Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@20:26:54 GMT

نواهای خراسان در برج میلاد طنین انداز می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۸۳۸۹

نواهای خراسان در برج میلاد طنین انداز می شود

قدس آنلاین: گروه های موسیقی آئینی و سنتی خراسان رضوی درجشن شب فرهنگی خراسان رضوی که دربرج میلاد تهران برنامه اجرا می کنند.

به گزارش قدس انلاین امیرضئائیان مدیرامورفرهنگی و روابط عمومی این  اداره کل امروز ۳۱ تیرماه با اعلام این خبر افزود: همزمان با سوم مرداد سالروز ولادت حضرت رضا (ع) ولادت برای اجرای برنامه های متنوع توسط گروه های موسیقی برنامه ریزی های لازم انجام شده و گروه های موسیقی محلی و سنتی در این جشن برنامه اجرا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این گروه های موسیقی آواها و نواهای محلی و سنتی شمال و جنوب خراسان را اجرا می کنند.ضیائیان تصریح کرد: هم چنین در این جشن آئین سنتی چوب بازی توسط گروه های محلی خراسانی اجرا خواهد شد. گفتنی است: جشن شب فرهنگی خراسان رضوی درجشنواره گردشگری چهارسوق سوم مرداد ماه هم زمان با ولادت امام رضا(ع) دربرج میلاد تهران از ساعت ۲۱ تا ۲۴ برگزار می شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: برج میلاد نواهای خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم عیسی قلی‌پور هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی را تسلیت گفت.

در متن پیام محمود سالاری آمده است:

«إنا لله و إنا الیه راجعون

بزرگان موسیقی مقامی در این خاک پهناور هر کدام سرمایه ای سترگ اند که مانندشان یافت نمی شود و باید آنان را کیمیاهای فرهنگ و هنر ایران اسلامی خواند.

درگذشت استاد عیسی قلی‌پور مشهور به عیسی بخشی که از ناموران موسیقی خراسان شمالی بود و به گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی مسلط و سالیانی را خنیاگر نغمات مذهبی و آیینی بود از همین سنخ است.

درگذشت این استاد نامی را به همه هنردوستان و اصحاب فرهنگ و هنر ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

رفتن او سنگین و ثلمه ای است بر پیکر موسیقی خراسان شمالی.

روح مطهرش غرق در رحمت الهی باد.»

کد خبر 6096174 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود