Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:27:42 GMT

20 پروانه استاندارد اجباری در کرمان باطل شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۳۸۶۶

20 پروانه استاندارد اجباری در کرمان باطل شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: بعد از بررسی و ارزیابی استانداردهای اجباری توسط این اداره کل طی سه ماه گذشته 20 پروانه ابطال، 12 مورد تعلیق و 24 پروانه جدید صادر شده است.

علی بیگ زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 20 پروانه استاندارد اجباری از جمله پانل ساندویچی سبک، میل گردهای فولادی گرم نوردیده برای تسلیح بتن، ویفر، کیک روغنی، سنگدانه مورد مصرف در بتن، بلوک سیمانی تو خالی، بتن آماده و پوشک بچه در سه ماه گذشته توسط اداره کل استاندارد استان کرمان باطل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: دستمال کاغذی، لوله پلی اتیلن، فیلتر هوای خودروهای سبک، سنگدانه مورد مصرف در بتن، روان کننده ها، روغن قنادی و آردی، روغن سویای مایع خوراکی، پالم و سویای مایع از دیگر محصولات تولیدی استان کرمان است که مشمول ابطال پروانه استاندارد اجباری شد.
مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: ابطال و تعلیق پروانه های استاندارد اجباری بدلیل رعایت نکردن اصول استاندارد تعریف شده در تولید محصولات بوده است.
** 12 پروانه استاندارد اجباری کرمان تعلیق شد
وی افزود: پس از بازدید و بررسی های کارشناسان این اداره کل در سه ماه گذشته 12 پروانه استاندارد اجباری از جمله لامپ فلورست، دانه های حجیم شده، آجر رسی، شیر پاستوریزه، آب آشامیدنی، کشک مایع، کنسرو خیار شور، خوراک بادمجان و رب گوجه فرنگی، کیک و کلوچه تعلیق شده است.
بیگ زاده ادامه داد: همچنین در این زمان پروانه استاندارد تشویقی 2 واحد صنفی از جمله نان نیمه آماده پیتزا تازه و منجمد و ترشی مخلوط به حالت تعلیق درآمده است.
** صدور 24 پروانه استاندارد اجباری در سه ماه نخست سال جاری
وی گفت: در سه ماه گذشته 24 پروانه استاندارد اجباری از جمله سنگدانه مورد مصرف در بتن ریز، سنگدانه درشت، ماست پروبیوتیک، پوشک کامل بچه، بتن آماده، رطب خرما، خرمای مضافتی و ربی، کشک مایع صنعتی، ماست پر چرب و کم چرب، پنیر لاکتیکی، ماست طعم دار، نمک خوراکی یددار، بتن آماده با رده مقاومتی و میل گردهای فولادی گرم نوردیده برای تسلیح بتن توسط این اداره کل صادر شده است.
مدیرکل استاندارد استان کرمان افزود: روان کننده ها، روغن موتور برای موتورهای بنزینی، خرمای خاصه و پیارم، بتن آماده، فیلتر هوای خودروهای سبک، جدول بتنی پیش ساخته نیز از دیگر استاندارهای اجباری صادر شده در این مدت توسط اداره کل استاندارد استان کرمان بوده است.
وی گفت: پنج پروانه کاربرد استاندارد تشویقی نیز شامل پسته طبیعی خندان خام، مکانیک خندان و پسته ناخندان، مصنوعات تزئینی نقره، بسته بندی خرما توسط این اداره کل در سه ماه گذشته صادر شده است.
3029/7420

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استاندارد ابطال پروانه استاندارد كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اداره‌کل استاندارد استان تهران، آقای محمدحسین طاهری افزود: در پی گزارشات دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.   وی ادامه داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده جهت انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقبا اعلام می‌شود.    طاهری به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ جهت استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد و یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا اشاره کرد و گفت: شهروندان قبل از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی به این سامانه (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود)، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کنند و در صورت اعتبار نداشتن کد مذکور، مراتب را با اداره کل استاندارد استان تهران به شماره تلفن ۱۵۱۷ اطلاع دهند.   به گفته ­مدیرکل استاندارد استان تهران؛ کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل