Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن آترواسکلروز ایران، دکتر مسعود اسلامی فوق تخصص الکتروفیزیولوژی، درباره بیماری نارسایی قلب افزود: این عارضه زمانی ایجاد می‌شود که قلب نتواند نیاز‌های بافت بدن را تأمین کند یا اینکه تأمین نیاز بافت‌ها با فشار قلبی بیشتری انجام شود.

وی گفت: فرم معمول نارسایی قلب زمانی است که عضله قلب ضعیف شده و قلب بزرگتر می‌شود و قدرت انقباضی‌اش که حدود ۵۵ یا ۶۰ درصد است به زیر ۵۰ برسد، در آن زمان می‌گوییم عضله قلب ضعیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر اسلامی با بیان اینکه ضعیف شدن قلب درجات مختلفی دارد، افزود: ممکن است قدرت انقباضی قلب به ۳۵ تا ۵۰ درصد برسد که در این موقع با عارضه نارسایی قلبی مواجه می‌شویم.

وی درباره علایم این بیماری گفت: احساس تنگی نفس، خستگی در حین فعالیت‌های روزانه، ورم شکم که ناشی از تجمع آب در آن است و ورم پا‌ها از جمله علایم این بیماری به شمار می‌رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: در مواردی که فرد با نارسایی شدید قلب مواجه باشد در زمان استراحت نیز دچار تنگی نفس می‌شود.

دبیر علمی بیستمین همایش تازه‌های قلب و عروق ایران با بیان اینکه پرفشاری خون ارتباط مستقیمی با بروز نارسایی قلب دارد، گفت: پرفشاری خون باعث می‌شود که عضله بطن چپ قلب ضخیم شود، فشار خون فرد بالا برود و این فشار به ریه‌ها منتقل شود که این روند باعث ایجاد تنگی نفس خواهد شد.

وی افزود: درمان نارسایی در مراحل اولیه با رژیم غذایی مناسب و پرهیز از مصرف غذا‌های حاوی نمک و غذا‌های نفاخ امکان پذیر است، همچنین فعالیت‌های ورزشی مثل پیاده‌روی باعث کاهش ابتلا به این عارضه خواهد شد.

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران در خصوص برطرف کردن عوامل نارسایی قلب گفت: کنترل فشار خون، باز کردن عروق قلبی و برطرف کردن مشکلات دریچه قلب می‌تواند در تشدید این عارضه مؤثر باشد.

اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر نارسایی قلب را می‌توان با کمک برخی از دارو‌ها درمان کرد، افزود: در مواردی که انقباض قلب کمتر از ۳۰ درصد باشد برای فرد باطری قلبی استفاده می‌شود که این دستگاه باعث تقویت عضله قلب خواهد شد.

وی پیوند قلب را آخرین مرحله برای درمان نارسایی شدید قلبی دانست و گفت: خوشبختانه در تعدادی از مراکز درمانی ما عمل پیوند قلب با موفقیت انجام می‌شود، اما باید در نظر داشته باشیم که قلب مناسب که با گروه خونی بیمار مطابقت داشته باشد باید پیدا شود.

متخصص قلب و عروق در پایان در خصوص شیوع این عارضه در بین ایرانیان افزود: به طور معمول از هر ۱۰۰ نفر در کشور یک تا ۲ نفر به بیمار نارسایی قلبی مبتلا هستند.

بیستمین همایش بین المللی تازه‌های قلب و عروق در روز‌های ۲۰ تا ۲۳ شهریور با حضور سخنرانانی از کشور‌های آلمان، ایتالیا، فرانسه، امریکای شمالی، ترکیه، انگلیس، اتریش در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نارسایی قلبی همایش قلب و عروق دارو درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند افرادی که به طور منظم از پله‌ها بالا می‌روند، در مقایسه با افرادی که همیشه از آسانسور استفاده می‌کنند، ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و ۳۹ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

نتایج نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته همراه است.

دکتر «سوفی پادوک»، محقق ارشد از بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک بریتانیا، می‌گوید: «اگر انتخابی بین رفتن از پله یا آسانسور دارید، به سراغ پله‌ها بروید زیرا به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند».

پادوک گفت: «بالا رفتن از پله یک شکل عملی و قابل دسترس از فعالیت بدنی است. با وجود این، اغلب افرادی که برای رسیدن به طبقه بالاتر عجله دارند، پله‌ها را نادیده می‌گیرند.»

پادوک می‌گوید: «حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالارفتن از پله‌ها باید یک هدف دست یافتنی برای ادغام در برنامه‌های روزمره باشد».

برای این مطالعه، محققان داده‌های ۹ مطالعه شامل بیش از ۴۸۰۰۰۰ نفر را جمع آوری کردند.

پادوک در ادامه افزود: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هر چه از پله‌ها بیشتر بالا بروید، فواید بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله‌ها بالا بروید.»

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین علت پیوند کبد در ایران
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • مو، روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • شایع ترین علت پیوند کبد در ایران/ زنگ خطر کبد چرب
  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران
  • فداکاری معلم نمونه استان تهران برای دانش‌آموزی که نارسایی کلیه داشت 
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود