Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان حقوقی بر این باورند که میانمار در سرکوب مسلمانان روهینگیا، کنوانسیون سازمان ملل در خصوص حقوق کودکان را نقض کرده است. ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه بیداری اسلامی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کارشناسان حقوقی تاکید کردند که میانمار در سرکوب مسلمانان روهینگیا مرتکب نقض کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اوت گذشته حدود 700 هزار مسلمان روهینگیا از سرکوب خشن و خونین ارتش میانمار مجبور به فرار به سوی مرزهای بنگلادش شده اند.

آمریکا و سازمان ملل اقدامات وحشیانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را نسل کشی و پاکسازی قومی دانسته اند.

آوارگان روهینگیا موارد گسترده ای از کشتار، تجاوز و آتش زدن مزارع و خانه های خود را گزارش داده اند. برخی کشورها شرایط فعلی مسلمانان روهینگیا را با پاکسازی قومی گسترده در جریان جنگ بالکان در دهه 1990 میلادی مقایسه می کنند.

کارشناسان حقوقی با تجزیه و تحلیل اطلاعات و گزارش های نهادهای مختلف سازمان ملل و گروه های بین المللی حقوق بشر به این جمع بندی رسیده اند که میانمار حقوق کودکان را در سرکوب مسلمانان روهینگیا نقض کرده و مرتکب قتل، شکنجه و آتش زدن عمدی مزارع و خانه های مسلمانان روهینگیا شده است.

این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که هم دولت و هم نیروهای امنیتی در قبال این جنایات مسئول هستند. میانمار در سال 1991 میلادی به کنوانسیون سازمان ملل در خصوص حقوق کودکان پیوسته و باید این قوانین را رعایت و اجرا کند.

دولت و ارتش میانمار تاکنون حاضر به اظهار نظر درباره گزارش کارشناسان حقوقی درباره نقض حقوق کودکان نشده اند.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شبکه روسیا الیوم، پیر لودامار، مسئول واحد مین روبی سازمان ملل گفت: تخمین زدیم که ۳۷ میلیون تن آوار یا حدود ۳۰۰ کیلوگرم آوار در هر متر مربع در نوار غزه وجود داشته باشد.

وی افزود: با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون، آواربرداری ۱۴ سال طول می کشد.

این مسئول سازمان ملل همچنین هشدار داد: حداقل ۱۰ درصد از مهمات شلیک شده منفجر نمی شود و بنابراین تهدیدی دائمی برای مردم، تیم های تخلیه کننده قربانیان از زیر آوارها و همچنین کارگرانی است که وظیفه آواربرداری را دارند.

در همین راستا، منابع خبری از تخریب گسترده شبکه آب و فاضلاب شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه و از بین بردن محصولات کشاورزی این شهر توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

شهرداری بیت‌لاهیا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۷۰درصد از چاه‌های آب شمال غزه و ۵۰درصد پمپاژهای فاضلاب را تخریب کرده است.

این شهرداری همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تمام محصولات کشاورزی در بیت‌لاهیا را که سبد غذایی اولیه در غزه به شمار می‌رود، از بین برده است.

پیش از این دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نابودی شهر بیت‌لاهیا در شمال غزه و قتل و کوچاندن مردم آن را آغاز کرده است.

این سازمان حقوق بشری تاکید کرد که نسبت به ارتکاب کشتار جدید در بیت‌لاهیا توسط ارتش رژیم صهیونیستی و اجرای عملیات کوچ اجباری جدید در سایه صدور دستورهای غیرقانونی علیه مردم آن برای تخلیه فوری که تقریبا ۵۰ هزار نفر هستند، هشدار می‌دهد.

این سازمان اضافه کرد که ارتش رژیم صهیونیستی قبل از صدور دستور تخلیه منطقه بیت‌لاهیا با طرح ادعای منطقه جنگی بودن آن، حملات هوایی و توپخانه‌ای فشرده را در این منطقه آغاز کرد.

دیدبان حقوق بشری اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ خود آورد: پناهگاه‌هایی که ارتش اسرائیل برای مردم بیت‌لاهیا مشخص کرده، ویران شده هستند و به هیچ وجه قابل سکونت نیستند. این مناطق بدون آب بوده و سیستم فاضلاب آن‌ها نیز به طور کامل نابود شده است.

در این بیانیه آمده است: هر منطقه ای که ارتش اسرائیل اعلام می‌کند، نظامی است، به طور کامل ویران و کشتارهایی وحشتناک علیه کسانی که در آن باقی می‌مانند مرتکب می‌شود.

این سازمان حقوق بشری اضافه کرد: نسبت به هرگونه عملیات نظامی در بیت‌لاهیا هشدار می‌دهیم، این عملیات منجر به جنایت‌های خطرناک و نقض قوانین بین‌المللی انسانی می‌شود.

کد خبر 847449 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین سازمان ملل

دیگر خبرها

  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است