Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:07:40 GMT

بازطراحی شیر فشارشکن پالایشگاه شازند بومی سازی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۹۱۳۸

بازطراحی شیر فشارشکن پالایشگاه شازند بومی سازی شد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند گفت: شیر فشار شکن واحد تصفیه نفت سفید این واحد پالایشگاهی از سوی مهندسان داخلی شرکت بازطراحی و بومی سازی شد.

علیرضا امین روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فناوری تولید و طراحی این شیرفشارشکن در اختیار یک شرکت آلمانی بود که به دلیل مشکلاتی توسط مهندسان جوان و بومی بازطراحی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برای بازطراحی باید بخش مکانیک و ابزار دقیق این شیر به کلی تغییر طرح می یافت که برای انجام این مهم شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با شرکت سازنده این شیر وارد مذاکره شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند اظهار داشت: شرکت آلمانی برای تعمیر این شیر فشار شکن یک میلیارد و 400 میلیارد ریال مطالبه کرده بود و از طرفی هم تغییر لاین ها و تعویض این شیر نیز بیش از 10 میلیارد ریال هزینه به دنبال داشت.
امین ادامه داد: در نهایت شیر فشار شکن تصفیه نفت پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند با تلاش مهندسان و تکنسین های داخلی باز طراحی شد و اکنون این شیر بدون هیچ مشکلی در فرآیند تولید قرار گرفته است.
امین در خصوص تعمیرات اساسی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند نیز گفت: مرحله نخست تعمیرات این پالایشگاه اردیبهشت 97 انجام شد و مرحله دوم نیز مهر سال جاری انجام در دستور کار قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: در مرحله نخست تعمیرهای اساسی این واحد پالایشگاهی بررسی وضعیت سلامت دستگاه‌ها و تجهیزات پالایش، واحد‌های تولیدی شامل تقطیر، سی سی آر، گاز مایع، غلظت شکن و تصفیه نفت سفید با موفقیت و بدون هیچ مشکلی انجام شد.
شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند تولید کننده بنزین یورو 4 و از مهمترین پالایشگاه های نفت کشور است که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال 1372 با ظرفیت اسمی 150 هزار بشکه در روز راه اندازی شده است.
ظرفیت کنونی پالایشگاه شازند 171 هزار بشکه در روز است.
3017/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت پالايشگاه شازند استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عایق‌های سیلیکونی برق فشار قوی بومی‌سازی شد

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان عایق‌های سیلیکونی خطوط انتقال برق فشار قوی را طراحی و تولید کردند که این محصول می‌تواند تا ۸۰ درصد از قطعی‌های ناخواسته در خطوط انتقال برق جلوگیری کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، قطعی گسترده برق، حادثه‌ای است که ممکن است یک عامل ساده همچون عامل آن باشد. آمارها نشان می‌دهد 80 درصد قطعی‌های ناخواسته، ناشی از تداخل طبیعت با شبکه برق کشور است که از جمله آنها ریزگردها، طوفان‌های شدید، برق و یخبندان و پرنده‌زدگی و جانورزدگی در خطوط هوایی و پُست‌های زمینی است.

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان برای حل این مشکل، عایق‌های مخصوص برای خطوط انتقال برق فشار قوی طراحی و تولید کردند.

از جمله محصولات این شرکت دانش‌بنیان، کاورهای سیم است که طراحی و فرمولاسیون آنها به‌گونه‌ای است که در شبکه فشار متوسط و فشار قوی استفاده می‌شود.

دیگر محصول دانش‌بنیان این شرکت دانش‌بنیان "چترک‌افزای سیلیکونی" است که در بشقاب مقره‌های سرامیکی نصب می‌شوند. واردات نمونه‌های اروپایی این محصول دانش‌بنیان به دلیل تحریم با مشکل مواجه بوده و نمونه‌های غیراروپایی و چینی نیز کیفیت لازم را نداشتند.

علت عدم تمایل شرکت‌های "مقره‌ساز" ایرانی به فناوری نانو چیست؟

این محصول از کشورهای آلمان، هند و چین وارد می‌شد اما ما توانستیم با 3 سال تحقیق و توسعه این محصول را بومی‌سازی کنیم و سالیانه نیز 1 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشته باشد.

طول عمر بیش از 10 سال، نیاز نداشتن به شستشو و مقاومت در مقابل انواع آلودگی‌های خورنده و غیرخورنده و ریزگردها، بخشی از ویژگی‌های این محصول است. طراحی این محصول دانش‌بنیان به گونه‌ای است که شرایط نصب راحتی را در شبکه داشته و بهره‌بردار درهنگام نصب با مشکلاتی مواجه نشود.

از طرفی خواص عایقی  و خواص الکتریکالی  را به ما بدهد. این محصولات بسته به نوع کاربردشان و شرایط آب و هوایی شبکه تا 80 درصد از خطاهای ناخواسته شبکه را کاهش می‌دهند و تاب‌آوری شبکه را 40 تا 60 درصد بهبود ببخشند.

این محصول دانش‌بنیان با کیفیت مشابه نمونه اروپایی قیمتی ارزان‌تر دارد. هزینه تمام‌شده این محصولات دانش‌بنیان نصف قیمت نمونه‌های خارجی است و محصولات خود را از نظر کیفی در آزمایشگاه فشار قوی مطابق استانداردهای لازم تست کردیم و نتایج بدست آمده بسیار نزدیک به نمونه‌های خارجی بوده است.

عایق‌های سیلیکونی ایران‌ساخت ضمن تأمین نیاز داخلی مشتریانی از کشورهای عراق، عمان و افغانستان دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • بومی‌سازی کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب در داخل کشور
  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه
  • ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا ۱۴۱۰ به ۱۲.۶ می‌رسد
  • ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا ۱۴۱۰ به ۱۲.۶ درصد می‌رسد
  • عایق‌های سیلیکونی برق فشار قوی بومی‌سازی شد
  • دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه بومی‌سازی شد