Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی باقر طاهری‌نیا معاون دانشگاه فرهنگیان   در نشست با خبرنگاران اردبیل گفت: بحث آموزش و اهمیت دانشگاه فرهنگیان در موضوع تربیت نیروی انسانی متخصص بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان مسئولیت تأمین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در سطح کشور را بر عهده دارد بطوری‌که حمایت از این دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم تمامی نیاز انسانی آموزش و پرورش را تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۴هزار دانشجو از طریق کنکور جذب این دانشگاه می‌شوند، خاطرنشان کرد: این تعداد نسبت به سال گذشته با افزایش ۳ برابری همراه بوده است.

وی با یادآوری اینکه ۵۰۰ دانشجوی دارای رتبه یک رقمی و دو رقمی کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند، یادآور شد: امسال با کمبود بیش از ۱۰۰ هزار معلم در سطح کشور مواجه هستیم بطوریکه پیش بینی شده تا سال ۱۴۰۰، بیش از ۶۰۰ هزار نفر معلم در سطح کشور کمبود داشته باشیم.

به گفته طاهری نیا، طرح تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه تربیت معلم نیز ارائه شده و این موضوع در انتظار تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی یادآور شد: علاوه بر جذب دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری، برای رفع نیاز معلم در سطح کشور، امسال ۱۷ هزار نفر نیز از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش می‌شوند که این افراد نیز پس از قبولی باید یکسال در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند.

 

انتهای پیام/ی

 

نام دانشگاه فرهنگیان تغییر می کند؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید طریفی حسینی عصر چهارشنبه در جلسه با مدیران مدارس غرب استان سمنان به میزبانی کانون فرهنگی لقمان حکیم گرمسار ضمن بیان اینکه مهمترین رویداد حوزه وزارت آموزش و پرورش به سرانجام رسیدن طرح رتبه بندی معلمان بوده است، ابراز داشت: بر پایه طرح مذکور برای معلمان ورودی سال ۱۴۰۳ باز. منابع مالی در نظر گرفته شود.

وی ضمن بیان اینکه معلمان در صورت کسب شرایط لازم هر چهار سال ارتقای رتبه خواهند داشت، افزود: برای رتبه بندی معلمان ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه این میزان هزینه کرد برای رتبه بندی معلمان در شرایطی که کل بودجه سازمان نوسازی مدارس طی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، ابراز داشت: رتبه‌بندی معلمان در واقع به دنبال ارتقا معیشت معلمان و کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت است.

طریفی حسینی ضمن بیان اینکه ۸۵۰ هزار معلم رتبه بندی شدند، تصریح کرد: دولت سیزدهم نیز بر این موضوع اهتمام دارند که برای ۱۴۰۳ پیگیری بیشتری خواهد شد.

وی از جذب ۷۲ هزار معلم طی سال جاری از طریق آزمون استخدامی خبر داد و افزود: ۱۹ هزار مربی پرورشی، تربیت‌بدنی و مربی سلامت نیز از اول مهر کار خود را در مدارس آغاز می‌کنند.

کد خبر 6081158

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است