Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > شهری - ایسنا نوشت: سخنگوی کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به وجود درختان کهنسال ارزشمند در مجموعه اردوگاه شهید باهنر بر لزوم جلوگیری از تفکیک و بارگذاری در این اردوگاه توسط شهرداری تهران تاکید کرد.

 آرش حسینی میلانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: شهرداری تهران موظف است نسبت به جلوگیری از تفکیک و هر گونه بارگذاری بر روی اردوگاه شهید باهنر جلوگیری کند و اداره کل حقوقی شهرداری تهران باید این موضوع را از طریق اداره ثبت به طور کامل پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه ما از این اردوگاه در دوران تحصیل خاطره داریم؛ لذا حفظ این اردوگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

میلانی خطاب به شهرداری تهران، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و شهرداری منطقه یک گفت: ضرورت صیانت و حفاظت از باغات و میراث طبیعی شهر تهران امری بدیهی است به خصوص مجموعه‌های وسیع و با قدمت نزدیک به یک قرن که علاوه بر ویژگی‌های طبیعی جنبه هویتی نیز به خود گرفته است.

این عضو کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از این مجموعه‌ها اراضی اردوگاه شهید باهنر در شمال تهران است که در اختیار و مالکیت وزارت آموزش و پرورش است افزود: این مجموعه در یک قطعه به مساحت 460 هزار متر مربع با کاربری فضای سبز تثبیت شده و سه قطعه به مساحت 2000 متر با کاربری تثبیت شده آموزشی همگی در پهنه G323 قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: این اراضی دارای تعداد زیادی درخت کهنسال است و طبق مصوبه کمیسیون ماده پنج شهر تهران با توجه به مساحت ملک نیازمند طرح ویژه هستیم. بر اساس آنچه که در خبرها شنیده می‌شود زمزمه خطر واگذاری این ملک به یک شرکت خصوصی وجود دارد. هر چند بر اساس اظهارات مشاور محترم وزیر آموزش و پرورش تا کنون بازپرداخت طبق برنامه از طریق سازمان برنامه صورت گرفته است اما از وزارت آموزش و پرورش خواستاریم ضمن گزارش از روند این کار به افکار عمومی و جامعه بزرگ و محترم معلمین اعلام کند که نحوه واگذاری و مفاد آن به چه ترتیب بوده و برنامه این وزارتخانه برای حفظ و نگهداری از مجموعه چگونه خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وظایف سازمان بوستان‌ها درباره این موضوع اشاره کرد و افزود: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران با همکاری مالکین باید شناسنامه درختان تمامی این پلاک‌ها را به فوریت تهیه و ضمن پلاک کوبی درختان گزارش وضعیت آنها را به شورا ارسال کند. همچنین شهرداری تهران موظف است نسبت به جلوگیری از تفکیک و هر گونه بارگذاری بر روی این ملک جلوگیری به عمل آورد.

 

 

۴۲۴۲

کلید واژه‌ها : شهرداری تهران - وزارت آموزش و پرورش - شورای شهر تهران -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به هنرستان‌ها توجه ویژه شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در مراسم گرامیداشت و تکریم مقام معلم در شهرستان فامنین، گفت: اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری کند تا نسلی همانند ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۴ هزار شهید معلم تربیت شوند که در راه مانایی ایران اسلامی جان خود را هدیه کردند.

وی افزود: معلم اول، خداوند باری‌تعالی است که به پیامبر اکرم (ص) علم و کتاب قرآن عطا فرمود و در قرآن (سوره جمعه) به شایستگی به عظمت مقام معلم اشاره می‌کند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: همچنین جایگاه والای معلمان با روایت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) که فرمودند؛ هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده، قابل تبیین است.

وی اضافه کرد: سطح فرهنگ‌ها، بینش‌ها و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است از همین رو محلی که می‌تواند یک تعادل خاص بین دانش‌آموزان ایجاد کند، آموزش‌وپرورش است تا دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را سرلوحه دروس قرار دهد.

استاندار همدان تصریح کرد: دولت مردمی و انقلابی ایران قوی تمام تلاش و توان خود را برای تقویت آموزش‌وپرورش در زمینه ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است‌.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه نقش و حضور خیرین در ساخت مدارس بی‌بدیل و ارزشمند بوده و قابل تقدیر است گفت: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند.

کد خبر 6090304

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران