Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:02:43 GMT

بارش‌های رگباری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۴۸۸۵

بارش‌های رگباری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌های رگباری در جنوب سیستان و بلوچستان برای ۳ روز آینده تداوم دارد. ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری هواشناسی روز گذشته رگبارهای پراکنده باران و بارش در جنوب استان سیستان و بلوچستان گزارش شده که براساس پیش بینی‌ها این وضعیت تا 3 روز آینده تداوم  دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بارش‌ها در جنوب استان شرایط برای جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های محلی وجود دارد که در این میان باید جاری شدن سیلاب در رودخانه کاجو را جدی گرفت.

وی گفت: روز گذشته  ایستگاه‌های باران سنجی میزان بارش در مچان سرباز را 43 و رئیس آباد را 3.5 میلی‌متر، گزارش کرده اند همچنین در دهیرک قصرقند 11میلی‌متر و پیپ ایرانشهر 8میلی‌متر بارش باران گزارش شده است.

ملاشاهی عنوان کرد: در نواحی شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان دمای هوا تا روز چهارشنبه تداوم دارد و ممکن است در این ایام دمای هوا چند درجه ای کمتر شود همچنین از چهارشنبه وزش بادهای 120 روزه شدت خواهد گرفت و تا اوایل هفته آینده در سیستان گرد و خاک و کاهش دید را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دریای عمان به ویژه در نواحی شرقی مواج است، افزود: روزگذشته ارتفاع موج به 3 متر رسیده است که پیش بینی می‌شود ارتفاع موج در این چند روز به 4 متر هم برسد.

ملاشاهی با بیان اینکه دمای هوا از چهارشنبه در شمال سیستان و بلوچستان کاهش پیدا می‌کند عنوان کرد: پیش بینی می‌شود پایان هفته در نواحی مرکزی و نوار شرقی استان شاهد کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما باشیم.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای 24 درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و دلگان با حداکثر دمای 48 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

انتهای پیام/ح

R7843/P1357/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تاکمی ابریست، گفت: برای امروز جوی نسبتا آرام و پایدار در سطح استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: برای روز سه شنبه و چهارشنبه ضمن افزایش ابر، رگبار پراکنده در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

راستی بیان داشت: مجددا روز سه شنبه بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود و بیشینه سرعت در شمال غرب و جنوب شرق است که کاهش کیفیت هوا و غلظت غبار دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: فهرج در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 راستی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان
  • بامداد امروز بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و کاهش ۷ درجه‌ای دمای البرز
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید