Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول در جمع رهبران اقتصادی گروه جی ۲۰ در بوینس آیرس آرژانتین گفت: موج اخیر تعرفه های اقتصادی به طرز قابل توجهی به رشد جهانی آسیب می زند.

این اظهارات رییس صندوق بین المللی پول درست بعداز تهدید چین توسط دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای بالاگرفتن اختلاف با چین به میان آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاگارد گفت: مسلما تعرفه های تجاری بر روی تولید ناخالص داخلی تاثیر می گذارند و باتوجه به اقدامات اخیر ممکن است شاهد بدترین سناریو باشیم و تاثیر آن ۰.۵ درصد بر روی رشد تولید ناخالص داخلی جهان است.

هشدار لاگارد بلافاصله بعداز اظهارات استیون مانچینی وزیر خزانه داری آمریکا که گفته بود همچنان تاثیر اقتصادی کلان بر روی ایالات متحده به دنبال وضع تعرفه اضافی بر روی فولاد و آلومینیوم وجود نداشته، مطرح می شود.

آمریکا تا کنون ۳۴ میلیارد دلار تعرفه بر روی کالاهای وارداتی چینی وضع کرده و پکن هم اقدامات تلافی جویانه ای اتخاذ کرده است. البته در روز جمعه ترامپ، پکن را تهدید به وضع تعرفه ۵۰۰ میلیارد دلاری برای واردات کالاهای چینی کرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تعرفه ها اقتصاد جهانی رییس صندوق بین المللی پول ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی‌سازی واقعی تولید کلید حل مشکلات اقتصادی

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قراردادن ابزارهای تولید، بصورت عادلانه به مردم، حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت. - اخبار سیاسی -

مهدی عسگری نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در نام گذاری سال‌های اخیر بر موضوعات اقتصادی، اظهار کرد:  نام‌گذاری 16  سال، با عناوین اقتصادی، نشانه‌ی آن است که با وجود تثبیت انقلاب سیاسی، تاکنون انقلاب اقتصادی به ثمر نرسیده است.

وی با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب، بیان کرد: انقلاب اسلامی، برپایه‌ی نقش مردم در اداره‌ی امور استوار گردید اما به دلیل تداوم سیاست‌های اقتصاد سرمایه‌داری و نسخه‌های معیوب و ناقص وارداتی، نقش مردم در اقتصاد، حداقلی بوده و همچنان شاهد شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی در توزیع منابع عمومی هستیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در اقتصاد مردمی تمرکز ثروت نباید در اختیار عده‌ای خاص باشد تا اقلیتِ اشراف بتوانند با استثمار نیروی کار و ایجاد انحصار و رانت، و به قیمت غارت سفره‌ی مردم، به سودهای سرشار برسند.

عسگری درباره تحقق شعار سال و مردمی‌سازی اقتصاد تصریح کرد: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قرار دادن ابزارهای تولید، بصورت عادلانه به مردم، یعنی حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، یعنی توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • «نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • تردید‌های تداوم رشد
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • مردمی‌سازی واقعی تولید کلید حل مشکلات اقتصادی