Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@13:52:15 GMT

به دنبال تلطیف قرآنی جامعه هستیم

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۸۲۸۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه ستاد هماهنگی اجرای چهل و یکمین دوره مسابقات قران کریم امروز در دفتر مدیر کل با حضور حجت الاسم مجیدی و حجت الاسلام نوروزی ، رئیس اداره امورقرآنی و روابط عمومی پیرامون نحوه برگزاری ایندوره از مسابقات برگزار شد.
حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ابتدای این جلسه گفت: در مسیر برگزاری این دوره از مسابقات علاوه بر تلطیف و معطر شدن جامعه به عطر قرآنی در پی آموزش فرزندان با بهره گیری از آیات قرآن کریم و واکسینه شدن آنان در مقابل هجمه های شیطانی دشمنان دین مبین اسلام هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی عظیمی رئیس اداره امورقرآنی در ادامه افزود: ۱۴۴ نفر از خواهران وبرادارن منتخب اجرای مسابقات مرحله شهرستانی شامل قزوین - تاکستان - آبیک- البرز و بوئین زهرا به ایندوره از مسابقات استانی راه یافته که بمدت دو روز ( ۹ و ۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۷) درسالن آمفی تئاتر شهید سردار آقایی نیروی انتظامی رقابت و نفرات برگزیده هر رشته جهت شرکت در مسابقات کشوری معرفی میگردد.
رئیس اداره امور قرآنی گفت: شرکت کنندگان در ۱۲ رشته شامل حفظ ۵-۱۰-۲۰ و کل قرآن مجید – ترتیل- قرائت – ابتهال- اذان- دعا خوانی – مدیحه سرائی و معارف به رقابت می پردازند.
وی مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات را روز ۱۱ مردادماه همزمان با اقامه نمازمغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین اعلام نمود.
عظیمی همچنین خبر از برگزاری طرح ارتقاء سطح متسابقین مرحله استانی داد و اظهار داشت : به منظور آشنا شدن متسابقین محترم مرحله استانی با قوانین و مقررات یک دوره طرح ارتقاء با حضور مربیان و داوران جهت تشریح این قوانین روز سه شنبه ۲ مردادماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹:۳۰ صبح در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی استانداری قزوین برگزار می شود که حضور کلیه متسابقین راه یافته به مرحله استانی در این دوره الزامی است.
عظیمی در خاتمه گفت : مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با همکاری و مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی و زیباسازی شهرداری قزوین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی استان قزوین برگزار می شود که به صورت زنده از شبکه قرآن سداوسیما پخش می گردد.
1001/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن ویژه آموزش به نوجوانان ۹ تا ۱۴ سال با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، سازمان دارالقرآن کشور و توسط مؤسسه قرآنی «راه بهشت» مشهد به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.
 
این دوره شامل سرفصل‌های آموزش محتوای تدبر سوره‌ای، روش‌های ایده‌پردازی تدبری، روش تدریس و فنون کلاس‌داری، مهارت‌ها و فنون جذاب‌سازی، بازی، مسابقه، خلاقیت، قصه‌گویی، مخاطب‌شناسی کودک و نوجوان، سیر و سرفصل‌های آموزش قرآن است.
 
دریافت گواهینامه تخصصی پایان دوره استفاده از خدمات آموزشی پس از دوره معرفی به مراکز و مدارس متقاضی عضویت در باشگاه مربیان راه بهشـت و به‌کارگیری در عرصه‌های آموزشی،  پژوهشی و بهره‌مندی از سایر تسهیلات ... از مزایای شرکت در این دوره است.
 
شرکت‌کنندگان در دوره باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند، ضمن اینکه شرایط تحصیلی از جمله طلبه پایه چهارم و بالاتر، دانشجوی رشته‌های مرتبط با الهیات و قرآن کریم لحاظ شده است.
 
افرادی که معلم مدارس ابتدایی و متوسطه باشند یا گواهی مربیگری در زمینه‌های قرآنی، دینی و مذهبی و فرهنگی داشته باشند شامل این شرایط هستند، علاوه بر این نیز افراد دارای گواهی مربیگری در زمینه‌های کار با کودک و نوجوان، گواهی پایان دوره یکی از دوره‌های تدبر (حداقل یک سطح یا یک جزء) و یا رزومه مناسب و تجربه کافی در زمینه‌های قرآنی و یا کودک و نوجوان را داشته باشد می‌توانند در این دوره شرکت کنند.
 
 سرفصل‌های کل دوره شامل ۳۰ سرفصل است که ۱۵ سرفصل آن به‌صورت حضوری و ۱۵ سرفصل آن به‌صورت مجازی و آفلاین ارائه می‌شود.
 
مباحث دوره به‌طور کلی شامل بخش‌های محتوایی، مهارتی و مبانی است که افراد باید در جلسات حضوری شرکت کنند، ضمن اینکه فیلم‌های آموزشی بخش آفلاین، تا روز شروع دوره در ایتا برای افراد ثبت‌نام شده ارسال می‌شود.
 
متقاضیان شرکت در این دوره می‌توانند از طریق لینک صفحه ثبت‌نام http://B۲n.ir/g۱۴۹۹۷ آیـدی ثبت‌نام در ایتا @Raahebehesht_mashhad اقدام کرده و برای  کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های  ۰۹۳۵۲۶۷۴۲۷۰ و  ۰۹۰۲۲۹۷۴۲۷۰ تماس حاصل کنند.
 
زمان برگزاری دوره ویژه بانوان در روزهای ۱۹، ۲۰، ۲۶، ۲۷ اردیبهشت و برای آقایان در روزهای ۳، ۴، ۱۰، ۱۱ خرداد در محل مؤسسه قرآنی راه بهشت واقع در  میدان توحید، خیابان سنایی ۱۱ پلاک ۱۰۰ تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد