Web Analytics Made Easy - Statcounter



به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه بجنورد گفت: مکتب امام صادق (ع)، مکتب امامت، خلافت الهی و هدایت انسان ها است و گاه حتی مکتب درس آموزی برای کسب روزی حلال نیز می باشد.
حجت الاسلام یغموری خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق (ع) خود پیوسته کار و تلاش می کرد و دیگران را هم به این امر، سفارش می کرد و نمی خواست فردی در جامعه از کوشش برای کسب روزی حلال، باز ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یغموری گفت: امام جعفر صادق (ع) کار و تلاش برای کسب روزی را وسیله حفظ آبرو تلقی کرده و می فرمود: «آدمی باید در پیِ کسب و کار برای حفظ آبروی خود باشد».
وی افزود: امام صادق (ع) در همه شئون زندگی، سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را الگوی رفتار خود قرار داده بودند، در بسیاری از وقت ها، با کارگران و غلامان خود بر سر یک سفره می نشستند و بدون هیچ غروری با آنان هم سفره می شدند، در خوردن غذا آرام و صبور بود و هرگز با حرص و ولع غذا نمی خورد و مانند برخی از متکبران، غذای مخصوص و متفاوت از دیگران نداشت.
این مسئول خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق (ع) فردی خوش مجلس و خوش سخن بود، با مردم روابط گرم، و معاشرتی صمیمانه داشت، ولی این گرمی و صمیمیت سبب آن نمی شد که در مجلس،کار خارج از نزاکتی صورت گیرد، آن امام، هرگز کلام کسی را قطع نمی کرد و پس از پایان سخنان دیگران، حرف و سخن را آغاز می کرد.
یغموری گفت: امام جعفر صادق (ع) با چهره ای بشاش و گشاده و با لبانی متبسم با مردم روبرو می شد چنانچه مالک بن انس یکی
  از شاگردان امام صادق علیه السلام و پیشوای مذهب مالکی می گوید: «او فردی شوخ طبع و خنده رو بود».
وی خاطرنشان کرد: امروز مسئولین ما نیز باید شیوه
  زندگی و رفتار اهل بیت (ع) را الگوی خود قرار داده و با مردم با نهایت احترام و صمیمیت رفتار کنند و تمام تلاش خود را در جهت برطرف کردن نیازهای مردم بکار گیرند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته به دستور وزیر امور خارجه و با مسؤولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌الملل برگزار شد و امسال نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهر مشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست در مشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین حضور مؤسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین از دیگر موضوعاتی که در این نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه مؤسسات و تشکل‌های مردمی در اقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 6088522

دیگر خبرها

  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست