Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@18:40:44 GMT

پوسترهای «حقوق کودکان» روی دیوار صبا می‌رود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۷۲۴۳

پوسترهای «حقوق کودکان» روی دیوار صبا می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، نمایشگاه پوستر «حقوق کودکان» عصر روز دوشنبه اول مرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه‌های «لرزاده» و «فرشچیان» گشایش می‌یابد. 

این مجموعه که به همت دانشگاه علم و فرهنگ و انجمن حمایت از حقوق کودکان به نمایش در می‌آید در برگیرنده ۵۰ اثر از ۴۶ هنرمند جوان از میان دانشجویان گرافیک دانشگاه علم و فرهنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار ارایه شده طی پروژه‌ای با هدف آگاه سازی جامعه با حقوق جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی کودک، شکل گرفته که در قالب ۱۰ موضوع کودک و حریم شخصی، کودک و جنگ، کودک و کار، کودک و خشونت خانگی، کودک و حق بازی، کودک و حق تحصیل و ازدواج کودکان ارایه می‌شود.

در این پروژه که با نظارت ندا تولایی انجام گرفته ابتدا دانشجویان در مورد هر یک از این مفاهیم و موضوع‌ها، مطالعاتی گسترده داشته و سپس، ایده‌های خود را با بیان بصری و فرم زیبایی شناسانه طرح و اجرا کرده‌اند.

آثار خلق شده پس از بررسی و کارشناسی توسط هیات داوران از میان صدها پوستر طراحی شده انتخاب و به نمایشگاه راه یافته است.

ندا تولایی کیوریتور و مدیر این پروژه پژوهشی و هنری، سابقه چندین سال تدریس در دانشگاه‌های الزهرا و علم و فرهنگ، مدیر هنری و عضو هیات مدیره شرکت‌های تبلیغاتی و هنری را در کارنامه خود دارد.

نمایشگاه «حقوق کودکان» با نمایش پوسترهایی در ارتباط با حقوق کودک از ۲ تا ۸ مردادماه همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ الی ۱۸ میزبان عموم علاقه مندان خواهد بود.

کد خبر 4353399

منبع: مهر

کلیدواژه: حقوق کودکان موسسه صبا نمایشگاه پوستر تئاتر ایران فیلم سینمایی سینمای مستند موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر فیلم کوتاه کنسرت موسیقی سریال ایرانی رادیو برنامه تلویزیونی خانه هنرمندان ایران سینمای آمریکا تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر

 به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) نمایشگاه  هنری  «ماه نگاره‌های آسمانی»  با مروری بر آثار استاد رضا بدرالسماء از هنرمندان پیشکسوت  نگارگری ایرانی در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان افتتاح شد.

به گزارش جماران، این نمایشگاه با استفاده از 25 اثر هنری در رشته‌های نقاشی، مینیاتور و نگارگری از آثار استاد رضا بدر السماء با موضوعات  قرآن و عترت و ایثار و شهادت در گالری شماره یک نگارستان امام خمینی(س) اصفهان دایر شده و تا  29 فروردین صبح و عصر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود .

از جمله اهداف مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان از برپایی این نمایشگاه‌ها حمایت و پاسداشت هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و همچنین ادامه حیات این رشته‌ها برای نسل‌های جوان ایرانی و تولید آثار هنری فاخر با موضوع اندیشه و سیره امام خمینی(س)  است.

رضا بدرالسماء استاد پیشکسوت نگارگری ایرانی، از مدرسین دانشگاه هنر اصفهان و عضو مؤسسه‌ هنرمندان پیشکسوت ایران است. نزدیک به 60 سال فعالیت در زمینه نگارگری و میناکاری از جمله فعالیت‌های اصلی او در کنار نقاشی با تکنیک آبرنگ است. او در سال 1387 موفق به اخذ نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است. آثار او تا کنون در بیش از 400 نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران و سایر کشورهای دنیا نمایش داده شده و کسب جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی و تألیف و تصویرگری کتب ادبی و عرفانی نیز از دیگر افتخارات کارنامه هنری این هنرمند است. همچنین آثار نفیس او زینت‌بخش موزه‌های معتبر ایران چون موزه امام رضا (ع)، موزه هنرهای معاصر تهران، موزه امام علی(ع) تهران و… است.

دیگر خبرها

  • تئاتر و نقش آن در بالا بردن توانایی فردی در کودکان
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • فعالیت شهربازی کرمان با تجهیزات جدید
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • برپایی نمایشگاه قرآنی معرق و نازک کاری در سنندج
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر
  • تئاتر زبانی صلح‌آمیز است
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت