Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@01:32:14 GMT

گرانی مخدر صنعتی، مصرف این مواد را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۹۴۴۳

گرانی مخدر صنعتی، مصرف این مواد را کاهش داد

علی اصغر ناظری پور روز یکشنبه در نشست اعضای شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان بیان کرد: تریاک و حشیش بیشترین میزان کشفیات را به خود اختصاص داده و مخدر صنعتی شیشه در رتبه های بعدی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: افزایش قیمت قرص های ترامادول احتمال قاچاق و خارج کردن این مواد از کشور را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان اظهار داشت: بسیاری از گزارش های ارایه شده در زمینه خرید و فروش مواد مخدر در پارک ها و باغ ها صحیح نیستند.
ناظری پور مثال زد: چندی پیش گزارشی مبنی بر خرید و فروش موادمخدر در پارک واقع در بلوار آیت الله کاشانی اطلاع داده شد که پس از بررسی نادرست بودن صحت این گزارش تایید شد.
وی اضافه کرد: همچنین عده ای تا چند جوان را هنگام عزیمت به باغ می بینند با تصور خرید و فروش یا استعمال مواد دخانی ، موضوع را گزارش می دهند که در چند مورد صحت این گزارش ها رد شده است.
وی گفت: جلوگیری از مزاحمت معتادان در اماکن عمومی برای دیگر افراد را با جدیت پیگیری کرده و گزارش های ارسالی در این باره نیز با قوت رسیدگی می شود.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته تاکنون موردی از کشت خشخاش و شاهدانه در این شهرستان وجود نداشته است.
ناظری پور افزود: همدان در زمینه برخورد با معضل اعتیاد، طبق آمارها وضعیت خوب و رو به بهبودی دارد که این عملکرد مثبت نتیجه عملکرد خوب دستگاه ها، مشارکت مردم و همکاری سمن ها است.
وی تاکید کرد: این استان در سالهای 86 تا 89 وضعیت مناسبی در زمینه اعتیاد نداشت و در این باره و دستگیری ها همواره جزو سه رتبه نخست بود اما هم اینک میزان شیوع اعتیاد در این شهرستان از رتبه های میانی هم پایین تر است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان بیان کرد: دغدغه اصلی ستاد مبارزه با موادمخدر مراقبت بعد از خروج بهبود یافتگان است که در این راستا سیاستگذاری های خوبی برای حمایت از این قشر صورت پذیرفته است.
ناظری پور بیان کرد: متولیان بسیاری از کارگاه های تولیدی از روی خیرخواهی و انسان دوستانه اقدام به جذب و استخدام بهبود یافتگان از دامن اعتیاد کردند.
وی یادآوری کرد: 60 مورد از اماکن مخروبه که احتمال می رفت معتادان آن را پاتوق خود تبدیل کنند سال گذشته تعیین تکلیف شدند.
وی از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان نیز خواست تا نظارت بیشتری بر اماکن ورزشی داشته باشند تا علاوه بر پیشگیری از توزیع اینگونه مواد در باشگاه ها از بروز دیگر آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان نیز گفت: بانک اطلاعاتی جامعی از افراد بهبود یافته گرد آوری شده است.
سید رسول حسینی افزود: معتادان بهبود یافته می توانند با مراجعه به دبیرخانه شورای هماهنگی مباره با موادمخدر واقع در خیابان گلزار نسبت به دریافت تسهیلات اشتغالزایی اقدام کنند.
وی اضافه کرد: کارفرمایانی که اقدام به جذب این طیف از افراد در کارگاه های خود می کنند از تخفیف و معافیت های بیمه ای برخوردار می شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان اضافه کرد: 70 تن از بهبود یافتگان در این استان موفق به دریافت تسهیلات 100 تا 150 میلیون ریالی شده اند.
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی شهرستان همدان نیز گفت: این شهرستان دارای 9 کلانتری و سه پاسگاه است که در زمینه کشفیات موادمخدر و دستگیری معتادان فعالیت موثری داشتند.
سرهنگ جواد کریمی افزود: هشت تیم از عوامل کلانتری در چهار ماهه نخست سال جاری در طرح پاکسازی این شهرستان از اعتیاد فعالیت کردند.
وی اضافه کرد: 37 طرح پاکسازی نقاط آلوده در این مدت زمان اجرایی شد که کشف 31 کیلوگرم مواد افیونی را در پی داشت.
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی شهرستان همدان با بیان اینکه میزان کشفیات موادمخدر توسط کلانتری ها 48 درصد افزایش یافت گفت: 648 تن چهارماهه سال جاری در رابطه با مواد مخدر دستگیر شدند که هفت درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد داشته است.
سرهنگ کریمی ادامه داد: 192 خرده فروش موادمخدر چهارماهه امسال دستگیر شدند که 76 درصد رشد داشته است.
7526/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آسیب های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان اعتیاد اعضای شورای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 

به گزارش جام جم آنلاین تهران،توحید مظفری دادستان شهرستان فیروزکوه با اعلام این خبر گفت:
اقدام ضربتی و غافلگیرانه دایره مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان فیروزکوه در کشف مقادیر قابل توجه ای مواد مخدر و دستگیری عاملین توزیع آن در شهرستان فیروزکوه با دستور ویژه از سوی دادستانی انجام شد.
وی خاطر نشان کرد:این عملیات ویژه روزگذشته ۱۰ اردیبهشت ماه به صورت ضربتی و غافلگیرانه توسط فرماندهی انتظامی شهرستان انجام که طی آن مقداری مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین از منازل سوداگران کشف و ۲ نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.
مظفری یادآور شد:دادستانی در راستای تامین حقوق روانی و اجتماعی شهروندان با هیچ کسی مصالحه و متعارفی ندارد، با خاطیان و کسانی که سبب ناهنجاری اجتماعی در شهرستان می شوند به شدت برخورد خواهیم نمود.

دیگر خبرها

  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • پاتک پلیس فیروزکوه به سوداگران مرگ 
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم