Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ عارفی نیا، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان گفت: با توجه به فعالیت واحد‌های پرورش زنبور عسل در این شهرستان، بازدید از کلونی‌های زنبور عسل جهت پایش و مراقبت از بیماری‌ها و ارائه راهنمایی‌های بهداشتی و نکات مدیریتی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه به پوشش گیاهی مناسب منطقه و وجود گیاهان دارویی کمیاب و محصولاتی نظیر عناب و زرشک، پرورش زنبور عسل در شهرستان از توجیه خوبی برخوردار بوده و از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار دارد.


عارفی نیا گفت: با توجه به اینکه محصولاتی مثل موم، گرده، بره موم و ژل رویال از دیگر محصولات کندو‌های زنبور عسل است و از نظر غذایی ارزش بسیار بالایی نیز دارند، امید است توسعه این صنعت را شاهد باشیم.


وی افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان در حد توان و تجهیزات، دارو‌های ضد انگل‌های زنبور عسل را در میان زنبورداران توزیع می‌نماید و آزمایشات مربوط به تشخیص آلودگی‌های انگلی از قبیل: نوزما، واروا و آکاراپیس را انجام داده و نمونه‌هایی جهت بررسی‌های تکمیلی ازجمله بیماری‌های باکتریایی مانند لوک اروپایی و آمریکایی را به اداره کل دامپزشکی استان ارسال می‌نماید.

امید است بتوانیم با توجه به اهمیت پرورش زنبور عسل در سطح شهرستان، خدمات ارایه شده از طرف شبکه به زنبورداران را گسترش دهیم.
انتهای پیام/ب

پایش بیماری‌ها در زنبورستان‌های شهرستان درمیان انجام می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زنبور عسل جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی فریمان در حاشیه بازدید از واحد‌های تولید خوراک دام شهرستان گفت:در شهرستان فریمان ۴ واحد تولیدی خوراک دام و یک واحد تولید مکمل خوراک دام فعال وجود دارد که ۳ واحد تولیدی تولیدات شان از نهاده‌های دامی و یک واحد تولیدی تولیداتش از ضایعات کارخانه جات صنایع غذایی است.

دکتر سیدحبیب حسینی با اشاره به این که میزان تولید واحد‌های فعال در شهرستان بیش از نیاز دامداران منطقه است و مازاد آن به سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شودافزود: دامپزشکی در کنار واحد‌های تولیدی و در راستای کمک به تولید و رفع موانع تولید همراه با رعایت موازین بهداشتی در محصول نهایی از هیچ اقدام و کمکی فروگذاری نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل