Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک بانوی کارآفرین سیستانی با ایجاد یک کارگاه کوچک خانگی چرم دوزی، توانسته با استفاده از فضای مجازی دست ساخته های خودش را در سراسر کشور عرضه کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، ایران با پیشینه ۳ هزارساله، اولین و قدیمی ترین تولیدکننده چرم جهان است، آثار باستانی به یادگارمانده از دوران پیش از میلاد نشان می دهد که ایرانیان حدود ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد از پوست برای تهیه لباس، کفش و جنگ افزار استفاده می کردند، در ایران نوشته‌هایی مربوط به دوره  پس از حملهٔ مغول، نشان‌گر آن است که تجارت چرم و پوست در ایران پررونق بوده‌ و هنر ایران زمین که همواره زبانزد جهانیان است در صنعت چرم نیز رخی بر جهانیان نشان داده و خود را به عنوان هنر دست ایرانی مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهسا آبدهی کارآفرین سیستانی در عرصه هنرهای صنایع دستی از نوع چرم در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: چرم دست دوز هنری بسیار زیبا است که بعد از پارچه پر مصرف ترین موارد در ساخت و دوخت لباس و کیف را به خود اختصاص داده است.
 


  وی با بیان اینکه حمایت از کارهای اشتغالزا وابستگی به کشورهای بیگانه را از بین خواهد برد، گفت: در حال حاضر کیف هایی که برای تلفن همراه به وسیله چرم درست می کنیم از بهترین نمونه و با کیفیتی بسیار عالی است که مورد پسند ذائقه مشتریان زیادی قرار گرفته است، اگر حمایت از سوی مسئولان انجام شود قطعا با وجود کارگاه ها و افرادی مانند تیم سه نفره ما در این کارگاه دیگر نیازی به وارد کردن اینگونه محصولات مشابه از خارج از کشور نیست.
 این کارآفرین سیستانی نبود ابزار مناسب کار را مشکلی بر سر راه فعالیت های نوپا و اشتغالزا عنوان کرد و ادامه داد: قیمت بالای برخی لوازم مورد نیاز، نبود مواد اولیه یا گران بودن مواد مانع بعدی سر راه است چرا که بعضی از مواد اولیه را باید از جای خاص تهیه کرد که قیمت آن ها گران است؛ از سوی دیگر نبود مشتری یا فردی که چرم را درست بشناسد از دیگر موانع به شمار می رود زیرا آن ها به جای خرید کیف چرم اصل اقدام به خرید کیف چرم مصنوعی کارخانه خارجی می کنند و این در حالی است که کیفیت کار ما بهتر از نمونه خارجی آن می باشد.
 
آبدهی با بیان اینکه در حال حاضر کارگاه رسمی نداریم و در خانه  مشغول به فعالیت هستم، افزود: تمامی تولیدات خود را در دنیای مجازی و تبلیغ در کانال ها و گروه ها به فروش می رسانیم.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم

خبرگزاری مهر نوشت: سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در اجتماع مردم قم در مواجهه با شعارهایی در حمایت از نیروی انتظامی برای اجرای طرح حجاب و عفاف اشک ریخت. این ویدئو پربازدید شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم