Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، انتشارات اسم مجموعه داستان کوتاه «پیشانی‌نوشت‌ها» شامل 19 داستان کوتاه با درون‌مایه‌هایی از امید به زندگی، مرگ و خودکشی است.

پایان معجزه‌آسا، یادش رفته بود خداحافظی کند، ما شب‌ها با هم می‌خوابیم، آزمایش اکوی ضربان قلب اکوکاردیوگرافی یا زنگ‌ها وقتی به صدا درمی‌آیند، مرض قند، مرثیه، سرخط خبرها: روایت مرگ استاد صادق‌علی رحیمی، باسم‌الحق، خطابه‌ای در باب داستان یا روایتی در باب لذت سقوط آزاد، ذبح، اسم همسرم زهرا اسم خواهرم فاطمه اسم خواهرزادگانم صدیقه و معصومه و نام مادرم کبری است، چرا خودکشی نمی‌کنم و یک پاورقی به نام: چنین گفت بورخس عنوان‌های داستان‌های مجموعه «پیشانی‌نوشت‌ها» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشر اسم در معرفی پشت جلد کتاب نوشته است: نمی‌دانم شما به غیر از حقوق، کتابی خوانده‌ای یا نه! اما اگر از ترجمه‌هایم که در باب زندگی‌نامه فلاسفه به چاپ رسیده را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که اهل فلسفه باید یک جورهایی غیرعادی باشند. یا مثل فوکو دگرباش، یا مثل نیچه روانی و یا مثل کی‌یر کگارد عاشق. البته عشق فلاسفه باید بی‌نتیجه، غیرمتعارف و تا سرحد امکان سرشار از الهامات مُثلی فلسفی باشد.

پیشانی نوشت‌ها که بیست و دومین کتاب منتشر شده نشر اسم است پیش از این، در ایام نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد ولی به سبب وجود پاره ای از ملاحظات تاکنون از سوی این نشر توزیع نشده بود

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را در تهران از کابفروشی ترنجستان سروش واقع در خیابان انقلاب و همچنین همه کتابفروشی‌های معتبر کشور تهیه کنند.

کد خبر 4353360 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات کتاب و کتابخوانی ادبیات ترجمه کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب گردشگری بازار نشر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کتاب ادبیات داستانی نقد کتاب دفاع مقدس ادبیات کودک و نوجوان داستان نویسی جایزه ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد

کتاب دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن اثر سجاد حیدریان نویسنده کرمانشاهیصفحه آرایی آن را «هستی مرادی» و طراحی جلد آن را «فاطمه یزدانی‌فر» انجام داده، مشتمل بر ۶ داستان با نام‌های سمعک، تانک و قو، باغ مردگان، گزارش، قبرستان داستانک و دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن، است.

در بین ۶ داستان کوتاه این کتاب با درونمایه و مضمون‌های مختلف از جمله اجتماعی، عاشقانه و روانشناختی، چند ویژگی مشترک وجود دارد؛ مانند ویژگی‌های شخصیتی کاراکترها. نام کتاب از داستان آخر مجموعه گرفته شده که قسمت‌هایی از تجربه واقعی زندگی خود نویسنده و قسمت‌هایی از آن ساخته ذهن نویسنده است.

کاراکتر‌های داستان‌ها با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند و موقعیت‌هایی که پیش رویشان قرار می‌گیرد، شدیدا یاس و ناامیدی را در خود احساس می‌کنند و در تلاش هستند که شرایط و زندگی فعلی خود را حفظ کنند. این کتاب با هدف رساندن مفهوم قسمت‌های تراژدی و غمناک زندگی و زیستن و همچنین تاثیری که بر روی روح و روان و شخصیت انسان می‌گذارد با زبانی ساده از نگاه شخصی نویسنده و تجربه‌های او در طول زندگی نوشته شده است.

سجاد حیدریان متولد سال ۱۳۷۸، زاده کرمانشاه و دارای مدرک لیسانس رایانه است که اولین اثر خود را به چاپ رسانده است. چند سال سابقه حضور در تئاتر دارد. عضو انجمن سینمای جوانان، نویسندگی، کارگردانی، صدابرداری و تدوین‌گری سینما را هم در کارنامه دارد و در عین حال کارگردان ۲ فیلم مستند "لودولوژی" و فیلم کوتاه داستانی "برش پیتزا" است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • انتصاب دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران
  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر
  • دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه های ایران منصوب شد
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها کتابفروشی‌ها آمد