Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@06:46:18 GMT

بارندگی در شمال کشور ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۷۷۹۴

‍‍‍‍‍‍

محمد اصغری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بارندگی در شمال شرق کشور می تواند سیل آسا باشد و از مسافرانی که قصد سفر به مشهد مقدس را از طریق جاده شمال دارند ، درخواست می کنیم در حاشیه رودخانه ها اتراق نکنند.
وی گفت: تا سه روز آینده در بخش هایی از استان های اردبیل و آذربایجان شرقی به ویژه منطقه ارسباران شاهد بارندگی خواهیم بود و این بارندگی در استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصغری با اشاره به اینکه بستر برای بارش باران در جنوب شرق کشور از جمله هرمزگان و کرمان مهیاست ، گفت: در مناطقی از سمنان از جمله شهمیرزاد هم شاهد بارندگی خواهیم بود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روند کاهشی دما در صبح ها بسیار برجسته است به نحوی که هوای امروز صبح کرج در مقایسه با دیروز 9 درجه و هوا صبح امروز تهران در مقایسه با روز گذشته 5 درجه کاهش داشت و این روند ادامه دارد.
اصغری افزود: دیروز در استان خوزستان و بوشهر دمای 50 درجه و بالاتر نداشتیم .
وی به شکل گیری کانون های تولید گرد وخاک در عراق اشاره کرد و افزود: بر همین اساس استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و حتی کردستان گرد و غبار خواهد داشت ودر مناطقی از شرق کشور مانند زابل، هیرمند، نهبندان و حتی طبس وقوع گرد و غبار دور از انتظار نیست و حتی شاخص کیفیت هوا در جنوب تهران و سمنان، استان مرکزی، قم و شمال اصفهان در عصر امروز کاهش خواهد یافت.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کارشناس هواشناسی بارندگی دمای هوا سیل جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: از صبح امروز بارش‌ها به مرور در استان آغاز شده است که در ساعات آینده به مناطق بیشتری از استان یزد می‌رسد و تداوم بارش‌ها برای فردا پیش‌بینی می‌شود.

سیدعباس میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با اشاره به اینکه در ۱۲ ساعت گذشته بارندگی در مناطق جنوبی و ارتفاعات به مرور از اوایل صبح آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون ۱.۶ میلیمتر بارش در هرات، ۰.۶ در مروست و ۱.۶ در نیر ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی بارندگی در ساعات آینده به مناطق بیشتری از استان یزد می‌رسد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد با اشاره به اینکه بارندگی‌ها برای فردا نیز در استان پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمی هوا پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها به صورت رگباری و بعضاً با رعد و برق همراه باشد.

میرحسینی اضافه کرد: بارش‌ها در مناطق مستعد بارندگی به ویژه در ارتفاعات استان یزد به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: احتمال می‌رود بارش‌ها در نیمه جنوبی و ارتفاعات استان شدت بیشتر و بهتری داشته باشد و سیلابی‌شدن مسیرها، روان‌آب‌ها و طغیان رودخانه نیز پیامدهای این موج بارشی جوی اخیر است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد تاکید کرد: این سامانه می‌تواند موج بارشی جوی همراه با تندبادهای لحظه‌ای باشد و استحکام‌بخشی به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها باید انجام شود.

میرحسینی گفت: با توجه به ابرناکی آسمان طی امروز و فردا، دمای روزانه کاهش پیدا می‌کند و در چهارشنبه شب و پنجشنبه شب نیز کاهش نسبی دمای شبانه را در استان خواهیم داشت.

وی افزود: دمای بیشینه شهر یزد روز گذشته به ۲۵ درجه سانتی‌گراد رسید و با توجه به ابرناکی و بارش باران، دمای امروز شهر یزد تا شش درجه نسبت به روز گذشته کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس هواشناسی استان یزد ادامه داد: همچنین دمای شبانه چهارشنبه و پنج‌شنبه شب به نسبت شب گذشته نیز چهار درجه کاهشی خواهد بود.

میرحسینی تاکید کرد: گرم‌ترین نقطه استان روز گذشته در بافق با ۳۰ درجه و خنک‌ترین نقطه نیز علی‌آباد با شش درجه بوده است.

کد خبر 745066

دیگر خبرها

  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • لاله زار سردترین ایستگاه سرد کشور
  • این سه استان منتظر سیل باشند
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • شروع بارندگی در استان یزد
  • رگبار باران در شمال تهران