Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره شیلات میناب از برداشت بیش از یک هزار تن میگوی پرورشی از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از 12 هزار تن میگو از مزارع میناب برداشت شود.

‌خلیل حیدری در گفت وگو با ایسنا، ‌با اعلام این خبر‌ گفت: مرحله نخست برداشت میگوی پرورشی در میناب از اواخر خرداد آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره شیلات میناب‌ اظهار کرد: مرحله دوم ذخیره سازی میگو در شهرستان میناب از اوایل مرداد آغاز و تا نیمه دوم آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی، میناب را حائز رتبه نخست میگوی پرورشی در سطح کشور در ادوار گذشته عنوان کرد و افزود: بیش از یک هزار تن میگوی پرورشی در مرحله نخست از مزارع میگوی میناب برداشت شده که ‌پیش بینی می‌شود تا پایان سال بیش از 12 هزار تن میگو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

حیدری، کشورهای اسپانیا، چین، کره جنوبی، فرانسه، تایوان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را از مهم ترین نقاط صادرات این محصول نام برد و بیان کرد: مرحله نخست برداشت میگو در شهرستان میناب بیش از 5 میلیون دلار ارزآوری را برای کشور به همراه داشته است.

رئیس اداره شیلات میناب تعداد مزارع پرورش میگوی این شهرستان را 115 مزرعه دانست و خاطرنشان کرد: از این تعداد 90 مزرعه در سایت تیاب شمالی و 25 مزرعه نیز در تیاب جنوبی مشغول به فعالیت هستند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ميگو منطقه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون

به گزارش خبرنگار مهر، جبار حمادی پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از کیل گیری مزارع بالای پنج تن محصول گندم در مزارع شهرستان کارون خبر داد و افزود: تاکنون کیل گیری دو مزرعه بالای پنج تن در این شهرستان انجام شده و در صورت وجود مزارع با عملکرد بالا برای آشنایی سایر کشاورزان با سیستم‌های نوین کشت و مراقبت محصول‌های زراعی مراسم کیل گیری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: روستای طرفایه با عملکرد ۶۰۰۰ کیلوگرم در یک هکتار که به روش کشت مستقیم روی بقایای شلتوک کشت شده بود، برداشت شد؛ همچنین در روستای شیلات با عملکرد هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم در یک هکتار برداشت شده است.

وی اظهار کرد: ترویج و آموزش روش‌های به زراعی از طریق کشاورزان باشگاه گندم یار یکی از مصادیق روش‌های مشارکتی و ترویج کشاورز به کشاورز محسوب می‌شود که رویکردی نو در تبادل دانش و تجربه گندمکاران با سایر کشاورزان به حساب می‌آید.

کد خبر 6097119

دیگر خبرها

  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • برداشت توت فرنگی از مزارع گلستان
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • دسته عزای رئیس مذهب تشیع در شهر میناب
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود