Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- خواص لوبیا سفید / خواص لوبیا سفید برای لاغری / مضرات لوبیا سفید / خواص لوبیا سفید برای دیابت/ خواص لوبیا سفید برای کبد / خواص لوبیا سفید برای درمان کم خونی / خواص لوبیا سفید در بارداری / خواص لوبیا سفید برای کاهش خطر سرطان

خواص لوبیا سفید

لوبیا سفید شبیه کلیه است. رنگ سفید آن از یک لوبیای  که در پرو رشد می‌کند، اقتباس شده است لوبیا سفید برای سلامتی و رفع بیماری های انسان مفید است خواص لوبیا سفید به علت ترکیبات موجود در آن می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ترکیبات موثر آن می توان به کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر، ویتامین، نیاسین، سدیم، اسید فولیک، پروتئین و سلنیوم نام برد. همچنین لوبیا سفید دارای فیبر بالا  می باشد که باعث تقویت دستگاه گوارش می شود. میزان کلسترول آن کم می باشد. لوبیا سفید موجب رسیدن اکسیژن به سلول ها و جذب کلسیم را نیز افزایش می دهد. ( خواص لوبیا سفید )

خواص لوبیا سفید برای لاغری

عصاره لوبیای سفید ، یک ماده ی طبیعی  می باشد که به شکل مکمل آن را می فروشند و در بازار معمولاً به نام«مهارکننده نشاسته» شناخته شده است.

مکانیسم این عصاره بی این صورت است که مانع آلفا آمیلاز (یکی از آنزیم های طبیعی بدن) می گردد تا کربوهیدرات ها را به گلوکز تبدیل نشود. عصاره لوبیای سفید ، با محدود کردن فعالیت آلفا آمیلاز، موجب می شود گلوکز کمتری به چربی تبدیل شود.

۱۰۰ گرم لوبیا پخته شده دارای ۱۴ کالری می باشد لذا برای کاهش وزن مناسب است.

خواص لوبیا سفید برای دیابت

کسانی که دچار دیابت هستند از لوبیا سفید برای تنظیم قند خون استفاده می کنند. محققان کشف کردند میزان قند خون در افراد دیابتی بعد از مصرف لوبیا سفید تنظیم می گردد. افراد دیابتی بعد از هر غذا با کاهش  شدید قند خون روبرو می شوند. اما اگر لوبیا سفید مصرف کنند میزان قند در حد متعادلی می شود و دچار مشکلات ناشی از کاهش قند خون نمی شوند.

خواص لوبیا سفید برای کبد

لوبیا سفید در بدن باعث سم زدایی  و خروج سم های موجود در کبد می شود و باعث کارکرد خوب کبد می گردد. در نتیجه برای تقویت کبد و خروج مواد سمی از بدن مصرف لوبیا سفیدمفید است . همچنین، لوبیای سفید  دارای خاصیت سم‌زدایی است. گیاهان سم‌زدا ، مواد سمی و بیهوده را از بدن خارج می‌ نمایند و کارکرد کلیه و کبد را افزایش می دهد و جریان خون را در بافت‌ها زیاد می کند.

خواص لوبیا سفید برای درمان کم خونی

استفاده از لوبیا سفید سبب نوسازی سلول ها می گردد و نیز برای درمان کم خونی توصیه شده است و برای هیچ کدام از گروه های خونی مشکل ساز نمی باشد لوبیا سفید باعث زیاد شدن ذخایر آهن  بدن می شود. هموگلوبین بیشتر در بدن به انتقال بیشتر اکسیژن در بدن کمک می کند. آهن، بخش مهمی از کارکرد سلول‌ها و آنزیم‌ها می باشد. کودکان در حال رشد نیز به آهن بیشتری نیازمندند و لوبیا سفید بهترین منبع تغذیه برای آنها می باشد.

خواص لوبیا سفید در بارداری

لوبیای سفید دارای بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که  دارای نقش مهمی  در سلامت انسان می باشد. لوبیا حاوی فولات زیادی است که برای زنان در اوایل بارداری مهم می باشد زیرا مقادیر کافی از فولات باعث جلوگیری از نقص لوله عصبی در جنین می شود.

همچنین دارای مقادیر زیادی  ویتامین ب 1 و آهن می باشد که برای سلامت مغز حیاتی و برای رشد جنین در زنان باردار مفید است.

خواص لوبیا سفید برای کاهش خطر سرطان

مصرف لوبیا سفید باعث مقاوم شدن بدن در مقابل سرطان می شود. لوبیا سفید حاوی مس و منگنز می باشد که در تجزیه رادیکال های آزاد نقش مهمی دارا می باشد و در نتیجه بدن را در برابر سرطان محافظت می کند لوبیا سفید بیشتر از دیگر انواع لوبیا توانایی مقابله با سرطان را دارد و این به دلیل فیبر بالای آن می باشد. به دفع سموم کمک می‌کند همچنین  خطر ابتلا به سرطان‌های متعدد را نیز کاهش می‌ یابد. لوبیا سفید حاوی مواد شیمیایی و فلاونوئید می باشد که رشد سلول‌های سرطانی را از بین می برد. این فیبر در جلوگیری از سرطان مقعدی موثر می باشد و لوبیا سفید را به ماده‌ای موثر در کاهش سرطان‌های روده‌ای مبدل می شود. افزایش مصرف لوبیا سفید – ۲ تا ۳ بار در هفته- برای مبارزه با سرطان مفید است.

لوبیا سفید مفید برای آقایان

محققان کشف کردند که خوردن لوبیای سفید به علت وجود پروتئین باعث عمر طولانی در مردان می شود. همچنین میزان تناسب اندام را زیاد می کند، و تعادل گلوکز آنها را بهبود می دهد. این تاثیر در زنان یافت نشد. پرونتین یک ترکیب گیاهی متعلق به گروه ایزوفلاوون ها می باشد.

مضرات لوبیا سفید

افرادی که نقرس دارند نباید از لوبیا سفید مصرف کنند.

افرادی که نفخ دارند چون باعث ایجاد گاز در معده می شود باید در مصرف آن محتاط باشند.

     3. افرادی که دارای  مشکلات گوارشی و هضم غذا هستند به علت دیر هضم بودن لوبیا سفید نباید مصرف کنند.( خواص لوبیا سفید )

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور

به گزارش «تابناک»، دکتر حسام‌الدین علامه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه زخم‌های مزمن ۳ دسته «عمده» و یک دسته «نادرتر» دارند، اظهار کرد: زخم‌های دیابتی در صدر دسته «عمده» قرار می‌گیرند؛ زخم‌های دیابتی، زخمی است که در صورت کنترل نشدن دیابت در افراد مبتلا به این بیماری در گذر زمان، ابتدا «نوروپاتی» و سپس زخم ایجاد می‌شود. اگر افراد مبتلا به دیابت از پای خود به خوبی مراقبت نکنند، در وهله نخست به «نوروپاتی» یعنی کاهش حس محیطی پا و در وهله دوم به زخم پای دیابتی مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه زخم‌های عروقی دومین عامل ابتلا به زخم‌های مزمن هستند، اظهار کرد: زخم‌های عروقی به ۲ دسته «ایسکمیک» (شریانی) و «وریدی» تقسیم می‌شوند. بررسی‌ها بیانگر این است که دیابت یکی از عوامل اصلی ایجادکننده زخم‌های شریانی است. همچنین زخم‌های وریدی به دلایل نارسایی‌های عروق وریدی مانند «واریس» ایجاد می‌شود. چاقی، نارسایی‌های قلبی‌عروقی و برخی از سرطان‌ها که در سیستم «لنف ادم» اختلال ایجاد می‌کنند نیز سبب ابتلا به زخم‌های مزمن وریدی می‌شوند.

علامه با بیان اینکه سومین عاملی که منجر به زخم‌های مزمن می‌شود، زخم‌های «فشاری» یا «بستر» هستند؛ افزود: طبیعی است که تعداد سالمندان یک جامعه با افزایش شاخص امید زندگی زیاد می‌شود. در چنین شرایطی، انتظار داریم بیماری‌هایی که منجر به استراحت مطلق سالمندان می‌شود به ویژه در سالمندانی که سکته کرده‌اند و دارای اختلالات حرکتی هستند و یکجانشین شده‌اند، منجر به زخم بستر یا فشاری شود. همچنین افرادی که دارای معلولیت هستند و به ناچار در یک وضعیت خاص قرار می‌گیرند، اغلب دچار زخم مزمن می‌شوند.

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران درباره زخم‌های مزمن «نادر» نیز گفت: برخی از سرطان‌ها منجر به زخم‌های مزمن می‌شوند که این زخم‌ها جزو موارد نادر زخم‌های مزمن هستند. همچنین برخی از بیماری‌های صعب‌العلاج می‌توانند زخم مزمن ایجاد کنند. 

وی با بیان اینکه برآوردها بیانگر این است که حدود ۰.۸ تا ۱.۵ درصد از افراد جامعه به زخم‌های مزمن دچار می‌شوند، خاطرنشان کرد: آمار و ارقام حاکی از این است که ۱۵ تا ۳۴ درصد از دیابتی‌ها در مدت‌زمان بیماری، به زخم‌های مزمن دچار می‌شوند. در حال حاضر، ۷ میلیون دیابتی در کشور  زندگی می‌کنند؛ با توجه به جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور و احتمال ابتلای ۱۵ تا ۳۴ درصدی دیابتی‌ها به زخم پای دیابتی باید گفت به شرط در نظر گرفتن دیابت اثبات شده در حداقل ۷ میلیون نفر از جمعیت کشور، آنگاه حدود ۵۰ درصد از این افراد به «نوروپاتی» مبتلا می‌شوند.

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: نوروپاتی منجر به بی‌حسی ناحیه پا می‌شود؛ در نتیجه افراد مبتلا به دیابت نه تنها متوجه تروما و آسیب‌های وارده به پا نمی‌شوند، بلکه فرایند درمان بیماری به دلیل مشکلات حسی و خون‌رسانی نامناسب کاهش می‌یابد.

وی درباره قطع عضو زخم پای دیابتی نیز به ایسنا گفت: حدود ۱۵ درصد از افراد دیابتی به زخم پا دچار می‌شوند و ۱۵ درصد از این افراد نیز درجاتی از قطع پا را تجربه می‌کنند. درجات قطع عضو زخم پای دیابتی شامل قطع یک بند انگشت تا قطع کامل پا می‌شود. با توجه به جمعیت افراد دیابتی کشور و آمار و ارقام مربوط به قطع عضو زخم پای دیابتی می‌توان گفت، حدود ۲۰۰۰ نفر در کشور به صورت سالانه درجاتی از قطع عضو پا را تجربه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان /مگر مضرات مشروب خوردن را نمی‌دانند؟
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی