Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: نیرو‌های ارتش سوریه موفق شدند با آزادسازی ده‌ها منطقه در استان «قنیطره»، خود را به مرز جولان اشغالی برسانند.

جدیدترین خبر‌ها از جنوب سوریه حاکی است، نیرو‌های سوری در ادامه عملیات در شمال غرب استان درعا موفق شدند کنترل ارتفاعات «الجابیه، ام حوران، الواویه، عشتره، کفر الوادی و السکریه» را در دست‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تثبیت مواضع نیرو‌های ارتش سوریه در مناطق تازه آزادشده، گروه‌های تروریستی در استان درعا فقط در چند منطقه ازجمله «انخل، نوی، العجمی، الیادوده، مزیرب» و محله‌های جنوبی شهر درعا البلد، اردوگاه درعا، المنشیه، سد الشرقی و سد الغربی حضور دارند و فرآیند مصالحه آنان در این مناطق همچنان ادامه دارد.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، گروه‌های تروریستی در مناطق مورداشاره با دولت سوریه به توافق رسیده‌اند و در حال تحویل سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین خود به نیرو‌های ارتش سوریه هستند تا به وضعیت آنان رسیدگی شود.

به گفته منابع میدانی، گروه‌های تروریستی در شهرک‌های «الیادوده و المزیرب» مقادیر زیادی از سلاح‌های سنگین خود را شامل تانک و خودرو‌های نظامی به نیرو‌های ارتش سوریه تحویل داده‌اند.

هم‌زمان با پیروزی‌های میدانی نیرو‌های ارتش سوریه در استان درعا، ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش ISIS از شهرک «حیط» در جنوب غرب استان، حملات گسترده‌ای را علیه نیرو‌های سوری در حومه غربی گذرگاه مرزی «النصیب» انجام دادند.

اما نیرو‌های ارتش سوریه با هوشیاری توانستند تحرکات تروریست‌ها را در این محور رصد کنند و خودرو‌های انتحاری آنان را قبل از رسیدن به مواضع خود منهدم کنند؛ عناصر تروریستی پس از درگیری‌های پراکنده و متحمل شدن خسارت‌های سنگین مجبور به عقب‌نشینی شدند.

عناصر تروریستی داعش درصدد بودند با عقب راندن نیرو‌های سوری، نفوذ خود را در این محور افزایش دهند و مناطق غربی گذرگاه مرزی «النصیب» را دوباره ناامن کنند که ناکام ماندند؛ تروریست‌های داعش نزدیک به ۶ درصد استان درعا را در اشغال دارند.

در حال حاضر، نیرو‌های ارتش سوریه نزدیک به ۹۴ درصد استان درعا را به کنترل درآورده‌اند که مساحتی معادل ۲ هزار و ۶۵۰ کیلومترمربع است و فقط ۲۰۰ کیلومترمربع از جنوب غرب استان در اشغال گروه تروریستی داعش است؛ سایر گروه‌های تروریستی در مساحت ۵۰ کیلومترمربعی در مناطق مصالحه شده حضور دارند و وضعیت آنان در حال رسیدگی است.

نقشه میدانی جنوب سوریه

از استان قنیطره خبر می‌رسد، نیرو‌های ارتش سوریه با بسیاری از گروه‌های تروریستی به توافق و مصالحه رسیده‌اند و عناصر تروریستی در حال تحویل سلاح‌های خود هستند تا به وضعیتشان رسیدگی شود.

در حال حاضر، نیرو‌های سوری مناطق مهمی ازجمله «تل احمر غربی، تل احمر شرقی، ممتنه، رویحینه، رسم القطیش، رسم الزاویه، رسم الخوالد، عین زیوان، عید العبد، کودنه، الاصبح، مربعات، المطیحات و تبع الصخر» را در استان قنیطره به کنترل درآورده‌اند.

با پیشروی‌های به‌دست‌آمده، عناصر تروریستی به سمت جولان اشغالی متواری شدند و از سویی دیگر نیرو‌های سوری با تسلط بر شهرک «رویحینه» پس از ۷ سال به مرز‌های جولان اشغالی رسیدند.

آخرین وضعیت میدانی استان قنیطره

به گزارش مشرق، نیرو‌های ارتش سوریه در ۴۸ ساعت گذشته موفق شده‌اند ۱۷۰ کیلومترمربع از خاک استان قنیطره را به کنترل دربیاورند تا مجموع مساحت تحت تسلط آنان به ۴۷۰ کیلومترمربع افزایش یابد.

مساحت استان قنیطره حدود هزار و ۲۰۰ کیلومترمربع است و گروه‌های تروریستی در حال حاضر مساحتی در حدود ۷۳۰ کیلومترمربع را در اشغال دارند، اما بر اساس توافق‌های به‌دست‌آمده، عناصر تروریستی بخش‌های وسیعی از مناطق اشغالی را در مصالحه با نیرو‌های سوری تخلیه می‌کنند و به استان ادلب منتقل می‌شوند.

به گفته منابع میدانی، تاکنون ۵۵ اتوبوس حامل ۲ هزار و ۶۰۰ تن از عناصر تروریستی و خانواده‌های آنان از مناطق اشغالی استان قنیطره (شهرک ام باطنه و مناطق حومه) خارج و به استان ادلب منتقل‌شده‌اند؛ در حال حاضر، مرحله دوم عملیات انتقال تروریست‌ها به شمال سوریه در حال اجرا است.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، شماری زیادی از عناصر تروریستی قصد خروج از مناطق اشغالی استان قنیطره را ندارد و خواهان رسیدگی به وضعیتشان هستند، اما برخی از گروه‌های تروریستی در شهرک‌های شمالی ازجمله «جباثا الخشب» بر طبل جنگ با نیرو‌های ارتش سوریه می‌کوبند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین عکس و فیلم از اعدام در ملاء عام قاتلان ندا و محمد حسین در مشهد

حکم اعدام برای ملکه زیبایی + عکس

قرار نوعروس بی حیا با پسر جوان لو رفت / از 14 سالگی با نادر بودم!

جزئیات حمله تروریستی مریوان از زبان فرمانده سپاه کردستان

اقدام جسورانه 2 دختر زیبا پلیس را شوکه کرد

ناگفته های تلخ از دادگاه متهم ردیف اول پرونه ثامن الحجج + عکس

این دختر 33 ساله تحت سلطه شیطان بود! +عکس

گیر کردن مار پیتون ۱۰ متری زیر چرخ‌های خودرو! + فیلم

جراحی زیبایی یک زن برای دفن شدن با چهره زبیا هنگام مرگ+عکس

این زن از یک روح باردار شد! +عکس

مردی در روز زن نامزدش را کشت و خونش را مکید+عکس

مرگ مرموز دختر 17 ساله در آخرین قرار ملاقات + عکس

وقتی نقشه وقیحانه زن صیغه ایم را هنگام سفر فهمیدم خشکم زد+ عکس

جراحی اشتباه به خاطر تشابه اسم در یک بیمارستان تهران!

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت داعش ISIS ارتش سوریه مرز تصاویر استان جولان عکس فیلم قتل دختر جوان مرد ایران حوادث ویدیو ها زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون

سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج سازندگی از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ماه بیش از ۱۱۰ برنامه شاخص در شهرستان کازرون برگزار می‌شود.

او با توجه به شعار هفته بسیج سازندگی امسال همه با هم گفت: در جهت تحقق شعار سال بیشترین تلاش مشارکت دادن مردم در برنامه‌های بسیج سازندگی است که همه برنامه‌ها با محوریت مردم انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون تصریح کرد: در جهت برنامه هفته بسیج سازندگی بیش از ۹۷ گروه جهادی در قالب ۵۰۰ نفر به منظور خدمات دهی در امورات فرهنگی، آموزشی، علمی و ورزشی به مناطق کم برخوردار شهرستان کازرون اعزام خواهند شد.

او، برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون را دیدار بسیجیان گروه‌های جهادی با امام جمعه شهرستان، برگزاری میز خدمت، ساخت و مرمت مسکن محرومان، افتتاحیه طرح محرومیت زدایی، اعزام تیم دامپزشکی جهت واکسیناسیون دام و طیور به روستاها، ویزیت رایگان و پایش سلامت نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار+ فیلم
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل برای اولین بار+ فیلم
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل اعلام موجودیت کرد + فیلم
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • زد و خورد میان معترضان صهیونیست و عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه