Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-29@01:02:36 GMT

 محبوب‌ترین تفریح مردم ایران  چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۹۰۹۰۷

 محبوب‌ترین تفریح مردم ایران  چیست؟

به گزارش ایسکانیوز مهندس سهیل‌ پورگلنار با اشاره به عواملی که سبب رشد سطح کیفی صنعت غذا در کشور می‌شود، گفت: خوردن غذا در رستوران‌ها و وقت گذراندن در کافی شاپ‌ها به یکی از محبوب‌ترین تفریحات امروزه مردم ایران تبدیل شده است بنابراین توجه به ارتقای این حوزه و افزایش کیفیت مواد غذایی ارائه شده، لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر جشنواره های تخصصی فودکورت ایران در آستانه برپایی اولین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته گفت:
انواع رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و سالن‌های غذاخوری و فودکورت‌ها در این مراکز تجاری ساخته می‌شوند تا مجالی را برای استراحت تفریح و غذا خوردن مشتریان فراهم کنند.
وی ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت که خوردن غذا در رستوران ها و وقت گذراندن در کافی شاپ‌ها به یکی از محبوب ترین تفریحات امروزه مردم ایران تبدیل شده است همچنین با توجه به علاقه فراوان ایرانیان به مسافرت های داخلی، استقبال از اقامت در هتل‌های مختلف ایران رو به افزایش است، تا جایی که در ایام تعطیلات عمومی کمتر هتلی را در سراسر ایران می‌توان یافت که قادر به ارائه خدمات به غیر از این مشتریان متقاضی باشند.
پورگلنار گفت: همزمان با افزایش استقبال از تفریحات غذایی و هتلی در ایران شاهد رشد سطح سلیقه و بالا رفتن سطح توقع مشتریان از هتل‌ها رستوران ها و کافی شاپ‌ها هستیم. توسعه استفاده از فضای مجازی و سایر رسانه‌ها در این امر بی تاثیر نیست و باعث آشنایی بیشتر مردم با عادات‌های غذایی رایج در سایر کشورها شده و همین امر موجب رعایت بیشتر استانداردهای لازم از سوی هتل‌ها و رستوران‌دارها شده است.
وی افزود: مکانیزه شدن هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، به روز شدن تجهیزات و صنایع آشپزخانه و کیترینگ، رشد سواد و تخصص منابع انسانی شاغل در این حوزه و همچنین تلاش برای کاهش قیمت‌های تمام شده در جهت کاهش قیمت خدمات و سرویس‌های ارائه شده به مشتریان همه آرمان‌هایی هستند که در صورت به وقوع پیوستن رشد سطح کیفی صنعت غذا و رستوران داری را در ایران به دنبال خواهند داشت.
دبیر جشنواره‌های تخصصی فودکورت ایران گفت: یکی از روش‌هایی که می‌تواند رسیدن به اهداف فوق را تسریع ببخشد برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی فراوان و با دیدگاه‌های متفاوت در این حوزه از متخصصان حوزه هتل‌داری رستوران و غذا با یکدیگر است تا بیشتر تبادل نظر کنند و نتایج آن را با زبانی ساده‌تر در اختیار عموم مردم قرار دهند تا استاندار شدن این حوزه زودتر اتفاق افتاد همچنین مردم و مشتریان علاقمند بیشتر در جریان تازه‌های این حوزه قرار بگیرند و در نهایت صنفی پویا و با گردش مالی بیشتری را رقم خواهد زد.
پورگلنار گفت: بنابراین با توجه به این مسئله سرمایه‌گذاران بخش گردشگری، رستوران و کافی‌شاپ بیشتر دلگرم خواهند شد و همزمان با بالا رفتن سطح انتظارات مردم از غذایی که می‌خورند، ارائه دهندگان غذا و خدمات هم به رعایت موازین بهداشتی استاندارد، بیشتر رغبت نشان خواهند داد و در ارائه خدمات غذایی بهتر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
وی گفت: از طرفی امیدواریم تا احساس مسئولیت بیشتری بر اتحادیه‌های صنفی مرتبط با صنعت گردشگری، غذا و رستوران و کافی شاپ به وجود آید و نقش حمایتی از این عزیزان از احساس نظارتی‌شان پیشی بگیرد تا به جای همواره "ناظر بودن" بر اوضاع، "حامی بودن" را نیز به وظایف روزمره خود اضافه کنند.
دبیر جشنواره های تخصصی فودکورت ایران افزود: در آستانه برپایی اولین نمایشگاه هتل، رستوران کافه و صنایع وابسته که در ۱۶ مرداد ماه امسال به مدت چهار روز در سالن های نمایشگاه برج میلاد تهران برگزار می‌شود امیدواریم تا علاوه بر بازدید عموم مردم از نمایشگاه، این رخداد شاهد حضور متخصصان حوزه گردشگری، غذا، رستوران و کافه‌ها در ایام برپایی نمایشگاه باشد و در کنار آن استقبال جدی اعضای اتحادیه های صنفی مرتبط با این حوزه را نیز در پی داشته باشد.
پورگلنار ابراز امیدواری کرد؛ تا با برپایی هرچه باشکوه‌تر این نمایشگاه و سایر جشنواره‌های مشابه در سراسر ایران به زودی شاهد ارتقاء محسوس و کیفی استانداردهای موجود در حوزه هتل‌داری رستوران و کافی شاپ‌های سراسر کشور باشیم.

700

تفریح دبیر جشنواره‌های تخصصی فودکورت ایران مهندس سهیل‌ پورگلنار تغییر فرهنگ عمومی مردم شاهد گسترش تعداد مجتمع های غذایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تفریح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیمهای دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل

جدول رده‌بندی محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شد که رئال مادرید در صدر و دست نیافتنی است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ پرسپولیس و استقلال هم بین پرطرفدارترین های دنیا دیده می‌شوند.

پرسپولیس با ۹ میلیون نفر دنبال کننده رتبه ۲۵ دنیا و استقلال با ۴ میلیون نفر فالوئر رتبه ۳۹ جهان را در اختیار دارند.

این رده‌بندی به تنهایی ارزش برند این دو تیم ایرانی را در آستانه واگذاری به مالکان جدید را نشان می‌دهد.

با این میزان هوادار، عملکرد بسیار بد مدیران دولتی و سو استفاده صداوسیمای حکومتی باعث شده که درآمد سرخابی‌ها کفاف مخارج معمولی دو تیم را هم ندهد.

تا پیش از خرید ستاره های اروپایی و آمریکای جنوبی توسط تیم‌های عربستانی، پرسپولیس و استقلال با اختلاف محبوب‌ترین تیم‌های قاره آسیا بودند اما تیم‌های النصر با استخدام کریستیانو رونالدو و الهلال با جذب نیمار برزیلی در جدول از دو تیم بزرگ ایران در تعداد دنبال‌کننده پیشی گرفتند.

سبقت تیم‌های سعودی از پرسپولیس و استقلال، برای صندوق سرمایه گذاری عربستان بیش از یک میلیارد دلار آب خورده است. در حالیکه متولیان ورزش ایران و در راس آن دولت های پس از انقلاب ، به این دو تیم با چشم تهدید و نه فرصت، نگریسته اند و هیچ برنامه ای جز بهره‌برداری از عنصر شهرت موجود در آنها با انتصاب مهره‌های گمنام و بیگانه با مدیریت ورزشی در هیات‌مدیره قرمز و آبی نداشته‌اند.

تلویزیون ایران که به بودجه عمومی وصل است و از آن ارتزاق می‌کند، با پخش رایگان بازی‌های پربیننده این دوتیم و بالاکشیدن درآمد نجومی پخش تیزر ، شیره جان آنها را مکید و این دو تیم را در رقابت با رقبای عرب و شرق آسیا، نحیف و ناتوان رها کرد ، تا جایی‌که این دو نماینده فوتبال ایران طی چندفصل اخیر بخاطر بدهی ، مجوز حرفه‌ای را هم دریافت نکردند و قبل از ورود به مسابقات، از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند.

حالا بد نیست خریداران و مشتریان احتمالی سهام این دو تیم که گفته می‌شود در تاریخ یازدهم فروردین ماه قرار است پیشنهاد رسمی خود برای خرید ۵۱ درصد سهام مالکیتی استقلال و پرسپولیس را در فرابورس ارائه دهند، بدانند این دو مجموعه به مراتب از بانک‌ها ، خودروسازان، اپراتورها، ابر هلدینگ‌های دولتی و پتروشیمی‌ها و شرکت‌های نفت‌وگاز بزرگ‌تر هستند و اگر مالک جدید بتوانند حقوق رسمی و قانونی باشگاه را از نهادهای حاکمیتی استیفا کند، به سودی هنگفت و فراتر از تصور خواهد رسید.

پرسپولیس و استقلال با چنین سرمایه اجتماعی بی‌بدیل، حق دارند و باید در سطوح بین‌المللی بدرخشند و با غول‌های اروپایی رقابت کنند، فقط کافی‌ست درست و اصولی مدیریت شوند و مچ دلالان و سودجویان و مدیران کاسب از خوان گسترده این دو باشگاه فعلا دولتی قطع شود.

مشتریان سرخابی باید بدانند قیمت چنین برندهایی بسیار بیشتر از ۲۱ میلیارد ریالی که برای پرسپولیس و ۱۸ میلیارد ریالی که برای استقلال نرخ‌گذاری شده، می‌ارزند و این پول‌ها در مقابل فرصت استثنایی بیزنس و تنوع کسب‌وکار و تبلیغات دو تیم تقریبا هیچ است.

پرسپولیس و استقلال تشنه نگاه حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند تا به جمع بزرگان جهان بپیوندند. تیم‌هایی که در حال حاضر، با پول یک بازیکن متوسط اروپایی اداره می‌شوند ولی می‌توانند منبعی از درآمد باشند. فقط کافی بود درها برای ورود خریداران خارجی در عرضه سهام این دو باشگاه باز می‌شد تا قیمت واقعی شان در مزایده متقاضیان غربی و عربی مشخص شود. 

حالا که با محدود کردن مشتریان، شرکت‌ها و موسسات ایرانی صاحب این فرصت انحصاری شده‌اند، بهتر است با برنامه و با انگیزه وارد گود شوند و محبوبیتی تاریخی برای خود دست‌وپا کنند و کالا و خدمات خود را به بهترین شکل، به حدود ۵۰ میلیون هوادار دو تیم عرضه کنند.

نویسنده: بهنام شریفی

دیگر خبرها

  • فرآیند پخت دو غذای محبوب و عجیب ژاپنی با کلاغ و مار توسط آشپز معروف (فیلم)
  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است
  • آتش بس کافی نیست؛ اسرائیل باید برگردد
  • خواننده محبوب ناصر حجازی چه کسی بود؟
  • مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیمهای دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل
  • مربی محبوب فرهاد مجیدی در کنار کادر فنی استقلال + عکس
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد
  • پاراگلایدر و سوارکاری؛ تجربه دو تفریح مهیج در سفر به گلستان
  • جشنواره بازی و گردشگری در همه مناطق تهران | آدرس اماکنی که شب ها پاتوق موسیقی و تفریح خانوادگی است
  • بهترین نسخه برای پیشرفت ایران مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است