Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،   به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال، رضا نیک‎خواه با اشاره به نیاز کشور به بومی‎سازی قطعات مورد نیاز صنایع در این باره گفت: این دستگاه تا پیش از این از انگلیس، آلمان و چین وارد می‎شد، اما با تلاش و تحقیق کارشناسان ابزار دقیق منطقه شمال، نمونه ایرانی آن با کمتر از یک دهم قیمت نمونه خارجی طراحی و ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از کاربردهای این قطعه را نصب روی دستگاه‎های پیک سیگنالر برای شناسایی زمان دقیق عبور پیک‎ها عنوان کرد و افزود: سوئیچ مجاورتی همزمان با عملیات ارسال پیک به خطوط لوله‎ نفت یا دریافت آن، با ارسال سیگنال الکتریکی به سیستم مانیتورینگ اتاق کنترل، اپراتور را از عبور پیک آگاه می‌کند.

به گفته نیک‎خواه، قیمت نمونه چینی این قطعه الکترونیکی ۲۰ میلیون ریال است که نمونه داخلی آن با قیمت کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در مدت یک ماه طراحی، تولید و پس از تست فنی در یکی از مراکز تابع منطقه شمال نصب شد.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‎های طراحی ایرانی را برخلاف نمونه‌های وارداتی، ضدانفجار بودن و درجه حفاظتی IP ۶۵ دانست و تولید آن را برای عمل به اهداف اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید کالای ایرانی توصیف کرد.

نیک‌خواه با اشاره به کاربردهای فراوان این دستگاه در صنایع نفت و گاز و اتوماسیون صنعتی، از آمادگی لازم برای تولید انبوه آن در داخل کشور خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نفت کالای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور ظهر پنجشنبه در نشست استاندار با شرکت‌های دانش بنیان استان گفت: پیش بینی می‌شود شمار محصولات دانشمندان در سال جاری ۱۵۰۰ کالا افزایش شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۵۶ قلم کالای دانش بنیان در استان تولید شد، گفت: پیش بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۱۵۰۰ فقره برسد.

نخبگان زنجیره توسعه مازندران هستند

استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه معیار ارزیابی مدیران و ارزیابی آنان استفاده از رفیت‌های نخبگان و دانش بنیانی است، گفت نخبگان زنجیره توسعه مازندران به شمار می‌روند.

یوسف نوری در جلسه با جامعه نخبگان ا بیان اینکه امروز اسیر مدیریت‌های فرسایشی هستیم تصریح کرد دستگاه‌های اجرایی باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند.

وی با عنوان اینکه دانش پژوهان جوان و نخبگان باید مورد حمایت قرار گیرند تصریح کرده نخبگان محرک جامعه برای رسیدن به خودکفایی و قله دانایی است.

در این نشست فعالان شرکت‌های دانش بنیان در استان به بیان مسائل و انتظارات فراروی پرداختند.

کد خبر 6088520

دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت