Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-19@03:44:34 GMT

بازگشت جنجالی یک مجری و بازیگر به تلویزیون

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۸۱۹۸

بازگشت جنجالی یک مجری و بازیگر به تلویزیون

به گزارش پارس نیوز، 

صبح دیروز، روابط عمومی سیما خبر بازگشت برنامه «ورزش از نگاه دو» به آنتن تلویزیون را اعلام کرد. اگرچه اصل این خبر به عنوان بازگشت یکی از برنامه‌های مهم ورزشی تلویزیون، مهم است، ولی حواشی این خبر، بازگشت «ورزش از نگاه دو» را مهم‌تر می‌کند. در متن خبر اعلام شده است پوریا تابان، اجرای «ورزش از نگاه دو» را در سری جدید، به عهده خواهد داشت؛ کسی که به خاطر او، پرویز پرستویی از صداوسیما قهر کرد و از رسانه ملی خواست حتی خبر مرگش را هم اعلام نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا یادتان هست؟

پرویز پرستویی 63 ساله را به عنوان خالق تعدادی از مهم‌ترین شخصیت‌های سریال‌های تلویزیونی می‌شناسیم. او در سریال‌های ماندگاری، چون «امام علی (ع)»، «خاک سرخ»، «زیر تیغ» و «آشپزباشی» بازی‌های به یادماندنی ارائه کرده است. پرستویی 25 اردیبهشت، در یک پست اینستاگرامی، به شدت به مسئولان سازمان صداوسیما تاخته بود و از آن‌ها به خاطر این که به یک مجری برنامه‌های ورزشی، فرصت اجرا نداده اند، گله کرد. در بخشی از این پست که خطاب به این مجری و به مناسبت تولد او منتشر شده بود، آمده است: «می خوام یه کادو تقدیمت کنم. تا زمانی که تو رو به تلویزیون برنگردانند، من هم پا به آن جا نخواهم گذاشت و تأکید می‌کنم مرگم را هم از تلویزیون اعلام نکنند.» از پست اینستاگرامی پرویز پرستویی، این طور برمی آمد که پوریا تابان، مجری تلویزیون و دوست پرویز پرستویی، ممنوع التصویر است و در تلویزیون حضور ندارد. با این حال این مجری کمی بعد با تشکر از این ستاره سینما، اعلام کرد که هیچ وقت در تلویزیون ممنوع التصویر نبوده، ولی توضیح نداد که منظور پرستویی از «تو رو به تلویزیون برنگردانند» چیست. با این حال با توجه به وقایع بعدی، می‌توان از این سخنان، رمزگشایی کرد.

پوریا تابان کیست؟

همان طور که در بالا خواندید، پوریا تابان مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون است که چند سالی است در تلویزیون کم کار شده. این مجری 41 ساله، زمانی روزنامه نگار بوده، گزارشگری بسکتبال انجام داده و مهم‌تر از همه، اجرای دو برنامه «دورخیز» و «ورزش از نگاه دو» را برعهده داشته است. تابان از زمانی که برنامه «ورزش از نگاه دو» متوقف شد، حضوری بسیار کمرنگ در تلویزیون دارد و اگر پیگیر برنامه‌های صداوسیما نباشید، ممکن است او را ندیده باشید. او هر از گاهی در قاب تلویزیون دیده می‌شود، اما دیگر مجری ثابت برنامه‌های پرمخاطب نیست. حالا می‌توانیم از حرف‌های پرویز پرستویی رمزگشایی کنیم: منظور پرستویی این بوده که اجرای برنامه‌های ورزشی سابق شبکه دو، یعنی «دورخیز» و «ورزش از نگاه دو» دیگر به پوریا تابان سپرده نشده است. مؤید این نکته، پست اینستاگرامی جدید پوریا تابان است که «ورزش از نگاه دو» را «محبوب‌ترین برنامه زندگى» اش خوانده است. او در این پست جدید، خوشحالی عمیق خود را از روی آنتن رفتن مجدد برنامه محبوبش اعلام کرده و نوشته تمام امروز (شنبه) را در انتظار لحظه آغاز برنامه، لحظه شماری می‌کند.

حالا چه می‌شود؟

در زمان تنظیم این مطلب، هنوز «ورزش از نگاه دو» روی آنتن نرفته است، اما با توجه به انتشار خبر در مبادی رسمی اطلاع رسانی سازمان صداوسیما، می‌توان از پخش این برنامه و همچنین اجرای پوریا تابان مطمئن بود. پس با توجه به آن چه خواندید، شرط پرویز پرستویی برای بازگشت به تلویزیون، برآورده شده و ستاره محبوب سینما و خالق نقش‌های ماندگار تلویزیون، می‌تواند به تلویزیون برگردد. او در همین یکی دو ماه، دو بار مجبور شده بود به حواشی همان پست جنجالی پاسخ بدهد؛ یک بار وقتی خبر همکاری اش با سازمان اوج برای روایت یک برنامه تلویزیون منتشر شد و یک بار وقتی تصویر و صدایش در آیتم‌های «بیست هجده» روایت شد. پرستویی در هر دو مورد، اعلام کرد که ماجرا به قبل از تصمیمش برای قهر با صداوسیما بازمی گردد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: روابط عمومی تلویزیون پرویز پرستویی بسکتبال پرویز پرستویی تلویزیون تولد رسانه ملی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتقادی به مرزبندی و محدودیت بُروز استعدادها ندارم

نیلوفر امینی‌فر، گوینده و بازیگر برنامه «جمعه ایرانی» درباره بازیگرانی که به اجرا روی می‌آورند، معتقد است: «چه اشکالی دارد بازیگری که فن بیان خوبی دارد و محبوب مخاطب هم هست، گرداننده یک برنامه شود که از قضا نتیجه‌گیری در آن برنامه بسیار هم مهم است.»

به گزارش ایسنا، نیلوفر امینی‌فر در گفت‌وگویی درباره اهمیت مطالعه و به‌روز بودن مجریان تلویزیون گفت: در دنیایی که روز به روز با پیشرفت علم و تکنولوژی مواجه هستیم و حتی سبک زندگی‌ها تغییر کرده است، قطع به یقین یک مجری جدا از این موج تغییر نیست و این را بدانید که مخاطب نکته‌سنج و هوشیار، مجری آگاه و مجری سفارشی و نمایشی که روی آنتن می‌رود را به خوبی از یکدیگر تشخیص می‌دهد.

نوع پوشش مجری باید متناسب با برنامه باشد

او با اشاره به اینکه ذائقه و رنج سنی مخاطب هر برنامه در سبک و انتخاب محتوا از سوی مجری باید اهمیت داشته باشد تاکید کرد: حتی نوع پوشش منِ مجری، باید با محتوای برنامه و مخاطب تناسب داشته باشد. به عنوان مثال مجری کودک قطعاً باید از ترکیب رنگ‌های مختلف استفاده کند و این در حالی است که شما اگر برنامه ترکیبی خانواده را اجرا می‌کنید قطعاً سلیقه مخاطب گل و بلبل روی لباس و منجوق و ملیله نیست! 

مجری برنامه «اینجا ایران است» در عین حال بیان کرد: البته نه اینکه اینها بد باشد، خیر اما شما قرار است در برنامه به مباحث جدی بپردازید و باید وجنات قابل اتکاء داشته باشید.

امینی فر همچینین درباره حضور بازیگران به عنوان مجری و بالعکس در تلویزیون هم گفت: بر خلاف تصور خیلی‌ها و همچنین مخالفت هایی که وجود دارد، من به شخصه این اتفاق و حتی بر عکس آن را بسیار خلاقانه و مفید می دانم. چه اشکالی دارد بازیگری که فن بیان خوبی دارد و محبوب مخاطب هم هست، گرداننده یک برنامه شود که از قضا نتیجه گیری در آن برنامه بسیار هم مهم است.

به مرزبندی و محدودیت در بروز استعدادها اعتقادی ندارم

مجری برنامه «تهران ۲۰» ادامه داد: شما قطعاً به کلام کسی که دوستش دارید یا درست صحبت کردن و انتقال کلام را به خوبی بلد است، گوش می دهید و این برای برنامه های مجری محور ثمره بخش است. بالعکس آن، اگر مجری ای، اکت و زبان بدن خوبی داشته و سواد روی صحنه رفتن را هم چاشنی کارش دارد و بده بستان با مخاطبش را بلد است، چرا این هنر را در کنار حرفه اصلی تجربه نکند؟ اصلاً همه اینها را کنار بگذاریم، اصولاً به محدودیت و مرزبندی برای بروز استعدادها اعتقادی ندارم.

برنامه‌های مجری محور تلویزیون نیاز به آسیب‌شناسی دارند

 وی در بخشی دیگر درباره تولید و پخش برنامه های مجری محور متعدد این روزهای تلویزیون هم بیان کرد: قطعاً کم و کاستی‌هایی دارند اما نقد اصلی، حضور مهمان‌های سریالی، تکراری و مشترک در اکثر این برنامه‌هاست که باید از سوی تصمیم گیرنده ها آسیب‌شناسی شود؛ چراکه برنامه‌ساز هم دوست ندارد به محض پخش و شروع برنامه و معرفی مهمان یا مهمان‌های تکراری، مخاطبش با خود بگوید: «ای بابا باز هم این؟!» و یا اینکه اگر برنامه در پلتفرم دیگری هست کلا آن سری از برنامه را دانلود نکند! و این یعنی از دست دادن مخاطب و زدن دور باطل.

نیلوفر امینی‌فر در پایان صحبت‌هایش در مورد اجرای نمایشی هم خاطرنشان کرد: باید بگویم که همیشه برای من جذاب بوده و به دلیل سابقه بازی، تجربه مجری ـ بازیگری از جمله انتظاراتم در ادامه فعالیت‌ها از سوی خود و مخاطبان ارجمند است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازیگر روزگار جوانی در قامت مجری/ مهدی صبایی با «صد در صد» به شبکه دو آمد
  • یک بازیگر دیگر مجری شد/ مهدی صبایی با «صد در صد» شبکه دو
  • اعتقادی به مرزبندی و محدودیت بُروز استعدادها ندارم
  • ملیکا شریفی‌نیا: از مجری شدن پشیمان نیستم
  • سورپرایز آقای بازیگر جلوی مادرش در تلویزیون | ببینید
  • تمسخر جنجالی تصنیف مرغ سحر استاد شجریان توسط مجری شبکه ۲ روی آنتن تلویزیون (فیلم)
  • ببینید | تمسخر جنجالی تصنیف مرغ سحر استاد شجریان توسط مجری شبکه ۲ روی آنتن تلویزیون
  • یک درگذشت، خبرهایی از «آقای مجری» و توصیه‌هایی به مسافران
  • قرآن خواندن بازیگر افغانی در برنامه نوروزی تلویزیون
  • (ویدیو) مجری جنجالی، برنامه نوروزی را تبدیل به باشگاه کشتی کرد!