Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – بایدها و نبایدهای سیاست خارجه از نگاه رهبر معظم انقلاب، ظریف: انتظار ما از اروپا اقدامات عملی برای حفظ برجام است،سید حسن خمینی: برجام، جهت افکار عمومی جهان را به سمت ایران تغییر داد و تعرفه‌های آمریکا 20 میلیارد یورو هزینه به آلمان تحمیل می کند ازمهمترین خبرهای ایرنا در 12ساعت گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
*********
شهرری - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که اروپاییان در زمینه برجام فراتر از تعهدات سیاسی خود قول داده اند، گفت: لازم است که به این قول ها عمل کنند هرچند که تاکنون اقدامات عملی خوبی را انجام نداده اند.
تهران - رهبر معظم انقلاب اسلامی روزشنبه در دیدار سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه، بیانات بسیار مهمی را در خصوص باید ها و نبایدهای سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایراد فرمودند.
شهرری - سید حسن خمینی افکار عمومی را بزرگترین عامل بازدارنده جنگ بیان کرد و گفت: موفقیت های برجام موجب تغییر جهت افکار عمومی جهان به سمت ایران شد.
کرج - معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده با اشاره به گله مندی برخی تولیدکنندگان از واردات و وجود نداشتن رقابت، گفت: با شرایط جدید و محدودیت در واردات، می توانیم از توان خود برای تولید بهره ببریم و خواب دشمن درباره اقتصاد ایران را پریشان سازیم.
تهران- بانک مرکزی درباره جوابیه های منتشر شده در فضای مجازی درباره تعاونی غیرمجاز ثامن‌الحجج اعلام کرد: پس از رسیدگی‌کامل به این پرونده در محاکم قضایی و صدور احکام قطعی،‌برای اطلاع‌رسانی جامع، شفاف و با ذکر همه جزییات آمادگی لازم را دارد.
تهران- پیش نویس لایحه شفافیت که گام دیگر دولت در جهت پیشگیری از فساد و بهبود شفافیت سازمانی، اداری و اطلاعاتی است بعد از بررسی و تصویب در کمیسیون ویژه ای در دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
اخبارخارجی
*********
تهران - ارزیابی اندیشکده آلمانی «آی.اِم.کِی» نشان می‌دهد که تعرفه‌های تجاری دولت آمریکا در مجموع بیش از 20 میلیارد یورو از درآمدهای امسال صنایع آلمان را کاهش می‌دهد.
اسلام آباد - روزنامه پرتیراژ انگلیسی زبان نیشن پاکستان در سرمقاله ی روز شنبه خود سفر سرلشکر باقری و هیات بلند پایه نظامی به اسلام آباد و دیدار با مقامات عالی رتبه نظامی و سیاسی در پاکستان را آغاز دور جدیدی از روابط دفاعی بین دو کشور توصیف کرد.
تهران - «یوسف المحمود » سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب ضمن انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایت های صهیونیست ها گفت که انفعال موسسات جهانی مقام های تل آویو را جری تر کرده است.
تهران - خبرگزاری آناتولی ترکیه شنبه شب به نقل از منابعی که آن را آگاه خواند، گزارش داد که نیروهای آمریکایی در شهر رقه در شرق سوریه ساختمان یک مدرسه را به یک زندان بزرگ مخوف تبدیل کرده اند.
تهران - «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی عصر شنبه با اذعان به نتایج جنگ احتمالی تل آویو علیه نوار غزه هشدار داد: اگر جنگ با غزه یک ماه به طول بینجامد، اسرائیل هدف موشک های بی شمار گروه های فلسطینی قرار می گیرد و ما به نقطه اول باز می گردیم.
تهران - «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا با انتقاد شدید از سیاست های مهاجرتی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور، این دوره را یکی از تاریک ترین برهه ها در تاریخ ایالات متحده خواند.
تهران - ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون رئیس جمهوری افغانستان پس از آن که یکسال را در تبعید گذراند، روز یکشنبه به کشورش باز می گردد تا فعالیت خود را بار دیگر از سر گیرد.
تهران – در پیش نویس طرح قانون اساسی جدید کوبا که بررسی آن از شنبه (به وقت محلی) در مجلس این کشور آغاز شد، واژه «کمونیسم» حذف شده و جای خود را به تاکید روی «نظام سوسیالیسم» داده است.
تهران - ایرنا - «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد یکشنبه با ابراز نگرانی از افزایش تنش های خشونت آمیز در نوار غزه گفت: بروز جنگ جدید در نوار غزه موجب وخیم تر شدن بحران انسانی در این منطقه خواهد شد.
شبس*1613*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كليات عناوين ايرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است

در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمبابوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشور‌های آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور‌های آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • معادلات جالب برای سردار آزمون در ایتالیا
  • آزمون گزینه اصلی دروسی برای جانشینی لوکاکو/ سردار جایگزین آبراهام