Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@11:44:50 GMT

ماجرای اعتصاب کامیون داران به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۳۳۰۵

ماجرای اعتصاب کامیون داران به کجا رسید؟

به گزارش جماران، روزنامه ایران نوشت: خبری در روزهای گذشته در مورد اعتصاب دوباره کامیونداران از اول مردادماه در فضای مجازی دست به دست می‌شود با اینکه کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای سراسر کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که رانندگان بخش حمل و نقل کالای کشور در روز دوشنبه اول مرداد هیچگونه اعتصابی نخواهند داشت اما این خبر همچنان در فضای مجازی منتشر و علت اعتصاب دوباره برآورده نشدن خواسته‌های کامیونداران و رانندگان عنوان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار با اشاره به اینکه مهم‌ترین خواسته‌های کامیونداران مانند بیمه، بیمه تکمیلی، تأمین لوازم و قطعات و افزایش دستمزدها، به نتیجه رسیده است گفت: افرادی که کامیوندار و راننده نیستند با عضویت در برخی شبکه‌های اجتماعی در مورد اعتصاب کامیونداران از اول مردادماه شایعه‌پردازی می‌کنند اما رانندگان و کامیونداران چنین قصدی ندارند.
عواملی قصد تحریک رانندگان را دارند
محمد خانبلوکی رئیس اتحادیه حمل و نقل بار در این باره به «ایران» گفت: وقتی مهم‌ترین خواسته‌های رانندگان که 60 درصد آن به نتیجه رسیده چرا آنها دوباره باید اعتصاب کنند در حالی که روند پیگیری درخواست‌ها بخوبی پیش می‌رود. خانبلوکی افرادی را که کامیونداران را به اعتصاب دعوت می‌کنند افرادی خاص و ناشناس نام برد که راننده نیستند ولی به‌دنبال مقاصدی خاص با عضویت در شبکه‌های اجتماعی کامیونداران را تحریک می‌کنند و از آنها می‌خواهند اعتصاب کنند. به‌گفته خانبلوکی مهم‌ترین خواسته‌های کامیونداران مانند موضوع بیمه، بیمه تکمیلی، تأمین لوازم و قطعات و افزایش دستمزدها به نتیجه رسیده است. در حال حاضر لاستیک مورد نیاز آنها در پایانه‌ها به قیمت ارزانتر از بازار عرضه می‌شود و به‌همین دلیل بازاریان تلاش می‌کنند تا قیمت‌های خود را پایین بیاورند. کرایه حمل کامیونداران از سال 94 به این طرف افزایش نیافته بود و برای جبران بخشی از گرانی‌ها کرایه‌ها این هفته تا سطح 20 درصد افزایش یافته است. اعتراضات به‌دلیل گرانی اقلام موردنیاز کامیونداران بوده که تلاش کردیم این اقلام را با قیمت مناسب عرضه کنیم. رئیس اتحادیه حمل و نقل بار گفت: برخی لوازم و قطعات نیاز به واردات دارد و واردات آن نیز به زمان نیاز دارد و حدود یکی دو ماه طول می‌کشد تا این قطعات تأمین شود و فعلاً مشکل اصلی و مهم کامیونداران این موضوع است.
900 هزار راننده و خانواده آنها بیمه تکمیلی می‌شوند
در خصوص به نتیجه رساندن درخواست‌های کامیونداران عبدالهاشم حسن نیا معاون وزارت راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز گفت: امسال برای بهبود کیفیت فعالیت رانندگان، 900 هزار راننده و خانواده‌های آنها از مزایای بیمه تکمیلی استفاده خواهند کرد. بیمه تکمیلی این قشر برای نخستین بار در کشور و فرآیند محور قرار دادن کنترل هزینه بار بین صاحب کالا، شرکت حمل و نقل و راننده مد نظر قرار گرفت. به گفته حسن نیا در 2 ماه گذشته تلاش‌هایی برای بهبود کیفیت خدمات‌رسانی و شرایط زندگی رانندگان و خانواده‌های آنان در کشور انجام شده و هم‌اکنون 600 هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر، 340 هزار نفر در عرصه حمل و نقل بار با کامیون، 80 هزار نفر در جابه‌جایی مسافر فعالیت دارند که در این مدت تلاش شد تا بخشی از خدمات درخواستی آنها اجرا شود. تا این لحظه نیز 14 هزار و 100 مورد شکایت از سوی رانندگان به سامانه و تلفن یادشده اعلام شد و 70 شرکت به‌صورت دایم یا موقت تعطیل شدند. 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 حمل و نقل خانواده راهداری و حمل و نقل جاده مد جماران جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

مظفر رضایی در حاشیه بازدید سرزده از مسیر راه‌های خلخال به اسالم و پونل و صدور دستور توقف کامیون‌های حامل بار غیر مجاز به مقصد استان گیلان افزود: روزانه ده‌ها دستگاه کامیون حامل شن و ماسه بدون هرگونه نظارت پلیس راه و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط در مسیر راه‌های خلخال به سمت گیلان تردد می‌کنند.

او افزود: حمل بار شن و ماسه اضافه بر تناژ تعیین شده در قانون توسط روزانه حداقل ۶۰۰ دستگاه کامیون از طریق راه‌های خلخال به اسالم و پونل موجب تخریب آسفالت و همچنین زیرسازی راه‌های مشترک این شهرستان با استان گیلان شده که هزینه سنگینی بر بیت المال وارد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: در حالی که دولت همه ساله اعتبارات کلانی را برای بهسازی و آسفالت مسیر‌های خلخال به آسالم و خلخال به پونل در هر دو حوزه استحفاظی گیلان و اردبیل هزینه می‌کند، فقدان نظارت توسط دستگاه‌های اجرایی و همچنین عدم حضور پلیس در راه‌های خلخال به استان گیلان موجب افزایش تخلفات مربوط به حمل بار شن و ماسه در این مسیر‌ها شده است.

رضایی اضافه کرد: رانندگان خاطی کامیون‌های حامل بار شن و ماسه علاوه بر حمل بار اضافی و تخریب راه به علت حمل بار بیش از حد مجاز و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی جان رانندگان و سرنشینان خودرو‌های عبوری از راه‌های مشترک خلخال و گیلان را تهدید می‌کنند.

او اضافه کرد: در حالی که اعتبار زیادی برای راه اندازی باسکول دولتی در مسیر خلخال به اسالم، هزینه شده است، به علت عدم وجود مامورین پلیس راه، عملاً باسکول خلخال از مدت‌ها پیش تعطیل شده و کامیون‌های حامل بار اضافی و رانندگان فاقد مدارک رانندگی در این مسیر‌ها تاخت و تاز می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال اضافه کرد: با وجود نصب تابلو‌های هشدار دهنده ممنوعیت ورود کامیون به محور ارتباطی خلخال به پونل در ابتدای محور خلخال به آسالم، هیچ کدام از رانندگان کامیون‌ها به این تابلو‌ها توجهی نداشته و از این راه به عنوان راه فرار از باسکول و توجه به قانون استفاده می‌کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد