Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خانپور روز یکشنبه در جریان بازدید از یک واحد تولیدی صادرکننده در شهرک صنعتی لیا اظهار داشت: اعزام هیئت های تجاری به خارج از کشور، مطالعه بازارهای هدف بصورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره برداری، برگزاری دوره های آموزشی مدیریتی، کارفرینی و مهارتی و تخصصی، کمک به تشکیل کنسرسیوم های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا از جمله برنامه های حمایتی برای واحدهای تولیدی که با هدف صادرات فعالیت میکنند در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از برنامه های حمایتی صنایع کوچک را توسعه بازار فروش محصولات بنگاههای خرد و کوچک استان در بازارهای بین المللی عنوان کرد و افزود: تلاش برای جذب و هدایت سرمایه گذاران داخلی و خارجی با رویکرد استقرار صنایع صادرات محور، کمک و حمایت مالی به میزان ۵۰درصد به واحدهای تولیدی جهت حضور در نمایشگاههای خارجی با هدف توسعه صادرات و ... را از مهمترین اقدامات این شرکت در راستای حمایت از واحدهای تولیدی صادراتی می باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان تصریح کرد: پودر، مایع، گرانول برای شستشوو پاکیزگی، ورق های نازک  ونوار از مواد پلاستیکی، موم پارافین ها، مفتول، رزین های آلکید، الکیل بنزن سولفونه، روی، نخ های تک لا و تکستوره پلی استرها، سدیم لوریل اترسولفات، پلیمرهای پروپیلن، روغن های اسیدی، دتر جنت پودر، صفحه وری و نوار از آلیاژهای آلومینیوم، کشمش آفتابی بی دانه، اجزا  و قطعات ماشین های نوردگرم، ترکیبات اکسیژن دار غیر آلی، فرومولیبدن، صنایع چوب و ... از جمله محصولاتی بودند که از استان به خارج از کشور صادر شده است.

خانپور کشورهای انگلستان، روسیه، هلند، رومانی، هند، ترکیه، قرقیزستان، پاکستان، تایلند، عراق، قزاقزستان، افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، امارات، ترکمنستان، آذربایجان، چین،  را مقصد کالاهای صادراتی این واحدهای صنعتی عنوان کرد.

کد خبر 4353357

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرک های صنعتی قزوین صادرات کالا بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد دهه کرامت شیراز یاسوج مجلس شورای اسلامی خرم آباد سانحه تصادف بیرجند حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان

تین نیوز

گمرک ایران با هدف تسهیل صادرات تولیدکنندگان کالاهای صادراتی بخشنامه جدیدی صادر کرد که بر اساس آن صادرات برخی کالاها در صورت تایید گمرک و بر اساس سابقه صادر کننده از ارسال مکرر کالا به آزمایشگاه خودداری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اداره کل دفتر صادرات گمرک با هدف تسریع و تسهیل در تجارت خارجی و رفع موانع تولید و صادرات، بخشنامه جدید صادر کرد که به شرح ذیل است:

«پیرو بخشنامه های شماره ۱۷۳/۱۵۱۷۹۰ مورخ ۸۸/۰۷/۰۷، ۲۲۲۸۸۸ مورخ ۹۴/۱۱/۲۰ و ۱۱۷/۶۳۲۰۹ مورخ ۹۵/۰۴/۰۶ و در راستای اجرای بند ۳ صورت جلسه هشتمین جلسه کمیته راهبردی مدیریت مخاطره یا ریسک در گمرک در سال ۱۴۰۲ و به منظور تسریع و تسهیل در تجارت خارجی ورفع موانع تولید و کاهش هزینه های صادرکنندگان و افزایش توان رقابتی صادرات کالاهای ایرانی دستور فرمایید، در مواردی که تولیدکنندگان اقدام به صدور محصول تولیدی خود نموده و تعیین نوع کالا منوط به اخذ نظریه آزمایشگاه (تعیین ماهیت) می باشد، چنانچه صادرات محموله مربوطه توسط آن صادرکننده در آن گمرک مسبوق به سابقه بوده و قبلا نسبت به اخذ نظریه آزمایشگاه اقدام گردیده و بر اساس آن کالای اظهاری درست اظهار شده باشد به شرط اینکه:

کالای صادراتی مشمول ضوابط خاصی همچون: اخذ مجوز، پرداخت عوارض صادراتی، مشتقات مایع نفت و گاز موضوع دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صادرات از محل ورود موقت برای پردازش (ماده ۵۱ قانون امور گمرکی) و نیز صادرات از محل ورود قطعی جهت استرداد حقوق ورودی (ماده ۶۶ قانون امور گمرکی) نباشد، با تشخیص و موافقت مدیریت آن گمرک از ارسال مکرر کالا به آزمایشگاه خودداری و وفق سابقه اقدام و شماره کوتاژ و تاریخ اظهارنامه استنادی به صورت سیستمی در اظهارنامه صادراتی درج و نظریه آزمایشگاه نیز اسکن شود.

بدیهی است نمونه برداری و استعلام نظریه آزمایشگاه به صورت تصادفی از محموله های صادراتی تکراری جزو اختیارات مدیران گمرکات اجرایی بوده که جهت اعمال مدیریت ریسک قابل استفاده است.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان