Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@08:46:24 GMT

نواهای سرزمین مادری در مازندران

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۸۸۲۹

مدیر اجرایی سومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از اجرای از سومین جشنواره موسیقیایی لیلم درپنج شهر مازندران و همچنین سمنان خبر داد وگفت : 346 هنرمند در این جشنواره با هم رقابت میکنند.

غلامی با بیان این که جشنواره امسال موسیقی لیلم در دو بخش رقابتی و جنبی برگزار میشود گفت : در بخش رقابتی گروه‌نوازان و تک‌نوازان سازهای دوتار، دسرکوتن ، للِـه‌وا، قرنی، کمانچه‌ی محلی، سرنا، تشت‌ -آواز محلی ومقالات پژوهشی با هم رقابت میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش جنبی نیز گروه‌های موسیقی استان‌های البرزنشین شامل گیلان، گلستان، سمنان، قزوین، تهران، زنجان، آذربایجان شرقی و اردبیل حضور دارند ضمن اینکه گروه‌های موسیقی نواحی ایران ازاستان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان و لرستان نیز به اجرای برنامه می پردازند.

امسال نخستین بار بخش منظومه خوانی نیز به بخش رقابتی این جشنواره افزوده شدو برپایی نمایشگاه ساخت سازهای بومیِ استان‌های البرزنشین و برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه‌ موسیقی بومی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

این جشنواره تا پنجم مرداد در سالن هلال احمر ساری برپاست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: لیلم آوا مادری موسیقی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی قلی پور از نام‌دارترین بخشی‌های شمال خراسان صبح جمعه پس از تحمل مدت‌ها بیماری دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند برجسته موسیقی شمال خراسان مسلط بر روایت‌ها و داستان‌های گوناگون و کهن بوده که هنر خنیاگری خود را از نیاکان خود دریافت نموده بود.

عیسی قلی‌پور مشهور به عیسی بخشی، از نامدارترین «بخشی» های خراسان شمالی، هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی (دوتارنواز)، خواننده گویش ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی است که تاکنون در جشنواره‌های متعددی شرکت کرده و مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی را داشت.

کد خبر 6095511

دیگر خبرها

  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • هنرمند و بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  •  برنامه ریزی و حسن تدبیر را در اولویت قرار دهید
  • حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار را در اولویت قرار دهید
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • ضرورت اولویت قرار دادن حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار