکه چپ پا بودم و در پست هافبک چپ بازی می‌کردم. هر سری که رکوردهای جدیدی را به ثبت می‌رساندم انعکاس خبری‌ام بیشتر می‌شد و مردم را جذب هنرهایم می‌کردم. جلوی بازیکنان بزرگی مثل روبرتو کارلوس و میشل سالگادو کار نمایشی با توپ انجام دادم جالب این بود که روبرتو کارلوس با موبایل خود از من فیلمبرداری می‌کرد. عواملی از این دست باعث شد تا امروز به فردی شناخته شده در جامعه تبدیل شوم.

* مهم‌ترین رکوردهایی که تا به امروز ثبت کردی،چه رکوردهایی بوده است؟

- سه مرتبه پله‌های برج میلاد را به صورت برعکس روپایی زدم یک بار با توپ فوتبال، یک بار با توپ تنیس و مرتبه آخر هم با تیله این کار را انجام دادم. برج میلاد هزار و 860 پله دارد. پیست بین‌المللی دربند سر را روی برف که دو هزار و 200 متر مسافت دارد روی کوه به صورت عقب‌گرد روپایی زدم.در بازی دربی 86 به مدت سه ساعت و 20 دقیقه باز هم به صورت عقب‌گرد جلوی 100 هزار نفر به مسافت 5 کیلومتر و 200 متر روپایی زدم. با توپ فوتبال یک شبانه‌روز روپایی زده‌ام، 30 ساعت که هر ساعت 5 دقیقه استراحت داشت. مسافت حرم حضرت معصومه تا جمکران را روپایی زدم. مسافت حرم حضرت‌ عبدالعظیم تا بهشت زهرا که 20 کیلومتر می‌شود را روپایی زدم، 70 هزار تا با توپ تنیس بدون استراحت روپایی زده‌ام. با تیله و ساچمه هم به مدت 5 ساعت بدون توقف توانایی روپایی زدن دارم. با توپ فوتبال هم که اصلا قابل شمارش نیست که چقدر می‌توانم روپایی بزنم.

* چرا در جام جهانی 2014 برزیل غیبت داشتی؟

- متاسفانه آن زمان که جام جهانی برزیل بود من آمادگی آن را داشتم که برای ایران هنرنمایی کنم اما مرا نبردند. علاقه‌ای هم ندارم که اتفاقات تلخ گذشته را مرور کنم. خوشحالم این دوره در روسیه قسمت شد تا به عنوان نماینده تیم شهدای چوار در مسابقات حضور پیدا کنم و به هنرنمایی‌های مختلفی با لباس ایران بپردازم.

* در جام جهانی 2018 چه برنامه‌هایی را اجرا کردی و چه نهادی حامی‌ات شد؟

- باشگاه شهدای چوار ایلام مرا حمایت کرد تا به روسیه بروم. 12 روز قبل از جام جهانی این اتفاق برای من افتاد و در آخرین لحظات فن‌آیدی من تهیه و قسمت شد که در مهم‌ترین اتفاق فوتبالی جهان حضور پیدا کنم. در سه شهر سن‌پترزبورگ، کازان و سارانسک حضور پیدا کردم. قبل از شروع بازی‌ها حرکات نمایشی با توپ انجام می‌دادم. تماشاگران خارجی‌ و ایرانی دور من جمع می‌شدند. بین تماشاگران کشورمان و غیرایرانی‌ها کری‌خوانی به وجود می‌آمد که من به عنوان نماینده ایران توانستم برای کشورم افتخار آفرینی کنم. دوربین‌های مختلفی از حرکات من فیلمبرداری کردند که تبلیغات بسیار خوبی برای ایران در سطح جهان شد البته جای تاسف دارد که از بین عوامل فوتبالی کشورمان این زحمات من دیده نشد و کسی به آن توجهی نکرد.

* مهم‌ترین چالشی که دوست داری در آن شرکت کنی، چیست؟

- خیلی دوست دارم مقابل لیونل مسی و کریستیانو رونالدو حضور پیدا کنم و آنها را به چالش روپایی دعوت کنم. البته اول با توپ فوتبال و در ادامه با توپ‌های کوچک‌تر به روپایی زدن بپردازم. می‌دانم که این دو بازیکن بزرگ فوتبال جهان قابلیت روپایی زدن با توپ‌های کوچک‌تر را ندارند. قطعا این کار بازتاب خبری بسیار خوبی دارد و افتخارش متعلق به کشور ایران است.

* پیش از جام جهانی فردی با پوشیدن لباس یوز ایرانی اقدام به روپایی زدن کرد که در ابتدا تصور شد، آن شخص مهدی حب درویش است اما در ادامه تکذیب شد.

- من آن روز در ورزشگاه بودم ولی آقای خیابانی تصور کرد من در حال هنرنمایی با توپ هستم و در برنامه تلویزیونی از اسم من به جای آن فرد نام برد که غلط بود. آن شخص یکی از دوستانم بود که خودم به فدراسیون فوتبال او را معرفی کرده بودم. دلیل اینکه خودم حاضر به این کار نشدم این بود که مرا با نام خودم همه می‌شناسند و دارای اسم و رسم مشخص و شناخته شده‌ای هستم. به طور حتم در لباس یوز ایرانی دیده نمی‌شدم، در حالیکه در روسیه موفق شدم به گونه‌ ای بهتر برای ایران تبلیغ کردم.

* چند دوره مسابقه کشوری روپایی تا به حال برگزار شده است؟

- 5 دوره مسابقات کشوری داشته‌ایم و با تغییر آیتم‌ها استعدادهای جدیدی را کشف کرده‌ایم. سه آیتم برای مسابقات امسال مد نظر داریم. من به عنوان رئیس کمیته روپایی باز هم در این مسابقات حضور دارم ولی فقط نظارت می‌کنم و شاگردانم به روپایی زدن با توپ می‌پردازند.

* مسابقات جهانی روپایی به چه نحوی است؟

- مسابقات فری‌استایل فوتبال را داریم که دارای فدراسیون جهانی است و به حرکات نمایشی با توپ اختصاص دارد. بچه‌های با استعدادی در ایران هستند که می‌توانند برای ایران هنرنمایی کنند. البته قبلا یک سری بچه‌ها به صورت انفرادی و با هزینه شخصی در مسابقات جهانی حضور پیدا کردند و مقام به دست آوردند ولی امیدواری من این است که بتوان تیم ملی تشکیل دهیم تا در قالب یک تیم به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های جهانی شرکت کنیم. مسابقات نمایشی با توپ هر ساله در کشوری برگزار می‌شود و تا به حال در ایران انجام نشده است. ما می‌توانیم در این مسابقات حضور پر قدرتی داشته باشیم چون کشورمان مملو است استعداد است. مسابقات به صورت دو به دو است که شرکت‌کنندگان در مقابل هم قرار می‌گیرند و به انجام حرکات مختلف با توپ می‌پردازند که در پایان داوران برنده را اعلام می‌کنند. بیشتر هم 90 ثانیه‌ای است. هر کسی که کارهای جذاب‌تری انجام دهد برنده می‌شود و به مرحله بعدی می‌رود تا قهرمان مشخص شود به آن فوتبال خیابانی نیز می‌گویند حتی یکی از برنامه‌هایی که خود ما در ایران در نظر داریم آن است که 100 نفر به صورت همزمان به هنرنمایی با توپ بپردازند. کار جدیدی که تا به حال نظیر آن برگزار نشده است.

* این روزها خیلی‌ها مدعی این موضوع هستند که رکورددار روپایی زدن هستند. مگر در ایران به غیر از مهدی حب‌درویش فرد دیگری هم داریم که رکوردی جهانی را ثبت کرده است؟

- متاسفانه اطلاعات عمومی در این زمینه کم است. هیچ کسی نمی‌تواند با یک تعداد حرکت نمایشی و گذاشتن فیلم آن در فضای مجازی رکورددار روپایی شود. برای این کار باید از طریق نماینده گینس عمل کرد تا پس از تایید آنها در سطح جهان صاحب رکورد جهانی شد .در همه جای ایران رکورددار جهانی داریم در صورتی که هیچ کدام از آنها ثبت نشده است. ما مثلا یک خانمی داریم که رکورددار شنا با لباس اسلامی است و آن را در گینس ثبت کرده یا یکی از دوستان خودم است که با دمبل رکوردی را ثبت کرده و جهانی است چون نماینده گینس آن را تایید کرده است. من هم با حضور نماینده گینش در امارات رکوردم تایید شد و وارد کتاب رکورددهای گینس شدم.

* مهم‌ترین رقیبی که در جهان داری چه کسی است؟

- دن‌مگنس انگلیسی 26 ساعت به صورت متوالی با توپ فوتبال ثبت کرده است در حالی که من رکورد 30 ساعت دارم ولی هزینه آن را ندارم که آن را هم در گینس ثبت کنم. من با تیله 10 کیلومتر می‌توانم روپایی بزنم یا روی صندلی بنشینم و فردی مرا هول بدهد و من فقط روپایی بزنم. حتی با دوستم نوشاد عالمیان قهرمان پینگ‌پونگ ایران در نظر داشتیم برنامه نمایشی برگزار کنیم که او با راکت به توپ ضربه بزند و من با پا جواب او را بدهم اما اسپانسری پیدا نکردیم تا ما را حمایت کند.

* آینده حرکات نمایشی با توپ را در ایران را چگونه می‌بینی؟

- استعدادهای زیادی در ایران داریم ولی باید حمایت مالی از آنها صورت بگیرد. اگر چنین حمایتی شود می‌توانیم در رشته فوتبال خیابانی با همان حرکات نمایشی با توپ در دنیا صاحب نام و اعتبار شویم. من مقابل سپ‌ بلاتر رئیس اسبق فیفا با آدامس روپایی زدم و در آخر آدامس را با پا به دهانم پرت کردم که خیلی تعجب کرد و مرا تشویق کرد. جلوی جیانی اینفانیتنو رئیس فعلی فیفا هم این کار را انجام داده‌ام که ساچمه برای من انداخت و من روپایی زدم. او خیلی لذت برده بود که من با توپ‌های مختلف مثل تیله، پینگ‌پونگ و ساچمه روپایی می‌زنم. امیدوارم تلاش ما با حمایت بیشتری همراه شود تا در آینده بتوانیم برای ایران اعتبار بیشتری تهیه کنیم.

انتهای پیام/ 4048

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان و اعزام به مسابقات جهانی و تاکید بر اینکه این اخبار صحت ندارد، اعلام کرد:

تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی می‌باشد.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

کد خبر 6089043

دیگر خبرها

  • هت‌تریک پیروزی‌ دختران ایرانی در کافا: 16 گل در 3 بازی!
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • سردار آزمون در رم هت‌تریک کرد | آمادگی بالای ستاره ایرانی را ببینید + ویدئو
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن