Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، افزود: این پروژه جزو مصوبات سفر مقام  معظم رهبری در سال ۸۲ بوده که در سفر سال ۹۳ سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه دو خطه کردن  راه‌آهن زنجان به قزوین طی ۲۰ ماه گذشته آغاز شده است، ادامه داد: پیمانکار این پروژه طی ۲۰ ماه گذشته فعالیت خوبی داشته و ۵۰ درصد کار در چهار قطعه انجام‌شده و همه قطعات درگیر کارشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان با اشاره به اینکه  ۶۰ درصد عملیات خاکی و مسیر آماده است، افزود: در صورت تخصیص۳۰۰ میلیارد تومان، این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد.

درویش امیری به انجام پروازها از فرودگاه زنجان اشاره کرد و گفت: ۸۵ درصد تقاضا در کشور توسط شرکت‌های خصوصی است و دهه ۸۰ نیز ۸۵ درصد از طریق اسمان و هما بود ۸۵ درصد شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود.

وی به حجم بالای ترافیک در سطح شهر زنجان زنجان اشاره کرد و گفت: ضوابط شهرسازی رعایت نشده و باید منتظر این حجم بالای ترافیک هم باشیم.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم توجه مردم به اصول و مقررات رانندگی، گفت: مردم نقش مهمی در کنترل و حل معضل ترافیک دارند به نحوی که مدیریت استفاده از خودروهای شخصی و پرهیز از تردد با خودروهای تک سرنشین می توانند در حل چالش های ترافیکی نقش موثر ایفا  کنند.

درویش امیری از ساخت چندین مورد پارکینگ در هسته مرکز شهری زنجان خبرداد و گفت: چندین پارکینگ طبقاتی در زنجان در حال ساخت است و باید مسئولین در شهرداری بر اجرایی شدن این تعداد طرح مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

کد خبر 4353152

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار زنجان اسدالله درویش امیری اشتغال بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد دهه کرامت شیراز یاسوج مجلس شورای اسلامی خرم آباد سانحه تصادف بیرجند حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم، گفت: پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن(ع) اجرا شده ۱۸ اردیبهشت در روستای بیدهند و کرمجگان استان افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سرهنگ علیرضا ایراندوست در نشست خبری اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته جهاد سازندگی، اظهار داشت: از 15 تا 21 اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی نام‌گذاری شده است و در این هفته اقدامات صورت گرفته توسط جهادگران معرفی و رونمایی می‌شود.

وی افزود: پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن(ع) اجرا شده بود و ما نیز معین اجرایی آن در قم بودیم در 18 اردیبهشت در روستای بیدهند و کرمجگان افتتاح می‌شود، همچنین در این روز پروژه دو کاربری سالن ورزشی و حسینیه روستای ویریج که با مشارکت مردم ساخته شده، راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم، بیان کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال آفرینی، خط تولیدی در شرکت آتا الکترونیک تابش با کمک وام های تبصره 18 راه‌اندازی می‌شود. این خط تولید برای 15 نفر به صورت مستقیم و 15 نفر غیر مستقیم اشتغال آفرینی دارد.

وی بیان کرد: راه‌اندازی چند کانال آب کشاورزی و لوله‌کشی با همکاری جهاد کشاورزی و اهالی روستاها، سم‌پاشی محل نگه‌داری دام‌ها، برگزاری میزهای خدمت توسط بسیج کارمندان، طرح ویزیت رایگان شهید رهنمود و افتتاح پنج صندوق قرض‌الحسنه از دیگر برنامه‌های هفته جهاد سازندگی است.

ایراندوست اگفت: امروز نیز کارگاه تولیدی پوشاک و عروسک‌سازی توسط دو تا گروه جهادی زین‌الدین و زمینه‌سازان ظهور و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اعطای 157 میلیارد تومان وام تبصره 18 بیان کرد: 93 میلیارد تومان این وام‌ها توسط بانک‌ها به متقاضیان واگذار شده است که در زمینه وام‌های اخذ شده رتبه اول را در بین دستگاه‌های متولی داریم. استان قم در زمینه وام‌های تبصره 18 در سطح کشور در رتبه چهارم قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه همه فعالیت‌های گروه‌های جهادی توسط مرکز جهادی ساماندهی می‌شود، تصریح کرد: مرکز جهادی قم دو قرارگاه جهادی جغرافیا محور دارد که قرارگاه جهادگر در غرب قم یعنی پردیسان قم و قرارگاه حضرت معصومه سلام الله علیها در شرق استان (پردیسان، سلفچگان، کهک، خلجستان و جعفریه) به صورت کاملا مردمی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این قرارگاه‌ها در هشت کمیته فعالیت می‌کنند که تعمیر و مرمت منازل محرومین، اعطای جهیزیه و لوازم و التحریر، بسته‌های معیشتی از جمله فعالیت‌های این قرارگاه‌ها است. در سال گذشته 102 منزل محرومان و نیازمندان ترمیم و مرمت شد.

ایراندوست ادامه داد: بر اساس طرحی که بیان شده است کشور ایران باید یک میلیارد درخت در طول چهار سال غرس کند که سهم استان قم سالانه یک میلیون درخت است و یکی از کارهای ویژه ای که امسال از طریق همین قرارگاه های جهادی صورت گرفت اقدام در این زمینه بود که روزانه هزار رأس درخت غرس می‌شد و با فراخوانی که داده می‌شد در روز جمعه مردم نیز پای کار می آمدند و برنامه هایی مانند مسابقه کاشت نهال نیز برگزار می‌شد. با توجه به گرم شدن هوا این برنامه در خلجستان ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: یکی از بهترین روش‌های تبلیغی برای روستاها، حضور و استقرار ائمه جماعت و مبلغان با خانواده است که در این راستا اقدامات لازم برای هفت روستا صورت گرفته است و امام جماعت با خانواده مستقر شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: برای مدیریت و راهبری گروهای جهادی مجمع جهادگران تشکیل می‌شود که اولین جلسه دوره سوم آن در هفته بسیج سازندگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری پایگاه های علمی جهادی تصریح کرد: در گذشته کلاس های تقویتی با همکاری گروه های جهادی و با توان محدود برگزار می‌شد اما با همکاری بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش طرحی اجرا می‌شود که با استفاده از ظرفیت بسیج فرهنگیان و ظرفیت مدارس این کار به صورت گستره تر صورت بگیرد.

ایراندوست بیان کرد: قرارگاه کلاسی نو با حضور وزیر آموزش و پرورش در سال گذشته رونمایی شد و در هفته بسیج سازندگی فعالیت آن آغاز می‌شود. هدف از این قرارگاه تعمیر و بهسازی مدارس است. کارهای اجرایی این کار توسط گروه های جهادی تخصصی و نظارت و معرفی مدارس توسط اداره کل نوسازی صورت می‌گیرد. هزینه های مربوطه نیز از طریق خیرین و شماره حساب مردمی تأمین می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم عنوان کرد: 24 اردیبهشت رزمایش اهدای 313 سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جشنواره روایت جهاد گفت: 25 اردیبهشت از پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود و اختتامیه آن نیز در آبان ماه جاری برگزار می‌شود. سال گذشته 750 اثر به جشنواره ارسال شده بود و اختتامیه آن با حضور معاون پارلمانی ریاست جمهوری برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان